Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3109
Hei,
jeg går på VG-2 Elenergi... Og derfor har flere av skrutrekkerne mine stjålet og skadet! Derfor tenkte jeg å kjøpe nytt vektøy, eller ønske meg det til jul!

Derfor lurte jeg på om dere har noen anbefalinger?
Jeg har ekstra på wera sine isolerte verktøy siden disse vet jeg har god kvalitet!

Kan vel også spørre om hvis dere gikk på elenrgi hvor dere var på utplassering? Jeg er nå på utplassering hos Arkel og er virkelig ikke fornøyd!

Takk for svar på forhånd!
Enkelt håndverktøy er greit, samt avisoleringsverktøy, morakniv kanskje.
PH og PZ varianter, par avbitere. ville ikke brukt alt av gryn på toptop merke. eventuelt har Onninen eget merke "Online" som er fult brukbart til bra pris (forutsetter at du kommer deg til en butikk å får muligheten til å kjøpe).

Jeg har en del utplasserings elever på arbeid, virkelig stor forskjell på kvalitet og interesse. vis interesse, ikke så viktig hvor mye du får gjort iløpet av en dag,men vær ydmyk og spør mye så får du en fin opplevelse.
Det er ikke bare opp til lærlinger å finne ut av absolutt alt, det er like mye opp til en arbeidsgiver å legge til rette. Det handler like mye om riktig motivasjon som egeninteresse. Stort ansvar å være arbeidsgiver.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av WarOnThugs Vis innlegg
Enkelt håndverktøy er greit, samt avisoleringsverktøy, morakniv kanskje.
PH og PZ varianter, par avbitere. ville ikke brukt alt av gryn på toptop merke. eventuelt har Onninen eget merke "Online" som er fult brukbart til bra pris (forutsetter at du kommer deg til en butikk å får muligheten til å kjøpe).

Jeg har en del utplasserings elever på arbeid, virkelig stor forskjell på kvalitet og interesse. vis interesse, ikke så viktig hvor mye du får gjort iløpet av en dag,men vær ydmyk og spør mye så får du en fin opplevelse.
Vis hele sitatet...
Problemet er ikke at jeg ikke viser interesse, men når jeg satt en hel dag på kontoret og ikke gjorde noen ting, når jeg spurte om jeg kunne gjøre noe... Så syns jeg ikke det er meg som er problemet.

Når jeg kom ut til utplassering så spurte jeg og viste interesse, men viket som om han bare ville ha meg bort. Når en anen person kom snakket han ikke til meg engang og blir utestengt. Derfor går jeg rundt å rydder og hvis det ikke er noe å gjøre så sitter jeg bare på gulvet. For han sier det ikke er noe å gjøre, selv om jeg vet at det er det, bare at han ikke vil at jeg skal gjøre det.

Dette mener jeg ikke er min feil og syns ikke bedriften har den arbeidsmoralen som jeg ser etter. Jeg får 5ere og 6ere på skolen så det er ikke problemet....
88 994 73 - Elektroskandia
SKRUTREKKERSETT 1000V SLIM Kampanjepris 299,00
Hvor holder du til da?
Sitat av fredde1309 Vis innlegg
Problemet er ikke at jeg ikke viser interesse, men når jeg satt en hel dag på kontoret og ikke gjorde noen ting, når jeg spurte om jeg kunne gjøre noe... Så syns jeg ikke det er meg som er problemet.

Når jeg kom ut til utplassering så spurte jeg og viste interesse, men viket som om han bare ville ha meg bort. Når en anen person kom snakket han ikke til meg engang og blir utestengt. Derfor går jeg rundt å rydder og hvis det ikke er noe å gjøre så sitter jeg bare på gulvet. For han sier det ikke er noe å gjøre, selv om jeg vet at det er det, bare at han ikke vil at jeg skal gjøre det.

Dette mener jeg ikke er min feil og syns ikke bedriften har den arbeidsmoralen som jeg ser etter. Jeg får 5ere og 6ere på skolen så det er ikke problemet....
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som en ræva arbeidsgiver/læreplass. Kanskje snakke med skolen om de kan hjelpe med å finne ny plass?
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Hvor holder du til da?
Vis hele sitatet...
Jeg bor ved Bærums Verk, men bedriften holder til i Asker...

Sitat av villniss Vis innlegg
Dette høres ut som en ræva arbeidsgiver/læreplass. Kanskje snakke med skolen om de kan hjelpe med å finne ny plass?
Vis hele sitatet...
Ja jeg vurderer det, men jeg ser på om det blir bedre den andre uken og om det bare er personen som jeg var og jobbet hos... Har ihvertfall ikke tenkt til å være på utplassering hos dem etter jul.
Sist endret av fredde1309; 16. november 2015 kl. 17:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av fredde1309 Vis innlegg
Problemet er ikke at jeg ikke viser interesse, men når jeg satt en hel dag på kontoret og ikke gjorde noen ting, når jeg spurte om jeg kunne gjøre noe... Så syns jeg ikke det er meg som er problemet.

Når jeg kom ut til utplassering så spurte jeg og viste interesse, men viket som om han bare ville ha meg bort. Når en anen person kom snakket han ikke til meg engang og blir utestengt. Derfor går jeg rundt å rydder og hvis det ikke er noe å gjøre så sitter jeg bare på gulvet. For han sier det ikke er noe å gjøre, selv om jeg vet at det er det, bare at han ikke vil at jeg skal gjøre det.

Dette mener jeg ikke er min feil og syns ikke bedriften har den arbeidsmoralen som jeg ser etter. Jeg får 5ere og 6ere på skolen så det er ikke problemet....
Vis hele sitatet...

Ja, dette er ikke en morsom situasjon å komme inn i, første tanken min er at du har kommet til feil plass. Lederne i bedriften bør ta ansvar. Prat med veilederen din på skolen, hvis dette er noe som gjentar seg for både deg og andre kan skolen droppe å sende elever ditt, dette vil også minske mulighetene for bedrifter å "teste" ut elever før lærlinger tas inn, så dette er å skyte seg selv i foten for dem sin del.

Lykke til.
Vi har vært borti Arkel på jobb, men de har nå gjort det de skulle fort osv, så kanskje litt dårlig lederskap. Men er mange bedrifter du kan høre med tenker jeg. F.eks Team Installasjon i Moss.
Dersom verktøyet ditt blir stjålet på skolen skal dette rapporteres umiddelbart. Dersom verktøyet ditt blir slitt ut ved normalt bruk kan du muligens bare få nytt, det har jeg fått.
Høres ut som en fæl plass å være utplassert på, men sånn kan det være. Når det kommer til verktøy har jeg erfart at til skolebruk trenger man ikke det dyreste, men en god kabelsake er faktisk verdt å bruke penger på. Denne bruker man tross alt omtrent til alt, og kan bli fort slitt om den er jalla. Skrutrekkere etc holder seg overraskende om man bruker dem riktig.
Type en sånn en
http://www.tfjelland.no/images/B7/2293100_medium.jpg
Skrujern:
https://onnshop.onninen.com/no/EFO/V...-1-11/p/GDG807

Listepris 260+moms.

Avbiter:
https://onnshop.onninen.com/no/EFO/V...CC-22/p/GCZ021

Listepris 276+moms.


Noe mer håndverktøy enn det trenger man egentlig ikke.

Skrur du mye stikk, så bør du ha elko-kniv.

https://onnshop.onninen.com/no/EFO/V...KO-AS/p/GCZ148
Listepris 171+moms.
Hvis du er utplassert og mistrives bør du ikke pine deg selv men finne en ny plass.

Hva det er spiller ingen rolle det som er like viktig som det tekniske er sosial trening.

Noen avdelingsledere er flinke teknisk men har lite empati eller evne til å håndtere folk.

Når det gjelder verktøy har en personlig verktøy og fellesverktøy.

Seriøse bedrifter har verktøyliste og du skal ha det som står på denne. Koster opp mot 15.000kroner og mange er gjerrige på verktøy.

Hvis du roter bort eller mister noe blir en trukket i lønn.

Derfor er det lurt å gravere alt verktøy med et nr. Når noen tyvlåner av deg kan du da bevise at verktøyet er ditt og kreve det tilbake.

Etter at jeg graverte verktøyet har jeg aldri mistet noe.