Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 840
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal drikke nu på lørdag med ei venninne, og dagen etter så skal vi på en tur ilag.. Men siden vi mest sannsynlig kjem til å være bakfull så lure jeg på om det er noe vi burde stå åver, spesielt som det er hennes første trip.
Jeg hadde stått over. Det kan nok i noen flere tilfeller gå fint, men når det er hennes første trip er det ikke vits å ta sjansen. Jeg er alltid mye mer fylt av angstog urolighet dagen etter fylla uansett om jeg har "fylleangst" eller ikke. Hadde eventuelt bytta bort fylla dagen før om dere virkelig vil.
Vil ikke anbefale LSD med hangover. Turen vil bære tungt preg av det, vil bli en shitty trip for dere begge to.
Sinnstilstand er viktig når du tripper. LSD og dårlig humør mikser ikke.. Snakker dessverre av erfaring her.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Jeg hadde stått over. Det kan nok i noen flere tilfeller gå fint, men når det er hennes første trip er det ikke vits å ta sjansen. Jeg er alltid mye mer fylt av angstog urolighet dagen etter fylla uansett om jeg har "fylleangst" eller ikke. Hadde eventuelt bytta bort fylla dagen før om dere virkelig vil.
Vis hele sitatet...
Ho har spurt i 2 år om å trippe lamme mæ.. Ho har ikke prøvd noen andre stoffer enn alkohol før dette.. Så ska hoppe over drikkinga nu i helga, siden det e hennes første gang... Kordan dose rekomendere du for en ny en? Ho e ganske liten i kropp, æ tenke 200ug, men kansje lavere?
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ho har spurt i 2 år om å trippe lamme mæ.. Ho har ikke prøvd noen andre stoffer enn alkohol før dette.. Så ska hoppe over drikkinga nu i helga, siden det e hennes første gang... Kordan dose rekomendere du for en ny en? Ho e ganske liten i kropp, æ tenke 200ug, men kansje lavere?
Vis hele sitatet...
200 e vel litt mye når det er første gang.

120 ug trur jeg ville ha vært en fin dose å starte på
Om personen er en mental sterk, og stabil person( har gode mekanismer for å deale med angst, stress, og ubehagelige tanker) kan 200 gå greit. Om ikke ville jeg anbefalt en plass mellom 75-120. Også en fordel om hu leser seg opp på hva dette innebærer, og hva man kan forvente.
Det går helt fint å være bakfull, men det spørs til hvilken grad. Jeg bruker min egen "anti-hangoverkur" hvis jeg faktisk bestemmer meg å ta en trip dagen etter en fuktig kveld. Da har det lite å si om jeg har drukket 3 eller 12 øl dagen før med minimalt med søvn. Men det er meg. Så hvorfor ikke ta trippen først og så dra på fylla senere på kvelden eller neste dag? Motsier meg selv noe nå, men er det snakk om en kraftighangover der du tror du skal dø og ikke har noen kur, drøy trippen en dag eller to.
Flott at du tenker på henne og hennes ve og vel.

Vi er alle bygd opp på samme måten. Dette betyr ikke at vi reagerer likt på substanser. For noen er en kopp kaffe alt for sterk, mens andre trenger flere kopper for å oppnå samme effekt. Verdt å nevne at ofte kjenner vi ikke helt på signalene kroppen sender ut og vi ender opp med å tilføre større mengder av en substans enn vi hadde trengt, men jeg digrerer.

Hvordan nevrokjemien i kroppen er på launch day er svært viktig, og det er derfor jeg ikke ville trippet hangover. Jo bedre forutsetninger en legger til grunn jo større er mulighetene for en vellykket stund. Hun har spurt i over 2 år nevner du, da kan en godt vente 1 uke til. Og til neste helg, istedet for å drikke hva med å forberede dere, møt en kveld, tenn lys, snakk om forventninger, lag litt god mat, lag spillelister, forbered rommet dere skal være i, kjøp inn litt lett frukt/bær.

Husk at du har en form for ansvar når du introduserer henne til denne verden. Tenk grundig gjennom om du _mener_ hun er kapabel til å håndtere det som måtte komme frem. Som du jo allerede vet er LSD sterke saker og kan påvirke psyken hennes i lengre tid fremover. Jeg er ingen ekspert, men hva med å gi en vennlig introduksjon i form av en mikrodose og la henne kjenne på effektene istedet for å kaste noen inn i en 8-12 timers lang trip. Evt prøv å skaff litt sopp som ikke varer like lenge.

Vær der for henne i ettertid av trippen, mye som kan svirre rundt i hodet etter noe slikt. Legger ved denne tråden til Sky som både du og hun burde lese i forkant: Tripping - Råd og veiledning

Lykke til!