Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 7882
Hei leter etter nye serier og se.
Bruker bare netflix og HBO.

Serier jeg har sett som har falt veldig i smak:
Breaking bad
Prison Break
OZ
Supernatural

Gjerne kom med tips
Trailer park boys. Stranger things. Peaky blinders. Better call saul.
BRAND ∞ STRONG
Kunne anbefalt en haug, men vet ikke helt når du begrenser det til kun de to plattformene.
The Punisher er nice', to sesonger og så vidt jeg vet på netflix
+
Better call saul
Sist endret av vindaloo; 15. juli 2022 kl. 21:26.
Gåsmamman, Johan Falk, For vi dør, Power.
BRAND ∞ STRONG
Holder på med siste episode av Stranger Things S4 Vol2.
Hvis du ikke har sett 1-4 har du ganske mye ok underholdning foran deg.
Peaky Blinders var ganske så bra, Ozark også faktisk.
Ble helt oppslukt og binga begge på kort tid.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar

Svart komedie, noe av det beste jeg har sett de siste åra tror jeg. Breaking Bad+ nivå på filminga, spenninga og action pluss at det er dritmorsomt.
Sitat av Bothrops Vis innlegg

Svart komedie, noe av det beste jeg har sett de siste åra tror jeg. Breaking Bad+ nivå på filminga, spenninga og action pluss at det er dritmorsomt.
Vis hele sitatet...


Haha, digger faktisk Barry! Til tross for litt cringe kinematografi så får den 7.5/10 fra meg!


Forøvrig vil jeg anbefale The Wire og Sopranos som begge har pall plassering hos meg

SEAL Team er noe av de nyere seriene som jeg har fått total oppheng i.
Atlanta, finnes på disney pluss.
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Dexter
Vis hele sitatet...
Ikke tilgjengelig på HBO eller Netflix, hvor kan man se det?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Medusa Vis innlegg
Ikke tilgjengelig på HBO eller Netflix, hvor kan man se det?
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg oppfordrer til det, men jeg har ikke tv så alt jeg ser av serier laster jeg ned (torrents).
Har som regel ny episode dagen etter visning i USA/England. Det gjelder også for Dexter.
The Boys - Prime video
De har en uke gratis prøveperiode, go binge
Sitat av Medusa Vis innlegg
Ikke tilgjengelig på HBO eller Netflix, hvor kan man se det?
Vis hele sitatet...
Paramount Plus.

Dexter er en av de bedre og mest spennende seriene jeg har sett gjennom tidene. Verdt ett måneds abonnement på Paramount plus for å binge denne om du har tid.
Mr.inbetween (HBO)
What we do in the shadows(HBO) film + serie
The Knick ,(HBO)
Tror the wire er på HBO?
Sitat av Hakann Vis innlegg
Tror the wire er på HBO?
Vis hele sitatet...
Google hbo + the wire så får du svaret
The Umbrella Academy på Netflix, jævlig kul action/scifi serie!
Vært der, gjort det.
Animal Kingdom
Anbefaler den på det sterkeste!
The Rehersal!
Peaky blinders, animal kingdom, shameless US er nå på hbo (lo meg halvt ihjel) gomorra på hbo. Ikke engelsktalende men veldig fengende.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Snowfall på HBO er veldig bra og spennende
The Man Who Fell to Earth
På Showtime (eller torrent)
Anbefales!
Sist endret av vindaloo; 6. august 2022 kl. 16:59.
Akkurat sett The Defeated som ligger på Netflix. Satt i Berlin rett etter krigen der en NYPD-betjent er i Tyskland for å finne broren som forsvant under krigen samtidig som han er med på å bygge opp en politistasjon.

Kan anbefales
Er på sessong 3 av stranger things nå, vil anbefale den på det sterkeste. En av de beste seriene jeg har sett hittil
«Sandman» på netflix var VELDIG bra, basert på en tegneserie av neil gaiman som jeg leste på nittitallet.
En av de bedre jeg har sett er «LA to Vegas» med bla. Petter Stormare, men tror de har tatt den vekk fra netflix. Kanskje er den på HBO? Eller så er jo Better Call Saul bra som nevnt. Dukker opp ting som «blander seg inn» med ting fra breaking bad.
Synes Peaky Blinders var knallbra!
Mvh
Så Joe Pickett på TV2 Play i ferien, kan anbefales. En sesong så langt, med sesong 2 på vei. Litt western, litt krim og spenning.
Chernobyl - HBO
Better Call Saul er must om du er fan av Breaking Bad. Ozark er også gasnke bra.
På viaplay ligger serien power [powerbook] som var veldig bra! Alle sesongene ligger ute.
Det er også "oppfølger serier / spinoff serier", ikke bare en. Men 3! Stk som kommer med nye sesonger om hverandre. Der hvor 2 handler om fortsettelsen med en hovedperson i hver og den tredje handler om hvordan en person i den opprinnelige power serien ble oppdratt og ble som han ble.

Handler om narkotikasalg og mye kødd og styr som skjer underveis hele tiden.
Lurer på om det var 50cent som har skrevet serien, eller om han bare var med og produsere den, pluss at han også har en rolle.

Ikke ofte jeg blir helt oppslukt i serier, men den ble jeg sittende og binge og sleit med og legge meg om kveldene og rive meg løs fra tv'n.

Anbefales om man er tom for serier og er ute etter noen timer med litt spennende og bra underholdning
Shameless er dritbra

Både Shameless UK og Shameless US forresten
Sist endret av Kebabmissbruker; 12. august 2022 kl. 21:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av vindaloo Vis innlegg
The Man Who Fell to Earth
På Showtime (eller torrent)
Anbefales!
Vis hele sitatet...
Nedjusterer denne litt fra Anbefales til God. Litt ujevn, men absolutt severdig. IMDB 7.0 (flere episoder over 8.0)
Bygger på The Man Who Fell to Earth, en science fiction novelle av Walter Tevis utgitt i 1963.

Den ble filmatisert i 1976 med bla. David Bowie
Sist endret av vindaloo; 12. august 2022 kl. 21:23.
Sitat av eyecandy654 Vis innlegg
«Sandman» på netflix var VELDIG bra, basert på en tegneserie av neil gaiman som jeg leste på nittitallet.
Vis hele sitatet...
Kan støtte denne anbefalingen helhjertet, gleder meg til de neste sesongene.

Utenom det kan jeg anbefale:
  • Westworld (Western Sci-fi)
  • Better Call Saul (Action-drama)
  • The 100 (Sci-fi)
  • Vikings ("Historisk" actionserie)
  • Dexter (Action-drama)
  • Doctor Who (Sci-fi)
  • Stargate (Sci-fi)
  • Stargate: Atlantis (Sci-fi)
  • Stargate: Universe (Sci-fi)
  • The Wire (Action-drama)
  • Blacklist (Action-drama)

Bare for å nevne et par serier som er verdt å få med seg.
Stargate seriene har noen filmer knyttet til seg, det hele startet med en film, som så ble tatt opp som serie, et par filmer innimellom her, så kom Atlantis og Universe etter det.
Sist endret av Dimergon; 13. august 2022 kl. 04:10.
I kontekst til the wire må jeg nevne «we own this city» av skaperen bak the wire, ligger på hbo.
The Shield er fortsatt underholdende
Noe av det aller, aller beste jeg har sett, eller faktisk den desidert beste, det er en serie som heter Mare of Easttown.
Husker ikke hvor jeg så den, men mener det var på Riks-TVs nettsider. Den finnes sikkert et eller annet sted, bare å google den opp.
Uansett, den er eksepsjonelt bra på veldig mange måter! Sjangeren er krim. En mer lavmælt type krim, men 100% fengslende likevel. Og den er rystende bra! Noe som er merkelig i og med at den er amerikansk. Men tydeligvis glimter de til i Amerika også noen ganger, og det har de gjort til gangs med Mare of Easttown.
https://www.imdb.com/title/tt1015568..._=nv_sr_srsg_0

Det er også en belgisk serie som er ekstremt bra, den heter En dag:
https://www.imdb.com/title/tt6144672/
Black mirror, Netflix
Better Call Saul, Netflix
Mr. Robot, Netflix
Russian Doll, Netflix
Mind Hunter, Netflix
Queens Gambit, Netflix
You, Netflix

Silicon Valley, HBO
The Handmaid's Tale, HBO
Euphoria, HBO
▼ ... mange måneder senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Gammel og Svensk. Finnes sikkert ikke på netflix ,men akk så deilig og
med et sterkt grep rundt det Norske publikummet i sin tid.
Vi på Saltkråkan


Nostalgien river å sliter i meg, og veldig mange med oppvekst på
70-80 tallet har på et tidspunkt tenkt på Louise Edlind som spiller Malin.