Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1619
Dette kanskje egentlig mer en omvendt "rus på legemidler" enn en klassisk en, jeg spør ikke for rusen, men for sikkerhet.

Min frue bruker 7.5mg imovane om kvelden, og jeg har skadet meg på ferie i syden, så jeg har vært på apotek og fått noe wodoo sort magi piller kalt Actromadol 660mg.

Nå, dette er tingen: ingen av oss drikker for fylla sin del, men ett glass vin eller øl til maten om kvelden hadde vært Nice. Min samboer er en naturlig født bekymrer med mange års erfaring( ;-) ) så hun tror vi leker med døden om jeg tar en pille smertestillende om morraen og en øl til kvelden, det caller jeg lett bullshit på selv uten medisinsk kompetanse eller erfaring, men jeg er litt mindre sikker på komboen 1-2 glass sangria drinker til kvelds restaurant besøket og så en imovane 7.5mg noen timer senere på kvelden. Noen som har noen mening om dette?
Imovanen går det fint med så lenge man ikke er brisen/ småfull. Da blir man fort skitings når imovanen kicket.

Virkestoffet i den smertestillende er Naproxen. Ser ut til å likne på Ibux.

Les felleskatalogen: https://www.felleskatalogen.no/medis...n-mylan-561768
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Dette kanskje egentlig mer en omvendt "rus på legemidler" enn en klassisk en, jeg spør ikke for rusen, men for sikkerhet.

Min frue bruker 7.5mg imovane om kvelden, og jeg har skadet meg på ferie i syden, så jeg har vært på apotek og fått noe wodoo sort magi piller kalt Actromadol 660mg.

Nå, dette er tingen: ingen av oss drikker for fylla sin del, men ett glass vin eller øl til maten om kvelden hadde vært Nice. Min samboer er en naturlig født bekymrer med mange års erfaring( ;-) ) så hun tror vi leker med døden om jeg tar en pille smertestillende om morraen og en øl til kvelden, det caller jeg lett bullshit på selv uten medisinsk kompetanse eller erfaring, men jeg er litt mindre sikker på komboen 1-2 glass sangria drinker til kvelds restaurant besøket og så en imovane 7.5mg noen timer senere på kvelden. Noen som har noen mening om dette?
Vis hele sitatet...
"Alkohol bør ikke benyttes samtidig med naproksen da faren for blødninger kan øke.
Eldre har større risiko for å få bivirkninger av dette legemidlet, spesielt blødninger og sår i mage eller tarm som kan være dødelige." Fra felleskatalogen.

https://www.felleskatalogen.no/medis...generisk-bytte

Her er felleskatalogteksten til imovane!
Sist endret av Mr.Septik; 16. mai 2022 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei, samtidig blir det ikke, hadde blitt ett glass med sangria(som er 7prosent), 3-ish timer før imovanen i såfall.