Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2441
Hei. Jeg har fått en melding på WhatsApp på arabisk, og skulle gjerne ha den oversatt. Det går ikke an å markere teksten. Noen som har forslag?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Noen som har forslag?
Vis hele sitatet...
Spørre en Araber.
"Øko-Terrorist"
Appen google translate. Kan oversette fra både kamera og billedfil.
Rinkebysvorska‘n
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hei. Jeg har fått en melding på WhatsApp på arabisk, og skulle gjerne ha den oversatt. Det går ikke an å markere teksten. Noen som har forslag?
Vis hele sitatet...
Gratis og dårlig løsning: google translate.

Gratis men bedre: Skaff deg profil på "Tandem" eller en annen app for språklære. Har også hørt bra ting om "iTalki" men der tror jeg du må betale litt.

Ellers så vet jeg at det finnes kontorer (f.eks på Grønland) hvor du kan få hjelp til å oversette men det koster en del.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Spørre en Araber.
Vis hele sitatet...
Godt forslag. Problemet er at jeg kjenner ingen.
Ta screen shot, så croper du rundt teksten, så går du på Google og søker «image to text»

Usikker på om noen av sidene tar arabisk, men verdt et forsøk.

Så kan du kopiere over til Google Translate.
Har brukt google oversetter appen med kamera og bilder. Fungerer så som så men det funket godt nok til at jeg har forstått meningen av det jeg har prøvd å oversatt.

Ikke testet med arabisk men ser de har språket.
Sist endret av Yohoja; 23. mars 2022 kl. 19:58. Grunn: Tillegg
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Godt forslag. Problemet er at jeg kjenner ingen.
Vis hele sitatet...
Du kan jo spørre om noen her på freakforum kan oversette for deg?
Eller er freakforum så blendahvitt at arabisktalende ikke finnes her?
Kan du ikke bare stoppe en random fyr på gata som har en tanke mørkere hud Tone og spør om vedkomne kan arabisk? Evt finne en sjappe med utlendinger. Er ikke noe problem der jeg bor og finne noen som kan arabisk. Regner med det gjelder over store deler av Norge.
Rinkebysvorska‘n
send det til meg så skal jeg ordne det for deg gratis (jeg spør en venn)
JEG HAR LØST PROBLEMET!

Jeg fant en Youtube-video på indisk, som demonstrerte hvordan det skulle gjøres. Det var et av de ikonene øverst på skjermen (som jeg ikke skjønte hva betyr) som kopierte teksten til utklippstavla. Da var det bare å lime det inn i Google translate.

Problem solved.

Takk til dere som prøvde å hjelpe meg.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
JEG HAR LØST PROBLEMET!

Jeg fant en Youtube-video på indisk, som demonstrerte hvordan det skulle gjøres. Det var et av de ikonene øverst på skjermen (som jeg ikke skjønte hva betyr) som kopierte teksten til utklippstavla. Da var det bare å lime det inn i Google translate.

Problem solved.

Takk til dere som prøvde å hjelpe meg.
Vis hele sitatet...
Får vi ikke vite hva det stod?
Alternativt: Screenshot, og last opp bilde i Google translate appen.
Sitat av Zimzimba Vis innlegg
Alternativt: Screenshot, og last opp bilde i Google translate appen.
Vis hele sitatet...
Det fikk jeg ikke til