Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2322
Er rimelig sikker på at en forsendelse på 20 stk. oxycodone tabs har blitt beslaglagt i tollen.

Spørsmålet er, er dette nok til razzia tatt i betraktning at vedkommende ikke har noen narkosaker på seg fra før?

Har lest at det har blitt en del endringer rundt dette med razzia for mindre brukermengder (jf. statsadvokatens rundskriv for et par år siden), slik at det vanligvis ikke blir ransaking med mindre det er mistanke om videresalg. Har også lest at det lenge fantes en slags minstegrense for beslag av narkotiske tabletter i posten hvor de ikke gadd å anmelde en gang, men er litt usikker på om det var forskjell på eks. benzoer og opiater. Noen som vet?
Her spiller mange faktorer inn.. Hvor du bor har mye å si..
Det er stor forskjell på oppbevaring og (forsøk på) innførsel.
De kan ha lovlig razzia om de vil, jeg hadde tatt forhåndsregler
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er razzia 100%
Legemidler=brev
Narkotiske Legemidler=razzia.
Så enkelt er det desverre.
Trådstarter
11 0
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Her spiller mange faktorer inn.. Hvor du bor har mye å si..
Det er stor forskjell på oppbevaring og (forsøk på) innførsel.
De kan ha lovlig razzia om de vil, jeg hadde tatt forhåndsregler
Vis hele sitatet...
Bor i en større by.
Sitat av Eutropius Vis innlegg
Bor i en større by.
Vis hele sitatet...
Forvent razzia og slett elektroniske spor etter bestilling, nekt enhver kjennskap til saken
Trådstarter
11 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er razzia 100%
Legemidler=brev
Narkotiske Legemidler=razzia.
Så enkelt er det desverre.
Vis hele sitatet...
Det med legemidler er jeg kjent med, blir så å si ingen konsekvenser om det blir tatt. Men det bør da være en minstegrense for narkotiske tabletter? De gidder vel ikke å gå på razzia for 5, 10 tabletter hver gang det blir oppdaget, da må de ha veldig lite å gjøre i f.eks. en storby. Og som sagt så er bestilling i posten ikke det samme som oppbevaring, men det blir nok likevel sett likt på ved utforming av ransakelsesordrer?
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville bare rydda kåken, for sikkerhetsskyld

Ta det rolig pr uker
Trådstarter
11 0
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Forvent razzia og slett elektroniske spor etter bestilling, nekt enhver kjennskap til saken
Vis hele sitatet...
Ok, skal ta nødvendige forhåndsregler. Men hva med denne rundskriven til statsadvokaten da? Leste her et sted for en stund siden, men klarer ikke å finne tråden. Da var det noen som hevdet at politiet har endret praksis med ransaking for små mengder det siste par årene, som resultat av arbeidet og politiske signaler mot avkriminalisering for brukerdoser.
Sitat av Eutropius Vis innlegg
Ok, skal ta nødvendige forhåndsregler. Men hva med denne rundskriven til statsadvokaten da? Leste her et sted for en stund siden, men klarer ikke å finne tråden. Da var det noen som hevdet at politiet har endret praksis med ransaking for små mengder det siste par årene, som resultat av arbeidet og politiske signaler mot avkriminalisering for brukerdoser.
Vis hele sitatet...
Du må skille på oppbevaring og forsøk på innførsel..
Tenk om grensa var 10 gram hasj fks da, så ville da ganske mange bestille 10 gram fra utlandet uten straffereaksjoner?
Så med den tanken er det bare å bestille 10 gram til det ikke blir stoppa da?
Skulle alle som kom fra Amsterdam ta med 10 gram siden det ikke var straffereaksjoner
Trådstarter
11 0
Fant tråden jeg henviste til: https://freak.no/forum/showthread.php?t=330809&page=2

Sitat av gekko4u Vis innlegg
Du må skille på oppbevaring og forsøk på innførsel..
Tenk om grensa var 10 gram hasj fks da, så ville da ganske mange bestille 10 gram fra utlandet uten straffereaksjoner?
Så med den tanken er det bare å bestille 10 gram til det ikke blir stoppa da?
Skulle alle som kom fra Amsterdam ta med 10 gram siden det ikke var straffereaksjoner
Vis hele sitatet...
Skjønner poenget, men det er vel litt forskjell på teori og praksis da? Har lest om folk som bestilte mindre mengder benzoer o.l., og fikk et henleggelsesbrev fra politiet et par mndr etter (grunnet "kapasitetshensyn"), uten å engang ha blitt innkalt til avhør.
Sist endret av Eutropius; 16. mars 2022 kl. 15:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan spekulere og forsøke å finne svar på dette, men tror ikke du finner noe så konkret at det går fint og importere 20 oxy, men 25, da smeller det.

det kan skje, det kan hende det ikke skjer.

Du får vel bare vente og se?
Hvor mange MG var de på?
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja men det kommer og litt an på ressursene i politidistriktet ditt.
Rydd alt, fjern alt av digitale bevis, vekter osv og ligg lavt minst 6 mnd eller mer (etterforskning kan gå tregt)
Trådstarter
11 0
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Hvor mange MG var de på?
Vis hele sitatet...
20mg, er det mye?

En annen ting: har det noe å si for førerkortet om man blir tatt for slikt (innførsel)? Er forøvrig 100% nykter, bestillingen var kun ment som en liten "prepper stash" til medisinskapet.

Hva hvis man ikke er hjemme under razziaen (har veldig liten lyst å bli paradert i håndjern til naboens beskuelse)? Vil man så bli etterlyst for disse stakkars 20 pillene, og hvis man deretter møter opp i avhør vil de ransake på nytt?

Vil ellers takke for alle innspill så langt, vil selvfølgelig nekte alt osv, de kommer ikke til å finne noe inkriminerende hjemme (driver egentlig ikke med noe kriminelt heller), men er litt usikker på om det kan knyttes pengespor til selve bestillingen. Så spørs det om de egentlig gidder å å sette seg inn i dette så veldig mye, for en slik mengde?
Sist endret av Eutropius; 17. mars 2022 kl. 02:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Eutropius Vis innlegg
20mg, er det mye?

En annen ting: har det noe å si for førerkortet om man blir tatt for slikt (innførsel)? Er forøvrig 100% nykter, bestillingen var kun ment som en liten "prepper stash" til medisinskapet.

Hva hvis man ikke er hjemme under razziaen (har veldig liten lyst å bli paradert i håndjern til naboens beskuelse)? Vil man så bli etterlyst for disse stakkars 20 pillene, og hvis man deretter møter opp i avhør vil de ransake på nytt?

Vil ellers takke for alle innspill så langt, vil selvfølgelig nekte alt osv, de kommer ikke til å finne noe inkriminerende hjemme (driver egentlig ikke med noe kriminelt heller), men er litt usikker på om det kan knyttes pengespor til selve bestillingen. Så spørs det om de egentlig gidder å å sette seg inn i dette så veldig mye, for en slik mengde?
Vis hele sitatet...

Det har kanskje ikke noe og si ang Mg styrke når jeg tenker etter Men jeg hadde nok ryddet i medisinskapet mitt kanskje, spess om du bor på et mindre sted
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Razzia er vel ikke så vanlig lenger for mindre mengder. Fikk 5 brev på altinn før de gadd å kalle inn til avhør. Selvfølgelig visste jeg ingenting om disse pakkene jeg ikke hadde bestilt.
Utenlands bestilling?
Trådstarter
11 0
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Utenlands bestilling?
Vis hele sitatet...
Jepp

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Razzia er vel ikke så vanlig lenger for mindre mengder. Fikk 5 brev på altinn før de gadd å kalle inn til avhør. Selvfølgelig visste jeg ingenting om disse pakkene jeg ikke hadde bestilt.
Vis hele sitatet...
Det var bra å høre, var det snakk om stoffer på doping / narkotikalisten? Noe med opiater? Trodde forresten ikke de sendte brev ang. beslaglagt sending på narkotiske stoffer, kun på legemidler (siden forsendelser med narko blir ikke destruert i første omgang, men sendt til analyse i påvente av evt. anmeldelse)?
Sist endret av Eutropius; 22. mars 2022 kl. 03:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Razzia er vel ikke så vanlig lenger for mindre mengder. Fikk 5 brev på altinn før de gadd å kalle inn til avhør. Selvfølgelig visste jeg ingenting om disse pakkene jeg ikke hadde bestilt.
Vis hele sitatet...
Brev fra hvem på Altinn? Politiet sender vel ikke innkalling til avhør og evn soning der?!
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Brev fra hvem på Altinn? Politiet sender vel ikke innkalling til avhør og evn soning der?!
Vis hele sitatet...
Jo. Snuten sender innkallelser der lol
Fikk det selv for 2 uker siden
Jeg har fått politiet på døra for mindre alvorlige bestillinger som har blitt stoppet.

Samtidig har jeg ikke fått politiet på døra ved en nokså stor bestilling.

Du burde være forberedt på et besøk i løpet av det neste halv året. Det kan ta fryktelig lang tid før de kommer.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bestilte noe som ble stoppa,snuten dukka ikke opp før det hadde gått 4uker me ransakningsordre på ailt til om med pc ustyr men det tok de ikke men de dukker nokk opp så smart å ha clean kån