Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3421
Skal på en liten tur og har muligheten til å kjøp litt sopp, får ikke tak i her jeg bor nå så. Og har lyst å ta med litt hjem igjen
Men går det fint om jeg gjemmer det i innsjekket bagasje eller burde jeg satse på å sende det i posten til meg selv?
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri flydd innenlands vet ikke helt åssen det funker men vet at posten er det sikreste å bruke ihvertfall. Regner ikke med at det gjør noe å vente 3-5 dager siden det er sopp
Trådstarter
3 0
Toget er jo også et alternativ jeg kan bruke, jeg for min del har aldri hørt om noen som har blitt sjekka der.
Spørs litt kordan fly plass.
Bedre visst du sender bagasjen og har det der enn ha det på deg gjennom sikkerhetskontrollen. Ville selv sendt det i posten, omtrent null sjans for at det blir sjekka. Og om det mot all sannsynlighet blir det… så var det ikke du som sendte pakken. Visst du smuldrer det litt opp så ser det fort ut som noe eksotisk krydder f.eks.. Vil ikke røpe for mye. Vær kreativ.

Edit: Gjelder innenlands såklart!
Sist endret av kastrertHankatt; 10. mars 2022 kl. 01:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri vært borti noen vanskeligheter å frakt ting innenlands på fly. Stort sett flydd i sør-Norge. Gardermoen, Flesland, sola, Torp, Kjevik etc.

Har alltid hatt det på meg.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Juicyfruitsz Vis innlegg
Toget er jo også et alternativ jeg kan bruke, jeg for min del har aldri hørt om noen som har blitt sjekka der.
Vis hele sitatet...
Det er muligens mer hundekontroller på tog enn fly og maaaange som blir busta på toget! Men narkobikkjene er ikke trent opp i sopp tror jeg så så lenge du ikke har hasj eller amfetamin osv i bagasjen går det bra. Det går sikkert bra med sopp på fly i innsjekket bagasje også
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er muligens mer hundekontroller på tog
enn fly og maaaange som blir busta på toget!
Vis hele sitatet...
Hvilke tog strekninger er dette snakk om?
Spør fordi jeg aldri har sett noen form for kontroll på Norske tog (bortsett fra ved grensen) og heller aldri har hørt
om noen som har opplevd dette.
Sist endret av vindaloo; 10. mars 2022 kl. 12:44.
Jeg ble kontrollert på Oslo S inne på toget som skulle til Stockholm. Altså et utenlandstog. Innenlandstog tror jeg er rimelig sikre. Men en vet jo aldri når onkel Blå finner ut at de vil ta en kontroll.
Innenlands er det tryggest på fly når du skal reise. Kontroll av narkotika skjer på utenlandsreiser og ankomst fra utland. Mest ankomst fra "høy-risk land" selvfølgelig.

På toget er det mange som blir tatt. Spesielt om du ser litt rusa ut. Har en ganske kraftig mistanke om at konduktøren varsler politiet når han ser noen som er beruset på toget. Gjelder da spesielt imellom de store byene som oslo-bergen og Oslo-trondheim.
Tatt toget siste 3 årene minst 100 ganger fra øst til vest og omvendt. Aldri, aldri opplevd kontroll med hunder og politi. De få gangene det har vært politi innom har det vært ifm sykdom/ idiotioppførsel på toget. Type 1 kanskje 2 ganger.
Siden det er sopp kan du jo bare pulverisere det skikkelig og blande det inn i syltetøy, honning eller andre passende ting. Gjør man det skikkelig ser man ikke at det er sopp som er oppi. Med mindre politiet vet du har sopp og sender det inn til labtesting burde du være safe
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvilke tog strekninger er dette snakk om?
Spør fordi jeg aldri har sett noen form for kontroll på Norske tog (bortsett fra ved grensen) og heller aldri har hørt
om noen som har opplevd dette.
Vis hele sitatet...
Tok tog her oppe i nord-norge da jeg pendlet til jobb med det. Var clean og ingenting på meg, men skvatt til og våknet til en narko-hund helt oppi tryne på meg. Ble "prosessert" og ønsket fin tur videre.

Hadde vært nå godis i sekken jeg brukte noen måneder før, så hunden markerte den.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Vilblistein Vis innlegg
Tok tog her oppe i nord-norge..
Vis hele sitatet...
Narvik - Kiruna linja eller?
For i så fall kan jo forklaringen til kontrollen ligge i at toget har krysset grensen.
Det skjer ofte på Oslo Trondheim også. De kommer ikke inn på toget men står ganske ofte på stasjonen i Trondheim eller Heimdal. Vanligvis rett etter trygdeutbetaling.
BRAND ∞ STRONG
Jeg har vel hatt flaks da, for jeg har til gode å møte på kontroll i Norge.

Ble sjekket av Svenske tollere og politi på et Norsk tog fra København en gang. Har også blitt tatt med ned i tollen
på Oslo S da jeg kom fra Roskilde. men det er det eneste.
Kan ikke huske å ha hørt at folk jeg kjenner har opplevd kontroll heller.
Norsk tog fra København? Det må jammen være mange år siden.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Norsk tog fra København? Det må jammen være mange år siden.
Vis hele sitatet...
90 tallet.

Når jeg sa Norsk så mente jeg at det gikk strekningen Oslo - København og tilbake
Alle regiontog blir sjekket nå å da. Enten med hunder eller sivilpoliti som stopper forbipasserende. Lokaltog blir aldri sjekket. Fly er faktisk mye sikrere enn tog, når det er snakk om innenlands. Buss blir også sjekket nå å da, om det kommer fra foreksempel Oslo-Bergen/Oslo-Trondheim

Når det kommer til fly innenlands, handler det vel om at tollerne og ikke politiet styrer der. Bare å søk på Google så ser du selv.
Sist endret av Håpløst2; 12. mars 2022 kl. 16:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvilken sopp? Fleinsopp?
Sitat av andan Vis innlegg
Hvilken sopp? Fleinsopp?
Vis hele sitatet...
Hvorfor lurer du på det? Spiller da null rolle hvilken type det er.
Trådstarter
3 0
Endte med å sende i posten, kom etter to dager
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok med 5g hasj gjennom Gardemoen imorges. Innland fra en annen by. Det lå i kofferten.
Sitter her og tar et trekk nå.