Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2361
Hallo, det er en kar som spurte meg om å låne 1000 kroner for et par måneder sia som jeg ikke har fått tilbake, han ignorerte meg til jeg masa nok å så sa han at nå skal han ihvertfall ikke betale tilbake, er dette noe jeg kan sette advokaten min på? Han går på NAV, å jeg har bilde bevis.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Nei. Og om du kunne det, ville det sannsynligvis kostet en del mer enn 1000 kroner.
Sist endret av robhol; 17. november 2021 kl. 13:29.
Ja hvis han har signert et gjeldsbrev på at han skylder deg det og du er keen på å bruke 8500 kr på advokat for å få igjen de 1000 spenna så
Sitat av carttown Vis innlegg
..er dette noe jeg kan sette advokaten min på?
Vis hele sitatet...
Du kan vel i utgangspunktet sette en advokat på alt. Spørsmålet er hvorfor skal du det?
Han har ikke mere myndighet til å inndrive de pengene en det du har.

Hva har du bildebevis av?
Jeg har allerede en advokat så det ville vel ikke kosta meg noen ting tenker jeg.
Jeg har bevis av at han skriver, ''hadde tenkt å vippse deg, men etter det du skriver så kan du bare glemme det''.
Sitat av carttown Vis innlegg
Jeg har allerede en advokat så det ville vel ikke kosta meg noen ting tenker jeg.
Jeg har bevis av at han skriver, ''hadde tenkt å vippse deg, men etter det du skriver så kan du bare glemme det''.
Vis hele sitatet...
Du har vell ikke truet han? Hva hadde du skrevet?
Hvis dere har skrevet under på gjeldsbrev kan du sende saken til forliksrådet men 1000 kroner er ganske lite så tviler på at det blir noe sak uansett
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Du har vell ikke truet han? Hva hadde du skrevet?
Vis hele sitatet...
Neinei, jeg skrev bare: ''Du er faen meg god kompis ass, håper du blir jugd like mye til som dine egenaldra til du biter deg sjøl ass'' skrev jeg,
Så skrev han: ''Hadde tenkt til å vippse med etter det du skrier kan du drite i det lol'' Så skrev jeg: Det sier seg sjøl at du ikke hadde tenkt til å gjøre det når du ikke svarer verken meg eller andre, skal hilse fra ****** forresten, han besøkte meg på den lukka avdelinga jeg er på nå.

Nå er det helt irrelevant det jeg å han skriver til hverandre, så ikke gjør DET til en greie a er dere snill.
Hvor mye energi og tid er det egentlig verdt å bruke på å få igjen en tusenlapp?
Hvis du sammenligner med mengden tid og energi man bruker på å tjene tilsvarende sum.

En fin regel er å aldri låne bort mer enn du har råd til å tape.
Sist endret av PVestlandia; 17. november 2021 kl. 16:03.
Sitat av carttown Vis innlegg
Jeg har allerede en advokat så det ville vel ikke kosta meg noen ting tenker jeg.
Jeg har bevis av at han skriver, ''hadde tenkt å vippse deg, men etter det du skriver så kan du bare glemme det''.
Vis hele sitatet...
Så du har en advokat som gjør alt gratis for deg? Eller har du fått gavekort hos han? Eller tror du at fordi du har en offentlig utnevnt forsvarer i straffesak så er han løpegutten din? Det er absolutt ikke normalt å sette en advokat til å drive inn under en dagslønn. Uansett så er det som Vindaloo sier, advokaten har ikke større myndighet til å drive inn penger enn det du har... Så hva slags hensikt skulle det da ha? Hadde du derimot åpnet en tråd hvor du lurte på hvordan man kunne kreve inn penger så hadde det vært litt lettere å hjelpe deg. Men 1000 kr er ikke så stort tap når du kan bli kvitt en dårlig venn uansett.

Sitat av carttown Vis innlegg
Neinei, jeg skrev bare: ''Du er faen meg god kompis ass, håper du blir jugd like mye til som dine egenaldra til du biter deg sjøl ass'' skrev jeg,
Så skrev han: ''Hadde tenkt til å vippse med etter det du skrier kan du drite i det lol'' Så skrev jeg: Det sier seg sjøl at du ikke hadde tenkt til å gjøre det når du ikke svarer verken meg eller andre, skal hilse fra ****** forresten, han besøkte meg på den lukka avdelinga jeg er på nå.

Nå er det helt irrelevant det jeg å han skriver til hverandre, så ikke gjør DET til en greie a er dere snill.
Vis hele sitatet...
Drive inn penger fra lukka avdeling? Seriøst bare drit i det, du vil tjene mye mere på det i det lange løp.
Sist endret av knert1; 17. november 2021 kl. 16:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av carttown Vis innlegg
Jeg har allerede en advokat så det ville vel ikke kosta meg noen ting tenker jeg.
Jeg har bevis av at han skriver, ''hadde tenkt å vippse deg, men etter det du skriver så kan du bare glemme det''.
Vis hele sitatet...
En advokat skal ha timebetalt for private oppdrag.
Er du midt i en straffesaksprosess og har fått oppnevnt en forsvarer fra det offentlige så er det den saken mot politiet som advokaten hjelper deg med (med timelønn dekket av staten) og ikke alt annet.
Sist endret av celtseus; 17. november 2021 kl. 16:12.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Så du har en advokat som gjør alt gratis for deg? Eller har du fått gavekort hos han? Eller tror du at fordi du har en offentlig utnevnt forsvarer i straffesak så er han løpegutten din? Det er absolutt ikke normalt å sette en advokat til å drive inn under en dagslønn. Uansett så er det som Vindaloo sier, advokaten har ikke større myndighet til å drive inn penger enn det du har... Så hva slags hensikt skulle det da ha? Hadde du derimot åpnet en tråd hvor du lurte på hvordan man kunne kreve inn penger så hadde det vært litt lettere å hjelpe deg. Men 1000 kr er ikke så stort tap når du kan bli kvitt en dårlig venn uansett.



Drive inn penger fra lukka avdeling? Seriøst bare drit i det, du vil tjene mye mere på det i det lange løp.
Vis hele sitatet...
Advokaten er det mamma som har hyra inn ifra jeg var barnevernsbarn, å jeg tenkte bare at siden en annen dame her fra avdelinga nettopp har snakka med en advokat ang akkuratt 1000kr også så er det vel ikke så dårlig idê å prøve på det samme Dessuten så hadde jeg tenkt på å gjøre det før ho gjorde det også. Ble nesten som en unnskyldning, menmne
Du får spørre advokaten din da neste gang du ser vedkommende. Kanskje hen kan gi et kjapt svar uten å ta seg betalt.
Ringer du sånne kan de fort fakturere bare for ta av røret.
Jeg kunne jo bare ringt advokaten min med en gang men :P
Ho sa ihvertfall noe med forløpsrådet, utløpsforetning, å tvangsinndrivelse, også at jeg må kontakte namsmannen, det koster ca 2000 sa ho, men han ender opp med å betale alt om han har penger til det som han vil få som vil bli trekt av NAV lønna hans, så hadde jeg jo bevis på det som var helt bænkers. Mulig det også hjalp andre med samme problem
Sitat av carttown Vis innlegg
Jeg kunne jo bare ringt advokaten min med en gang men :P
Ho sa ihvertfall noe med forløpsrådet, utløpsforetning, å tvangsinndrivelse, også at jeg må kontakte namsmannen, det koster ca 2000 sa ho, men han ender opp med å betale alt om han har penger til det som han vil få som vil bli trekt av NAV lønna hans, så hadde jeg jo bevis på det som var helt bænkers. Mulig det også hjalp andre med samme problem
Vis hele sitatet...
Du må bare innse at du har en veldig dårlig sak, gitt omstendighetene
og det lave beløpet det handler om. Jeg kan nesten garantere deg at
forliksrådet ikke kommer til å behandle denne saken.

Hvis du ikke har råd til å tape penger, låner du heller ikke bort penger.
Det er ikke verre enn det.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Du må bare innse at du har en veldig dårlig sak, gitt omstendighetene
og det lave beløpet det handler om. Jeg kan nesten garantere deg at
forliksrådet ikke kommer til å behandle denne saken.

Hvis du ikke har råd til å tape penger, låner du heller ikke bort penger.
Det er ikke verre enn det.
Vis hele sitatet...
Nå har jo jeg ganske fordommer mot folk på min egen alder, tror det ligger i mobbing på skoler, så jeg håpa jo at han ikke skulle betale tilbake hehe, men nå har jo han flytta ut, så den jo kjip... :P

Annen ting verdt å nevne er at det er overraskende mange fler som man kan stole på, også med tanke på penger, enn det er med eldre folk si 30-35+ etter min erfaring. Just my 2 cents.
Sist endret av Speedfrik; 17. november 2021 kl. 16:58.
Advokat på 1000kr, du er seriøs liksom? Hahahah
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Advokat på 1000kr, du er seriøs liksom? Hahahah
Vis hele sitatet...
Noen må jo gjøre det å :P Lenge leve revansj er det ikke det de sier?