Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  821 223081
Satt å leste litt om, harmala alkaloider i kombinasjon med sopp. Primært røyket oppå trip, men også "psilohuasca"
Da kom jeg over at enkelte sopper i Psilocybe slekta kombinert med Harmala kan føre til takykardi. Dette er fordi enkelte sopper inneholder Fenetylamin.

Psilocybe Semilanceata/Spiss Fleinsopp er den mest nevnte som inneholder dette. (Av det jeg har klart å grave opp) Er det flere som er kjent med dette? Eventuelt noen som har litt peiling som kunne gått litt mer i dybden av temaet?
Om dette stemmer så kan det vel også være farlig å kombinere Spiss Fleinsopp med feks MDMA også. Tenker at det burde generelt vært advarsler på dette. Nå er jeg ikke særlig kjent med Fenetylamin, å usikker om de mengdene man potensielt kan få i seg på en dose flein er skadelig i seg selv eller i kombinasjon med Harmala, eller stimulanter.

https://www.erowid.org/references/refs_view.php?ID=6797
Sitat av Passiv Vis innlegg
Satt å leste litt om, harmala alkaloider i kombinasjon med sopp. Primært røyket oppå trip, men også "psilohuasca"
Da kom jeg over at enkelte sopper i Psilocybe slekta kombinert med Harmala kan føre til takykardi. Dette er fordi enkelte sopper inneholder Fenetylamin.

Psilocybe Semilanceata/Spiss Fleinsopp er den mest nevnte som inneholder dette. (Av det jeg har klart å grave opp) Er det flere som er kjent med dette? Eventuelt noen som har litt peiling som kunne gått litt mer i dybden av temaet?
Om dette stemmer så kan det vel også være farlig å kombinere Spiss Fleinsopp med feks MDMA også. Tenker at det burde generelt vært advarsler på dette. Nå er jeg ikke særlig kjent med Fenetylamin, å usikker om de mengdene man potensielt kan få i seg på en dose flein er skadelig i seg selv eller i kombinasjon med Harmala, eller stimulanter.

https://www.erowid.org/references/refs_view.php?ID=6797
Vis hele sitatet...
Interessant! Har personlig kun forsøkt psilohuasca med cubensis, var ikke klar over at p. semilanceata kan ha en negativ interaksjon med MAOI. Sliter med å finne andre kilder på at fenetylamin fra spiss fleinsopp kan være farlig. Erowid bruker jeg nesten ikke pga. store mengder anekdotiske påstander om ditten og datten. Har funnet en tripreport derfra: https://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=25409 som omhandler problemstillingen, men det kan også være ren angst/andre stoffer blandet i kapslene. 2C-B f.eks. tilhører også fenetylaminer, men lar seg likevel kombinere med MAOI så vidt jeg vet.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Interessant! Har personlig kun forsøkt psilohuasca med cubensis, var ikke klar over at p. semilanceata kan ha en negativ interaksjon med MAOI. Sliter med å finne andre kilder på at fenetylamin fra spiss fleinsopp kan være farlig. Erowid bruker jeg nesten ikke pga. store mengder anekdotiske påstander om ditten og datten. Har funnet en tripreport derfra: https://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=25409 som omhandler problemstillingen, men det kan også være ren angst/andre stoffer blandet i kapslene. 2C-B f.eks. tilhører også fenetylaminer, men lar seg likevel kombinere med MAOI så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg stiller meg skeptisk selv
Her er en sikrere kilde, selv om det ikke kommer så mye konkret fram om skadepotensialet.

Quoter wikipedia:

"When the initial phenylethylamine concentration in the brain is low, brain levels can be increased 1000-fold when taking a monoamine oxidase inhibitor (MAOI), particularly a MAO-B inhibitor, and by 3–4 times when the initial concentration is high."
Vis hele sitatet...
Som sagt kan jeg ikke nok om dette til å si noe om hvor vidt dette skulle være skadelig, eller ikke. Mulig noen andre som kan mer om emnet komme med noen innspill.
Litt mere lesestoff:
http://en.psilosophy.info/presence_o...reactions.html
Er det fremdeles noe å finne i Osloområdet, eller blir det for sent? Og har det vært en dårlig sesong i år? I fjor fant jeg relativt enkelt en del sopp, men så og si ingenting de turene jeg har vært ute i år.
Ettersom jeg har skjønt det har det vært en spesielt fruktbar sesong i år. Den startet riktignok tidligere enn vanlig. Vet ikke noe om man kan finne særlig sopp nå, det er sikkert mulig men mye vanskeligere å finne frisk sopp nå enn det var i september.
Jeg plukka 1,5 tørka gram i nærheten Oslo på mandag på en time, så det er nok ikke over enda.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dersom man ønsker mikrodosering av flein, kan man få de gode effektene om kan gjør dette bare én gang? Eller er man nødt til å gjøre det over en periode for å få positive resultater psykisk?
Evt om det ikke funker å gjøre det bare én gang i første omgang, kan man isteden ta en litt høyere dosering som f.eks mellom 0,5 til 1g - for å få de ønskede psykiske fordelene?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Spørsmål angående dårlig rusvirkning av fjorårets fangst. I går trakk jeg 2g fleinsopp i varmt vann og drakk teen etter 15 minutters omrøring. Etter 40 minutter visste jeg ikke om det jeg merket kun var placebo, eller en veldig svak rus av soppens virkestoffer. Kan ikke si annet enn at jeg ble forbanna skuffet, fordi det ikke tok av slik det gjorde sist da soppen var fersk i fjor senhøst. Spørsmålet mitt dreier seg om hvorfor jeg eller noen av de jeg tok det med ikke merket noe særlig av det. Alt jeg plukket i fjor ble tørket fortløpende, kvalitetssikret her på freak, satt på syltetøyglass med en klut salt og lagret mørkt og tørt. Hvor kan problemet ligge? Det kan vel ikke være slik at psilocybinet forsvinner i løse lufta?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hver enkelt fleinsopp kan ha ulikt innhold av virkestoff
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hver enkelt fleinsopp kan ha ulikt innhold av virkestoff
Vis hele sitatet...
Et gjør-det-selv testkit for psilocybinkonsentrasjon i tørket sopp
er snart ute på markedet. Det er visstnok veldig presist ifølge folk
som har testet det ut, og har angitt at konsentrasjonen av virkestoff
i mange kjente sopparter er gjennomgående høyere enn resultatene
av gamle målinger har indikert. Enkelte muterte kultivarer av P. cubensis
skal ha inneholdt over 3% virkestoffer, noe som er godt over 3 ganger
den mengden som tidligere er angitt som gjennomsnittlig for arten.
Sist endret av PVestlandia; 25. juli 2021 kl. 17:22.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet om det er et godt tegn at det vokser mye annen sopp på områdene jeg leter, type slottesopp, og røyksopp?

Vet det forsatt er i tidligste laget.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som vet om det er et godt tegn at det vokser mye annen sopp på områdene jeg leter, type slottesopp, og røyksopp?

Vet det forsatt er i tidligste laget.
Vis hele sitatet...
At det vokser annen sopp er et godt tegn, ja. Det betyr at forholdene
for sopp generelt er gode.
Sitat av storegrevling Vis innlegg
Spørsmål angående dårlig rusvirkning av fjorårets fangst. I går trakk jeg 2g fleinsopp i varmt vann og drakk teen etter 15 minutters omrøring. Etter 40 minutter visste jeg ikke om det jeg merket kun var placebo, eller en veldig svak rus av soppens virkestoffer. Kan ikke si annet enn at jeg ble forbanna skuffet, fordi det ikke tok av slik det gjorde sist da soppen var fersk i fjor senhøst. Spørsmålet mitt dreier seg om hvorfor jeg eller noen av de jeg tok det med ikke merket noe særlig av det. Alt jeg plukket i fjor ble tørket fortløpende, kvalitetssikret her på freak, satt på syltetøyglass med en klut salt og lagret mørkt og tørt. Hvor kan problemet ligge? Det kan vel ikke være slik at psilocybinet forsvinner i løse lufta?
Vis hele sitatet...

Selv syns jeg fjorårets sopp funka knallbra. Eneste jeg har gjort anderledes enn deg er at jeg ikke har brukt noen klut med salt? Kanskje soppen ikke liker salt. Eller kanskje du hadde uflaks med styrken på soppen. 2 gram ville sendt meg til månen...
Heisann!

Jeg prøvde lenge å finne de svarene jeg var ute etter her inne på forumet i går, men var litt vagt og mange motstridende meldinger. Håper jeg kan få noen konkrete svar på noen forholdsvis enkle spørsmål.

Har akkurat fått vite om en bra fleinsopp-spot i nærområdet som jeg skal utforske i dag. Forhåpentligvis finner jeg noe.

1. Tørking. Identifiseringen kan jeg komme tilbake til etter jeg eventuelt har funnet noe, men det er prosessen etter soppen er plukket jeg er litt usikker på. Har lest motstridende informasjon om tørkingen; noen mener man for en hver pris bør unngå ovn, mens andre mener man bør kjøpe en spesiell vifte for formålet. Jeg har lyst å gjøre dette så enkelt som mulig, så kan jeg bare legge soppen spredt utover en håndduk/papir/bakepapir og la det tørke i vanlig romtemp over et par dager? Hvor lenge? Jeg bor fortsatt hjemme og er hjemme alene til søndag ettermiddag, så helst noen som får gjort jobben innen da. Kan jeg legge det på et badegulv med varmekabler, for å få fart på ting, feks?

2. Oppbevaring. Pga. at jeg bor hjemme ønsker jeg ikke å ha dette bortgjemt på et rom ettersom jeg egentlig bare er på besøk i noen måneder før jeg flytter ut igjen. Derfor har jeg lyst å fryse ned den tørkede soppen (har egen hylle i fryseren som ingen andre enn meg bryr seg om). Hvordan gjør jeg dette? Holder det å putte den tørkede soppen i en matboks? Hvis dette frarådes så tar jeg gjerne imot tips til hvordan jeg kan oppbevare denne enkelt i romtemperatur uten at jeg må kjøpe sånn gel silica-greier, osv.

3. Konsum. Hva er den enkleste måten å konsumere på? Spise den tørkede soppen som om det er snacks (etter man har målt opp mengde og dose, obvs)? Jeg vil prøve te på sikt, men i første omgang vil jeg bare gjøre det på enklest mulig vis.

Beklager hvis disse svarene er veldig tilgjengelige og har gått meg hus forbi. Håper noen vil hjelpe meg!
Det å spise soppen funker, men du kan fort oppleve litt kvalme, og ubehag,pga at sopp generelt er ganske hard kost for magen. Kan derfor være lurt å lage tea, å filtere ut soppen, du kan også søke opp lemon tek
Sist endret av Neipådeg; 20. august 2021 kl. 15:33.
Du kan legge de på et tørkerull papir eller avisark på baderomsgulv med varmekabler hvis de er på middels varme selvom det er sommer.
Går å fryse ned i lufttett boks men må være fri for fukt!
Hvis du orker smaken er det bare å knaske de som snacks eller spre på en ferdigstekt pizza. God tur
MittBrukernavn:

Takk! Hvor lenge bør de ligge på et avisark på baderomsgulv? Og med lufttett matboks så betyr ikke det noe mer komplekst enn en boks med vanlig lokk?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
"cracker" dry eller "tørr som kjeks" er det man sikter på for langtids lagring
Sitat av MittBrukernavn Vis innlegg
Du kan legge de på et tørkerull papir eller avisark på baderomsgulv med varmekabler hvis de er på middels varme selvom det er sommer.
Går å fryse ned i lufttett boks men må være fri for fukt!
Hvis du orker smaken er det bare å knaske de som snacks eller spre på en ferdigstekt pizza. God tur
Vis hele sitatet...
Må da være bedre med bakepapir? Mener å huske at de kan sitte noe fast i tørkerrull og avispapir.
Takk. Jeg tror tørkeprosessen skal gå greit, men det er dette med lagring jeg er mest usikker på. Kan det fryses, og eventuelt hvordan?
Bakepapir er gull, da kan du også brette kanter på arket så alle de små hvite markene som kommer ut av soppen når den tørker ikke kommer over hele huset ditt. Avispapir og sånne ting klebrer seg til soppen når den tørker som Kloakk over her poengterer.
Sitat av SonOfHank0 Vis innlegg
Takk. Jeg tror tørkeprosessen skal gå greit, men det er dette med lagring jeg er mest usikker på. Kan det fryses, og eventuelt hvordan?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg har fått med meg er det ingen fordeler ved å fryse soppen, når den er helt tørket kan du vakuum pakke den og la den ligge mørkt i romtemperatur i sikkert et tiår.
Sist endret av Kloakk; 20. august 2021 kl. 17:19.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis du vil være veldig nøye, kan den vakuumpakkes med en sånn silica gel dessesicant eller hva det heter.


Du finner en sånn i bunnen av mange kosttilskudd glass. Da har den minimal til ingen luftutveksling, og ekstra vern mot fukt

Ikke spis den
Sist endret av meaculpaUIO; 20. august 2021 kl. 17:55.
New generation
colakork's Avatar
Fungerer det å spre sporer fra fleinsopp med å samle sporer på et papir feks dopapir, for å så bare grave det ned rett under gresset? Får sporene en sjans til å etablere seg da?
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av colakork Vis innlegg
Fungerer det å spre sporer fra fleinsopp med å samle sporer på et papir feks dopapir, for å så bare grave det ned rett under gresset? Får sporene en sjans til å etablere seg da?
Vis hele sitatet...
Konsensusen er at dette ikke vil fungere da soppen krever et ekstremt spesifikt habitat hvor den lever i symbiose med andre arter. Har dog hørt om folk som har skjært ut et godt stykke torv/gressmatte og transplantert inn dette på egen tomt uten at jeg vet om det ga resultater eller ikke
Så det holder å fylle et syltetøyglass med den tørkede soppen og legge det i en skuff, feks? Det er hvis man legger det i en pose at det skal vakumeres?
Sitat av SonOfHank0 Vis innlegg
Så det holder å fylle et syltetøyglass med den tørkede soppen og legge det i en skuff, feks? Det er hvis man legger det i en pose at det skal vakumeres?
Vis hele sitatet...
Jeg kjørte alltid den tørka soppen gjennom enn liten kaffekvern og oppbevarte i klipsposer. Mørkt og svalt. Siste dose ble vel i tatt et par år etter det var plukket, like tura på samme dose da som første
Sitat av SonOfHank0 Vis innlegg
Så det holder å fylle et syltetøyglass med den tørkede soppen og legge det i en skuff, feks? Det er hvis man legger det i en pose at det skal vakumeres?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker magasiner for å tørke. Har for mange år siden fått en haug med Illustrert Vitenskap. Coveret deres er perfekt for å tørke sopp - en slags hard glanspapir som ikke soppen klistrer til. Jeg arrangerer fersk sopp opp på coveret slik at ikke de berører hverandre (viktig). Så plasserer jeg magasinet opp på klesskapet (mer varme i høyde, grei luftsirkulasjon).

Har plass til akkurat 6 magasiner på klesskapet, og når sesongen er i full sving så er det som en conveyor belt der oppe, aldri tomt Har aldri brukt hverken ovn eller varmekabler, soppen blir knusktørr ila. 1,5 døgn.

Deretter hiver jeg ferdig tørket sopp i en glasskrukke/et syltetøyglass. En silica gel pose i bunn av glasset, en i toppen etter at glasset er fullt opp. Ingen frysing eller vakuumering.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sliter litt med "HVOR" jeg skal lete, bor på østlandet (viken) og usikker på hvor jeg skal begynne.
Noen tips til ca hvordan denne type områder ser ut? Har skjønt at skogen er nogo, men hvordan finner man egentlig "beitemark" på google maps?
Hei tråd.
Jeg har sanket sopp en stund nå, jeg holder til i det nordligste fylket så sesongen er bare såvidt igang her.
Jeg lurer på om noen har opplevd at en spot som har generert mye sopp året før plutselig ikke genererer året etterpå?
Jeg har en 10-20 spots, men jeg har en som har bemerket seg som særlig fruktbar de to foregående år.
I år har det kategorisk ikke dukket opp en eneste sopp sålangt, selv om nabospotten produserer opp mot normalt.

Dette er en spot jeg plukket rundt 2500 sopp fra sist høst (ca 200) hver gang, så jeg stusset på når det plutselig ikke var noe der.

Er dette noe som har hendt noen her?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sliter litt med "HVOR" jeg skal lete, bor på østlandet (viken) og usikker på hvor jeg skal begynne.
Noen tips til ca hvordan denne type områder ser ut? Har skjønt at skogen er nogo, men hvordan finner man egentlig "beitemark" på google maps?
Vis hele sitatet...



1.Kok en kopp kaffe, åpne google maps å finn en ensom slette i et avsidesliggende område.

2.Skjekk at det ikke er mye bebyggelse rundt spotten. På google maps kan du ofte identifisere bra habitat med at det ofte ligger rundballer i nærheten, de er enkle å kjenne igjen på google maps.

3.Om du sliter med å finne en avsidesliggende du kan plukke på i dagslys plass så drar du på natterstid utstyrt med en god hodelykt, men pass på lykta gjør deg veldig synlig så husk å ikke ha musikk eller podcast på, man må høre etter folk og fe. Husk å skru den av så snart du tror du hører noen og legg deg omså ned på magen å dekk deg til. Ikke bruk klær med refleks.
(Personlig foretrekker jeg å plukke alene i bekmørket da det er lettere å fokusere blikket i området som er opplyst)

4. Ikke bli oppdaget, dette er det artigste med hele jakten spør du meg. husk å parkere bilen et lite stykke unna i den retningen du ønsker å forsvinne i så du ikke trenger å snu bilen om noen følger etter deg.

5. Om du plukker på dagtid, ha med en kikkert evt et kamera så du har en plausibel forklaring på hva du holder på med dersom du blir fersker av grunneier. (Hjelper å dikte opp et alibi du øver på just in case)

6. Om du har en drone av god kvalitet kan det være et ypperlig verktøy for å skjekke om det er sopp på en eng/beitemark/plen/veigrøft uten å måtte eksponere deg selv dersom det ikke er noe der. DJI har droner som passer bra for dette.
Sist endret av eekamouse; 22. august 2021 kl. 03:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sliter litt med "HVOR" jeg skal lete, bor på østlandet (viken) og usikker på hvor jeg skal begynne.
Noen tips til ca hvordan denne type områder ser ut? Har skjønt at skogen er nogo, men hvordan finner man egentlig "beitemark" på google maps?
Vis hele sitatet...
Gå deg en tur gressplen funker også. Personlig så liker jeg å sykle for å "kartlegge" nye spots jeg tror er verdt å læite på.
Det er ikke veldig lett å se forskjell på åker, og beitemark fra flyfoto.
Hvor finner jeg flein i Bergen?


Har lyst å mikrodosere, så er litt gira på å få plukka mye til høsten.
Gode tips fra eekamouse!

Jeg vil også legge til at man ikke må bli alt for opphengt i at det være et beite/kirkegård/forballbane osv.

Noen av de beste fleinspottene mine er på gamle igjenngrodde stier og veier i skogen. Og da kan jeg gjerne gå flere hundre meter uten å finne noe før det plutselig er et felt på 10 meter med massevis.

Når du først finner et slik felt så kan man gå tilbake til den samme flekken år etter år. Det blir litt som å plukke kantareller.

Dette er en av veiene jeg lusker langs:
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har høyde over havet noe å si med tanke på forekomst av flein?
Anonym bruker
"Nyfiken Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sliter litt med "HVOR" jeg skal lete, bor på østlandet (viken) og usikker på hvor jeg skal begynne.
Noen tips til ca hvordan denne type områder ser ut? Har skjønt at skogen er nogo, men hvordan finner man egentlig "beitemark" på google maps?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke funnet noe spess på beitemark osv. Men fant flere hundre på ei badestrand med stor gressplen.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av eekamouse Vis innlegg
Hei tråd.
Jeg har sanket sopp en stund nå, jeg holder til i det nordligste fylket så sesongen er bare såvidt igang her.
Jeg lurer på om noen har opplevd at en spot som har generert mye sopp året før plutselig ikke genererer året etterpå?
Jeg har en 10-20 spots, men jeg har en som har bemerket seg som særlig fruktbar de to foregående år.
I år har det kategorisk ikke dukket opp en eneste sopp sålangt, selv om nabospotten produserer opp mot normalt.

Dette er en spot jeg plukket rundt 2500 sopp fra sist høst (ca 200) hver gang, så jeg stusset på når det plutselig ikke var noe der.

Er dette noe som har hendt noen her?






1.Kok en kopp kaffe, åpne google maps å finn en ensom slette i et avsidesliggende område.

2.Skjekk at det ikke er mye bebyggelse rundt spotten. På google maps kan du ofte identifisere bra habitat med at det ofte ligger rundballer i nærheten, de er enkle å kjenne igjen på google maps.

3.Om du sliter med å finne en avsidesliggende du kan plukke på i dagslys plass så drar du på natterstid utstyrt med en god hodelykt, men pass på lykta gjør deg veldig synlig så husk å ikke ha musikk eller podcast på, man må høre etter folk og fe. Husk å skru den av så snart du tror du hører noen og legg deg omså ned på magen å dekk deg til. Ikke bruk klær med refleks.
(Personlig foretrekker jeg å plukke alene i bekmørket da det er lettere å fokusere blikket i området som er opplyst)

4. Ikke bli oppdaget, dette er det artigste med hele jakten spør du meg. husk å parkere bilen et lite stykke unna i den retningen du ønsker å forsvinne i så du ikke trenger å snu bilen om noen følger etter deg.

5. Om du plukker på dagtid, ha med en kikkert evt et kamera så du har en plausibel forklaring på hva du holder på med dersom du blir fersker av grunneier. (Hjelper å dikte opp et alibi du øver på just in case)

6. Om du har en drone av god kvalitet kan det være et ypperlig verktøy for å skjekke om det er sopp på en eng/beitemark/plen/veigrøft uten å måtte eksponere deg selv dersom det ikke er noe der. DJI har droner som passer bra for dette.
Vis hele sitatet...
Skjønner dette er gode forhåndsregler, men er virkelig politiet så gira på å ta fleinplukkere? Dersom noen reagerer og man ikke har funnet flein enda er det vel ikke stress, er vel i kke straffbart å rusle rundt i gresslente områder?
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg spiste sopp i går men fikk ingen visuals. Er det vanlig? Jeg spiste en god del, oppimot 3 g men trodde det skulle funke bedre. Har tatt et par dager nå men det samme har skjedd de siste dagene, jeg ser ingen visuals jeg blir bare utrolig trøtt og sløv i hele kroppen. Det minner meg om god heroin..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg spiste sopp i går men fikk ingen visuals. Er det vanlig? Jeg spiste en god del, oppimot 3 g men trodde det skulle funke bedre. Har tatt et par dager nå men det samme har skjedd de siste dagene, jeg ser ingen visuals jeg blir bare utrolig trøtt og sløv i hele kroppen. Det minner meg om god heroin..
Vis hele sitatet...
Du bygger opp toleranse ekstremt fort, vent minimum to uker mellom hver gang. Skal du ture oftere må det mye større dose til for å oppnå samme effekt
Sitat av yomomma Vis innlegg
Hvor finner jeg flein i Bergen?


Har lyst å mikrodosere, så er litt gira på å få plukka mye til høsten.
Vis hele sitatet...
Lykke til med jakten! Fleinsopp er gull, så det er ikke sånn at noen kommer til å gi deg geokoordinatene til sine beste spots, akkurat. Det er mange tips i denne tråden til hvordan du skal gå fram for å finne gode spots

«Spør meg gjerne om hvor mye jeg tjener eller hvor mange reinsdyr jeg eier, men ikke spør meg om hvor jeg finner fleinen min», sa en gang en vis person, som viste seg å være meg
Hei! Har vi en identifiseringstråd oppegående for tia som funker? Ser den nye identifiseringstråden ble stengt ifjor og ble skrevet at det skulle åpnes en ny, men finner ingen link noen steder. Noen som har ?
Happy hunting
Sitat av Spoooki Vis innlegg
Hei! Har vi en identifiseringstråd oppegående for tia som funker? Ser den nye identifiseringstråden ble stengt ifjor og ble skrevet at det skulle åpnes en ny, men finner ingen link noen steder. Noen som har ?
Happy hunting
Vis hele sitatet...
https://freak.no/forum/showthread.ph...48#post3716248
Heisann, jeg ønsker og høre litt om hvilket "underlag/terreng" dere lykkes best med og finne flein? Jeg ønsker egentlig kun og høre fra folk som bor på Vestlandet helst ved kysten.
Jeg har liksom 4 faste plasser/gamle beitemarker. Som yielder heilt okey hvert år, men ikke super bra liksom.
Er det gamle beitemarker for det meste dere og plukker på? Og leste at der skjeldent vokser i skog. Men eit beite inni skogen da? Og litt opp i høyden, kan flein finnes på ei mark som ligger 150-200 moh feks?
Halla, godtfolk! Jeg kommer tilbake i år riktignok med en litt annen tankegang enn ifjor. Ser for meg å begynne å lete nå i neste uke da regnet kommer. Har dårlig hell uten regn, men fant en relativt uttørket én i dag ved en tilfeldighet! Tenkte at jeg skulle pitche inn en liten idé; en discordserver. Det er ikke vanskelig å se at freak er litt gammelt, så en discordserver til identifisering og etc av fleinsopp hadde kanskje ikke vært så dumt? Har omtrent de samme featuresene, og litt mer overkommelig interface. Hvertfall på mobil. Tenkte jeg bare skulle pitche den. God natt!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Dartrix: Freak har allerede en discordserver, men discord egner seg mye mer som et medium for å holde kontakten i mer uformelle settinger: Gaming, skitprat etc.

Det kan hende noen har tiden til å stille opp som flein-identifiserer der men jeg har dessverre ikke tiden: For meg er forumet en bedre plattform, for når jeg først har tid kan jeg se igjennom identifikasjonstråden og svare på de som ikke har fått svar enda
Noen som har noen bilder av utypiske flein? De man finner under søk er jo veldig klassiske utseendesmessig. Og er det noen flere typer psilocybin sopper som vokser i Norge utenom vår kjære kjente semilanceata.

Vi har jo litt vel spesielle forhold her jeg bor så vi har vært uten nedbør så og si de siste 4mnd... vil tror det har en effekt på sesongen og utviklingen av soppen. Kanskje noen har tips til ekstremt tørr sesong også?
Sitat av Amaste55 Vis innlegg
Heisann, jeg ønsker og høre litt om hvilket "underlag/terreng" dere lykkes best med og finne flein? Jeg ønsker egentlig kun og høre fra folk som bor på Vestlandet helst ved kysten.
Jeg har liksom 4 faste plasser/gamle beitemarker. Som yielder heilt okey hvert år, men ikke super bra liksom.
Er det gamle beitemarker for det meste dere og plukker på? Og leste at der skjeldent vokser i skog. Men eit beite inni skogen da? Og litt opp i høyden, kan flein finnes på ei mark som ligger 150-200 moh feks?
Vis hele sitatet...
Jeg har 2 plasser akkurat som du beskriver med god yield. På 100 og 200 moh langs kysten. Plukket 5 gram (tørket) på 1 time sist lørdag langs gammel beitemark og den gressgrodde traktorveien dit. Det kan være bingo, et beite kan være så å si tomt, bare for å gå på nabomarka og plukke 10 gram på 1 time. Jeg liker å lete og finner flein på vanlig plen, men jeg finner alltid mest på beitemarkene. I mitt område er det der det alltid er mest lønnsomt å lete.

https://imma.gr/105348xd81be

https://imma.gr/105346x0b0e3

https://imma.gr/105347x6a149
Ny sanker her! Første funn!
Kan noen kyndige bekrefte/avkrefte om disse er flein? Jeg vet det er mange små.. men enda flere lot jeg stå.

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

Har et spørsmål til dere!

Kan man se på fleinen at den er potent? Jeg har sett noen som er synlig lilla/blåaktig før plukking.
Sist endret av Mycelime; 9. september 2021 kl. 18:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mycelime Vis innlegg
Ny sanker her! Første funn!
Kan noen kyndige bekrefte/avkrefte om disse er flein? Jeg vet det er mange små.. men enda flere lot jeg stå.

Har et spørsmål til dere!

Kan man se på fleinen at den er potent? Jeg har sett noen som er synlig lilla/blåaktig før plukking.
Vis hele sitatet...
Du må poste bildene i identifiseringstråden så får du hjelp der.

Og nei det er ikke mulig å se om en sopp er potent eller ikke
Mange takk

Er det vanlig at det kommer hvite larver ut av soppen under tørking?
Sist endret av Mycelime; 9. september 2021 kl. 20:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mycelime Vis innlegg
Er det vanlig at det kommer hvite larver ut av soppen under tørking?
Vis hele sitatet...
Jepp! Usikker på hva de heter. Pleier å plassere dem i gresset om jeg ser en.