Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1283
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei har den siste tiden vært veldig plaget med stiv nakke, skuldre og ledd. Det virker som dette har en sammenheng med amfetamin bruk. Driver aldri med styrketrening og er veldig like aktiv. Orker nesten ikke å rydde huset omtrent. Går turer med hunden og det er det. Kan også legge til at jeg i perioder har misbrukt rivotril og andre benzo men har altså vekt nykter i fem måneder.

Hva tror dere vil være best? Jeg har vurdert fysisk aktivitet og styrketrening, fysioterapeut og massasje. Hva anbefaler de som har vært borti lignende problem? Takk på forhånd.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Prøvd zma?sink magnesium og b vitaminer..

Spiser selv multivatiaminer, b12, d vitamin og tran på. Morningen.

Tar zma. Altså zink magnesium og b vitaminer igjen på kvelden. Ca 1 rime før leggetid. Kan virke. Oe søvndyssende og sove bedre på dem, men veldig inviduelt.

Jeg merker stor forskjell om jeg ikke tar dette på 1 uke. Mer stiv og øm etter harde økter osv.

Du kan få mgensium brusetabletter. Tror de er på resoet men kan hjelpe mot abstinenser og kramper. Samt ømhet.

Fysioterapi er også lurt å trene opp de musklene som du har problemer med.
Du ligger vondt. Slutt med pute/bruk en mindre en. Tradisjonell massasje fungerer ikke. En dyp muskelterapi med strekking kan gjøre godt.

Bruk smertestillende og eller muskelavslappende, gjerne lokalt med krem, til smertene gir seg. Kroppen må slappe av for at spennet skal gi seg
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Prøv Ibux
Vis hele sitatet...
Nei. Ibux bare tærer på nyrene.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Prøvd zma?sink magnesium og b vitaminer..

Spiser selv multivatiaminer, b12, d vitamin og tran på. Morningen.

Tar zma. Altså zink magnesium og b vitaminer igjen på kvelden. Ca 1 rime før leggetid. Kan virke. Oe søvndyssende og sove bedre på dem, men veldig inviduelt.

Jeg merker stor forskjell om jeg ikke tar dette på 1 uke. Mer stiv og øm etter harde økter osv.

Du kan få mgensium brusetabletter. Tror de er på resoet men kan hjelpe mot abstinenser og kramper. Samt ømhet.

Fysioterapi er også lurt å trene opp de musklene som du har problemer med
Vis hele sitatet...
Skal prøve zma. Har brukt det tidligere og sov ganske godt på det. Bruker allerede magnesium, b-multivitamin(ikke b-12), vitamin d daglig.

Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Du ligger vondt. Slutt med pute/bruk en mindre en. Tradisjonell massasje fungerer ikke. En dyp muskelterapi med strekking kan gjøre godt.

Bruk smertestillende og eller muskelavslappende, gjerne lokalt med krem, til smertene gir seg. Kroppen må slappe av for at spennet skal gi seg
Vis hele sitatet...
Skal prøve med en liten pute i natt å se om jeg merker forskjell.

Bruker også 1g paracet og 50mg tramadol ved behov mot smerter.

Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Prøv Ibux
Vis hele sitatet...
Er ikke ibux feberlindrende da?


Takk for gode tips
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har vurdert fysisk aktivitet og styrketrening.
Vis hele sitatet...
There you go.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Vondter i muskler kan fort bli bedre av trening, men fei satica og piriformis musklene trener man ikke så godt ved vanlig styrketrening eller løping så disse musklene samt flere rundt om i kroppen har godt av å bli isolert og trent opp aleine for å styrke akkurat den ene lille biten av en muskel i rumpa f. Eksamen trening er nok svært lurt..sleit mye med det samme før da jeg var en stillesitterm nå gleder jeg meg til trening og har gått fra 40-50% kroppsfett til rundt 20% på et år.


Stå på.
Du tar nok zma da. Ikke kjøp en dyre fanzy zma. Er ofte rimeligere å kjøpe zink, magnesium og b vitaminer hver for seg å ta tre tabletter med normale tabletter enn å kjøpe en svindyr zma som inneholder det samme. Gymgrossisten har en rimelig til 200-300kr. 300 tabletter to om dagen. Ca 600 kr for et års forbruk av zma.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
There you go.
Vis hele sitatet...
Er i gang.

Sitat av iamaddict Vis innlegg
Vondter i muskler kan fort bli bedre av trening, men fei satica og piriformis musklene trener man ikke så godt ved vanlig styrketrening eller løping så disse musklene samt flere rundt om i kroppen har godt av å bli isolert og trent opp aleine for å styrke akkurat den ene lille biten av en muskel i rumpa f. Eksamen trening er nok svært lurt..sleit mye med det samme før da jeg var en stillesitterm nå gleder jeg meg til trening og har gått fra 40-50% kroppsfett til rundt 20% på et år.


Stå på.
Du tar nok zma da. Ikke kjøp en dyre fanzy zma. Er ofte rimeligere å kjøpe zink, magnesium og b vitaminer hver for seg å ta tre tabletter med normale tabletter enn å kjøpe en svindyr zma som inneholder det samme. Gymgrossisten har en rimelig til 200-300kr. 300 tabletter to om dagen. Ca 600 kr for et års forbruk av zma.
Vis hele sitatet...
Takk for dine råd Hvor mye mg tar du av hvert enkelt tilskudd?
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du fått påvist mangler vha. blodprøve siden du tar tilskudd? Forsøkt å kutte dem ut en periode?
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Ja legen mente alt var fint, men bare bra med ekstra. Blodprøvene jeg tar nå er perfekte på alt.

Prøvd uten vitaminer og kjenner jeg blir fortere forkjølet og mer stiv i muskler. Kan være placebo eller nocebo,. Men føler det funker og anbefaler alle å få i seg nok vitaminer naturlig gjennom mat og gjerne et par tilskudd for å være sikker.


Bare ikke tar jern tilskudd som mann om du ikke trenger det da.
Om du sliter med ledd hold deg unna styrketrening. Anbefaler svømming eller turer i skog og mark.

Har fybromyalgi og det er det som hjelper best mot betennelsen min. Også godt kosthold hjelper.

Eller du kan altids røyke litt hasj.