Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1629
Denne enheten kan mikrofoner kobles direkte inn på denne for å så koble dmx kabel direkte på input på en mixer?
Ganske noob spørsmål her ja.
Har du en mixer, kobles denne gjerne på send/return og fordeles på de forskjellige kanalene på mixeren etter behov.

DMX brukes stort sett til lys.
Til lyd er det XLR som gjelder.
Sist endret av SkammeligNykter; 21. februar 2019 kl. 21:35.
Selvsagt, mente xlr-kontakt.
Ok, mixer har digital coaxial og prosessoren har dig i/o - di og do. Regner med det var dette du mente? Om jeg ikke ville brukt mixer er det da slik at mikrofon til. Eks kunne gått direkte inn?
Bare for å forstå. Den har etter hva jeg forstår ikke mulighet til slik «phantom» strøm.
Nei den har ikke slik "phantom" strøm som innebærer at du i tilfelle kun kunne brukt dynamiske mikrofoner, ikke kondensator.
Prosessoren har linje-innganger og du vil få et forferdelig dårlig signal/støy-forhold. så ja, men på ingen måte anbefalt. Den har ingen mikrofonforsterker.
Du trenger en mixer. Bruken aux på mikseren din for å sende signal fra mikrofon til M-one, og så tar du signalet tilbake inn på et par andre striper.
Nei du trenger ikke en mikser. Du trenger en mikrofonforsterker. Om det er i forbindelse med en mikser, frittstående enhet, lydkort whatever. Jeg er ganske sikker på at m one har dry/wet miks.

Signalgangen Halalgeir skisserer med mikser er riktignok vanlig men på ingen måte nødvendig, mange veier rundt det.
Sist endret av Dough; 22. februar 2019 kl. 12:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ok, så jeg kan bruke en mikrofonforsterker, men også den digitale inngangen og utgangen på mixer og prosessor.
Flere muligheter, jeg forstår.