Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1623
Hva skjer om jeg inntar for mye gainer?

Det skal bare inntas en eller to enheter per dag, men hva skjer
om jeg f.eks inntar 4-5-6 enheter per dag?

Det er denne: https://www.myprotein.no/sports-nutr...E&gclsrc=aw.ds
Så lenge du har friske nyrer, så viser forskning at du ikke vil ta noen særlig skade av det. Men det er ganske vel kjent at det er bedre å spise små næringsrike måltider oftere enn å drikke gainer. Eventuelt supplere med et par shaker av gainer ved siden av måltidene.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8629624
Anonym bruker
"Rik Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En gainer blir omtrent det samme som å ta en proteinshake i tillegg til å drikke en coca cola. Mye sukker og litt proteiner i slike. Tanken med de er at det er lettere å drikke i seg kalorier enn å spise dette.

Du blir mest sannsynlig bare feit om du drikker for mye av dette.
Sitat av Fr86 Vis innlegg
Hva skjer om jeg inntar for mye gainer?

Det skal bare inntas en eller to enheter per dag, men hva skjer
om jeg f.eks inntar 4-5-6 enheter per dag?

Det er denne: https://www.myprotein.no/sports-nutr...E&gclsrc=aw.ds
Vis hele sitatet...
Du blir feit, i en fei.
Det er 402kcal i en shake, du skal ha i deg 4-5-6 sånne i tillegg til vanlig mat om dagen? Da snakker vi gode 1600-2400 kcal ekstra. Man sier en kilo kroppsfett er sånn 3500kcal cirka...
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Overdose på Gainers... Trodde aldri jeg skulle lese om dette i Freak.no. ut å jogge, mann, redd helsa
Sitat av moret Vis innlegg
Du blir feit, i en fei.
Det er 402kcal i en shake, du skal ha i deg 4-5-6 sånne i tillegg til vanlig mat om dagen? Da snakker vi gode 1600-2400 kcal ekstra. Man sier en kilo kroppsfett er sånn 3500kcal cirka...
Vis hele sitatet...
7k er 1 kilo kroppsfett.

9k kalorier er 1 kilo, mens 1 kilo kroppsfett er ~7000kcal. De resterende er fettvev/div.
Sist endret av Superspurv; 7. februar 2019 kl. 17:19.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
7k er 1 kilo kroppsfett.

9k kalorier er 1 kilo, mens 1 kilo kroppsfett er ~7000kcal. De resterende er fettvev/div.
Vis hele sitatet...
Sorry, my bad. Husket feil på pound vs kg, du har rett.
forstoppelse til milde helvette!
Øøøh... du blir feit?
Det er bare makronæringsstoffer du får i deg. Dvs proteiner, karbohydrater og fett. Som tilsammen blir et enormt antall kalorier. Gainer er bare jævlig mye mat i pulverform.
Sist endret av WhiteCollar; 7. februar 2019 kl. 22:14.
Spis så mye og så bra du kan. Når du innser at det å spise mer blir uaktuelt så kan du ta en gainer dersom du behøver flere kalorier. Lykke til.
Du blir feit og insulin-resistent som betyr økt fare for en rekke andre bivirkninger.
Hvis du likevel skal bli grisefeit ville jeg nå i det minste blitt grisefeit ved å spise altfor masse digg mat i steden for de ekle gainer-shakene.
Sist endret av Sjølvaste; 8. februar 2019 kl. 05:04.