Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  119 11528
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Helt jævlig at dette skulle skje nå som jeg skal få tilsendt en pakke fra USA over helgen. Håper skyen forsvinner fort.
Vis hele sitatet...
Ditto! Sitter å venter på at en packe med BuckyBalls skulle komme med fly i morgen!

velvel, får vel bare vente
Sist endret av Kekurikekaka; 15. april 2010 kl. 21:15.
Håper på en verdenskatastrofe! hvor sykt tøft hadde det ikke vært med mathamstring og totalt mayhem i norge da?
Sitat av NitroFis Vis innlegg
For å gjøre en ting helt klart:

Svovel i seg selv lukter ikke tarmgass.
Det er nødt til å være snakk om svovel i oksidert form for at det skal stinke slik som man beskriver lukten fra vulkaner.

Og hva tror du ville skjedd med metanen som faktisk stiger opp av selve vulkanen dersom dette hadde vært faktum?
Vis hele sitatet...
Joda, den hadde bare steget rett til himmelen den. Var ikke så vekke når jeg hadde kjemi i naturfagen


Men er ikke så lett å flykte for oss da, uten fly å greier. Særlig også når luftrommene nedover i Europa er lukket.
Sist endret av Donkeybrain; 15. april 2010 kl. 21:22.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Joda, den hadde bare steget rett til himmelen den. Var ikke så vekke når jeg hadde kjemi i naturfagen
Vis hele sitatet...
Eller kanskje bare brent opp. Den skal tross alt igjennom et ganske så varmt lavainferno..
Sist endret av Gamgee; 15. april 2010 kl. 21:24.
Svovellukta kommer vel hovedsakelig fra SO2, vil ikke det skape sur nedbør?
Sist endret av looperjohn; 15. april 2010 kl. 21:25.
Nå begynner lukta å komme her også, bleh. Ser ikke noe aske though.
Ser ut til at denne blir en stund ja..
Blir spennende og se om det blir flere utbrudd.
Sist endret av Sluzzz; 15. april 2010 kl. 21:28.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Helt jævlig at dette skulle skje nå som jeg skal få tilsendt en pakke fra USA over helgen. Håper skyen forsvinner fort.
Vis hele sitatet...
Oh jeez. samme her faktisk. Har bestillt en Guy Fawkness maske
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
Nei nei. De dekker naturkatastrofer, men de hevder dette ikke er en naturkatastrofe.
Vis hele sitatet...
Jeg har stusset litt på det der...

Sitat av Harald Hollerud Vis innlegg
følgeskader av naturkatastrofer dekkes ikke
Vis hele sitatet...
Man kan ikke tenke sånn! Lurer på hva han mener om tsunamien andre juledag 2004... Bølgene var jo bare en følgeskade av forskyvningene av de tektoniske platene om jeg husker rett.

Forøvrig:

Sitat av Harald Hollerud Vis innlegg
Det er hverken naturkatastrofe eller vær, etter vår mening.
Vis hele sitatet...
Hvordan definerer denne mannen vær? Når det f.eks. blåser kraftig, så er det jo en følge av ujevn oppvarming av jorda. Jeg gir litt faen i hva deres mening om hva vær og naturkatastrofer er... En meget sterk utopi de har på gang må jeg si.

Høres ut som vulkaner er "alien technology" og ikke naturlig fenomen borte på Europeiske.

Og la oss ta en til kikk på dette:
Sitat av Harald Hollerud Vis innlegg
Dette er ikke en naturkatastrofe
Vis hele sitatet...
Kontra dette:
Sitat av Kjetil Tørseth Vis innlegg
Det kan være et ordentlig helseproblem. Ganske mange i Europa får redusert levetid knyttet til partikler i lufta
Vis hele sitatet...
Og dette:
Sitat av Meteorologisk institutt Vis innlegg
Hovedfaren ved å fly inn i dette er at smeltepunktet til partiklene er lavere enn temperaturen inne i motoren. Dermed smelter den til en tyktflytende masse som kan kvele turbinmotoren
Vis hele sitatet...
Og dette:
Sitat av Øyvind Juell Vis innlegg
Etter at lufttrafikken i Nord-Norge ble stengt har vi ikke kunnet frakte pasienter i fly eller helikopter
Vis hele sitatet...
Ambulansehelikoptre redder liv, men nå får de ikke gjort det.

http://www.dagbladet.no/2010/04/15/n...rudd/11289714/
http://www.dagbladet.no/2010/04/15/n...land/11294745/
http://www.dagbladet.no/2010/04/15/n...riks/11286578/
Utrolig kjipt hvis jeg ikke kommer meg på klassetur neste helge pga. dette : /
Sitat av Up Vis innlegg
Jeg har stusset litt på det der...

Man kan ikke tenke sånn! Lurer på hva han mener om tsunamien andre juledag 2004... Bølgene var jo bare en følgeskade av forskyvningene av de tektoniske platene om jeg husker rett.

Forøvrig:

Hvordan definerer denne mannen vær? Når det f.eks. blåser kraftig, så er det jo en følge av ujevn oppvarming av jorda. Jeg gir litt faen i hva deres mening om hva vær og naturkatastrofer er... En meget sterk utopi de har på gang må jeg si.

Høres ut som vulkaner er "alien technology" og ikke naturlig fenomen borte på Europeiske.

Og la oss ta en til kikk på dette: Kontra dette: Og dette: Og dette: Ambulansehelikoptre redder liv, men nå får de ikke gjort det.

http://www.dagbladet.no/2010/04/15/n...rudd/11289714/
http://www.dagbladet.no/2010/04/15/n...land/11294745/
http://www.dagbladet.no/2010/04/15/n...riks/11286578/
Vis hele sitatet...
Tja, Luftambulansen i Bergen fortalte at de flydde uansett hvis en person hadde fått hjertestans på vidden.

Retrudude: Sånn som det ser ut nå kan det godt være at dere ikke kommer dere avgårde.
Sist endret av Donkeybrain; 15. april 2010 kl. 21:55.
Jeg kom nettopp fra en Rema 1000 i bergen, det luktet råttne egg inne i noen sekunder, men ikke utenfor? :O

Det har værtfall ikke vært noe lukt i arna mellom 09:00 og 15:00 iag
Noen venner av meg er på treningsleir i tyrkia, ser ut som om de må være der lenger.

Er virkelig synn på rem!

Og jeg som hadde håpet det skulle regne aske og lava skulle falle ned fra himmelen.
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg

Og jeg som hadde håpet det skulle regne aske og lava skulle falle ned fra himmelen.
Vis hele sitatet...
Vi får håpe at du er mann nok til å si det samme dersom 2kg lava plutselig dumper ned i hetta di for så å rene nedover ryggen din!
Snart våkner sikkert hele helvette til. Bokstavelig talt.

Så får vi se om vi rekker å lukte på 2012... ^^
Sitat av Bombasa Vis innlegg
lukter litt fis i kristiansand også. Litt stilig egentlig
Vis hele sitatet...
Bor 20 km fra kr.sand, men kan ikke lokte noe serlig:S
Lokter kanskje litt svakt, men tror det er placebo, men er litt tett i nesa da
Lukter fis som bare det i Vestfold. Men jeg kan ikke se noe aske enda.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Ikke noe lukt her Årdal. Helvete, skjer jo aldri noe spennende her i bygden!
De i Moss kjenner vel ikke så mye forskjell faktisk. Lukter jo dritt i hele byen. Husker ferien ifjor så tok vi en tur til svenskegrensen, og når vi kom inn i Moss trodde jeg skulle dø. Luktet jo helt forbanna nasty.

Jaja, shit au, slukner nok før eller siden denne vulkanen..
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Var ute nettopp og merket ingenting. (Oslo)
Hadde vært litt stilig om det kommer aske, uten å tenke på konsekvenseene av det.
Sitat av Up Vis innlegg
Jeg har stusset litt på det der...

Man kan ikke tenke sånn! Lurer på hva han mener om tsunamien andre juledag 2004... Bølgene var jo bare en følgeskade av forskyvningene av de tektoniske platene om jeg husker rett.
Vis hele sitatet...
Trodde kanskje forsikringsselskapene hadde gardert seg ved rett og slett å skrive at "vulkanutbrudd er unntatt" eller noe sånt i avtalen jeg. Men jeg har ikke reiseforsikring (bare vet at det står i innboforsikringa mi, men det er jo litt annerledes iom innboet mitt ikke reiser til områder hvor vulkaner er vanligere).

Skal man begynne å snakke om "følgeskade" så kan man vel definere temmelig mange hendelser som følgeskader når man først setter i gang
Britain: WTF Iceland?!? Why did you send us volcanic ash ? Our airspace has shut down.
Iceland: What ? It's what you asked for isn't it ?
Britain: NO! Cash! Cash you dyslexic fuck. CASH!
Iceland: Ohh sorry, We dont have C in our alphabet, i guess Ash will do!
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Utsiktene for de neste to-tre dagene er ikke gode
Problemene kan vare frem til søndag
Askesky ned over Sør-Norge nå

Nå har jeg ikke lest gjennom alle avisene enda, men har ikke funnet noe om hvordan vi her nede på bakken vil oppleve det. Vil det kunne sees? Vil det regne aske? Lukte aske?

Jeg bor på vestlandet og har ikke sett noe som helst. Det er overskyet og regnet frem til klokken tolv.
Vis hele sitatet...



Ett ord: Mediahysteri
Iceland: They borrow your cash, but repay in ash....
Hva med å hente de jævla islendingene med båt ? Vi er det nærmeste landet, og burde gjøre noe drastisk. Tenk om det klikker for katla!

Da håper jeg norge får dårlig samvittighet for å ha vært så passive
Sist endret av Aceface; 16. april 2010 kl. 13:07. Grunn: fordi jeg vil ha kp for dette
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Hva med å hente de jævla islendingene med båt ? Vi er det nærmeste landet, og burde gjøre noe drastisk. Tenk om det klikker for katla!

Da håper jeg norge får dårlig samvittighet for å ha vært så passive
Vis hele sitatet...
De burde ihvertfall hentet de norske VGS-elevene der oppe som sitter fast.

Også sier de når vulkanen eksploderer, og ikke hvis.. Det vil bli ganske alvorlig når den eksploderer.. Lurer på hvilke planer Norge har for det.


Alt dette kaoset er ihvertfall til fordel for noen.. BA.no
Sist endret av Donkeybrain; 16. april 2010 kl. 13:15.
Sitat av bluefrog Vis innlegg
Håper på en verdenskatastrofe! hvor sykt tøft hadde det ikke vært med mathamstring og totalt mayhem i norge da?
Vis hele sitatet...
Ja, dette hadde vært helt EPIC om det hadde blitt en verdens katastrofe. For vi ligger utrolig bra an mtp at vi har fjernet våre kornlagre og står på bar bakke dersom noe skulle forekomme. Dersom det ble ett problem for hele verden, så betviler jeg at alle oljepengene våre vil hjelpe over lengre tid. De andre landene vil jo også merke katastrofen og som nevnt tidligere her i tråden kan en risikere dårlige tider for bøndene. Så dersom det blir ett verdensproblem så vil jo alle slite med å produsere mat, og dermed sannsynligvis trenge den maten de klarer å produsere selv.
Til noe som omhandler det samme, er det ikke en vulkan i Amerika (en park?) som kommer til å bli latterlig farlig ved en eventuell eksplosjon? Så en dokumentar om denne vulkanen, hvor det blandt annet ble sagt at dersom den sprengte ville mer eller mindre hele verden blitt dekket med aske, vi ville få ny istid, med andre ord: Total katastrofe.
Sist endret av Spelly; 16. april 2010 kl. 13:56.
Sitat av spelley Vis innlegg
Til noe som omhandler det samme, er det ikke en vulkan i Amerika (en park?) som kommer til å bli latterlig farlig ved en eventuell eksplosjon? Så en dokumentar om denne vulkanen, hvor det blandt annet ble sagt at dersom den sprengte ville mer eller mindre hele verden blitt dekket med aske, vi ville få ny istid, med andre ord: Total katastrofe.
Vis hele sitatet...
Du snakker om Yellowstone?

http://en.wikipedia.org/wiki/Supervolcano
Der har vi det! Takker Blir den "aktivert" er det ikke så mye tvil på 2012 for min del!
Sist endret av Spelly; 16. april 2010 kl. 14:08.
Jeg har 2 store skole-intervjuer i Oslo på lørdag, som mulig blir utsatt pga at folk ikke kommer seg fra england og hit.
Jeg drar også til NYC på søndag morgen, og hvem vet om jeg får dra...
ASKEHELVETE!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av spelley Vis innlegg
Til noe som omhandler det samme, er det ikke en vulkan i Amerika (en park?) som kommer til å bli latterlig farlig ved en eventuell eksplosjon? Så en dokumentar om denne vulkanen, hvor det blandt annet ble sagt at dersom den sprengte ville mer eller mindre hele verden blitt dekket med aske, vi ville få ny istid, med andre ord: Total katastrofe.
Vis hele sitatet...
Det er en av jordens mange supervulkaner. Smeller en av de så snakker vi mst sansynligvis masseutryddelse av samtlige arter på jorden. Har skjedd før og vil med all sansylighet skje igjen.
Lukter ikke noe her ved Drammen lengre.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det er en av jordens mange supervulkaner. Smeller en av de så snakker vi mst sansynligvis masseutryddelse av samtlige arter på jorden. Har skjedd før og vil med all sansylighet skje igjen.
Vis hele sitatet...
Denne sprenger med jevne mellomrom. Og i følge den dokumnetaren (om det er den samme vi har sett) er denne nå omtrent 100.000 år på overtid.
Sitat av Meanstreak Vis innlegg
Denne sprenger med jevne mellomrom. Og i følge den dokumnetaren (om det er den samme vi har sett) er denne nå omtrent 100.000 år på overtid.
Vis hele sitatet...
100 000 år er vel ikke så fryktelig mye rent geologisk sett?
Nei det er jo ikke det.. når man tenker på hvilke tidsaspekter man benytter i geologien. 100.000 i geologien kan vel kanskje tilsvare 1 dag i et menneskeliv om ikke mindre.
Null lukt i Ålesund
Fikk pakke fra usa i dag, men kanskje den kom inn til norge før flytransporten ble stoppet

Sitat av PotetKasse Vis innlegg
off-topic: Hva var det i den pakka??
Vis hele sitatet...
Skate-sko
Sist endret av omba; 16. april 2010 kl. 19:35.
Faen er galt med VG?
Melig at ingen aviser har benyttet seg av en overskrift som ineholder "Askeladden"
Sitat av ranvik Vis innlegg
Lukter og i sandefjord....
Vis hele sitatet...
hvor lukter det? har nemlig ikke luktet noe selv har bare vært i nærheten av svgs haslebakken og Unneberg da
Har landet aske på bilen min i Fredrikstad tror jeg. Ser flere biler også er dekket med "støv".
Har ikke lagt merke til noen lukt da men.
Sitat av Meanstreak Vis innlegg
Denne sprenger med jevne mellomrom. Og i følge den dokumnetaren (om det er den samme vi har sett) er denne nå omtrent 100.000 år på overtid.
Vis hele sitatet...
Katla, den store vulkanen som hoster røyk på island pleier å ha 1 til 2 utbrudd hvert hundrede år og har ikke hatt utbrudd siden 1912 eller noe. 100 000 år var vel litt å ta i vel.

Den anses å være litt på overtid, så blir spennende å se hva som skjer videre.
Kall meg idiot, men må få lov til å være litt bekymra :P Syns det er rart at det skjer så mye vulkanutbrudd og jordskjelv mange steder.. Og så dette!

http://www.dagbladet.no/2010/04/16/n...lkan/11310204/

Kan det skje flere tilfeller av dette i california??
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Katla, den store vulkanen som hoster røyk på island pleier å ha 1 til 2 utbrudd hvert hundrede år og har ikke hatt utbrudd siden 1912 eller noe. 100 000 år var vel litt å ta i vel.

Den anses å være litt på overtid, så blir spennende å se hva som skjer videre.
Vis hele sitatet...
Nå var det den store supervulkanen i Yellowstone, USA som var temaet.
Har denne utrbrudd snakker vi masseutryddelse.
Sitat av Kimer28 Vis innlegg
Nå var det den store supervulkanen i Yellowstone, USA som var temaet.
Har denne utrbrudd snakker vi masseutryddelse.
Vis hele sitatet...
Aha, beklager. Siden tråden handler om Katla tenkte jeg det enda handlet om Katla. My bad

Synes virkelig synd på Island med tanke på økonomien dems etter finanskrisa. Håper de klarer seg denne gangen og. Litt artig igrunn at ett så lite land kan stoppe så mange fly.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Faen er galt med VG?
Vis hele sitatet...
Er enig med at disse artiklene er noe forbanna veggevev, men nå må man huske på at vg fortsatt er en avis tilhørende kategorien tabloid.
Sitat av spelley Vis innlegg
Der har vi det! Takker Blir den "aktivert" er det ikke så mye tvil på 2012 for min del!
Vis hele sitatet...
Hvis den aktiveres i år eller 2013 da ? Tror du på 2012 da ? Helt latterlig at du bruker år 2012 som et synonym for jordens undergang. Folk har vel spådd undergangen helt siden vi greide å kommunisere med hveramdre.