Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1754
Jeg tenkte og drekke alkohol i morgen og går på antideesiva mot angst er det noen som har erfaring eller som vet om dette er skadlig?
Da må du nesten fortelle hvilket preparat du går på
jeg går på fluoxetin
"Bruk av Fluoxetin ratiopharm sammen med mat og drikke.

Du kan ta Fluoxetin ratiopharm med eller uten mat.

Fluoksetin har i tester ikke vist å øke alkoholverdier i blodet eller effekten av alkohol. Det anbefales allikevel ikke å kombinere alkohol og behandling med et legemiddel av denne typen (SSRI). ""

http://www.felleskatalogen.no/pasien...3D0%26href%3D0
brukte antidep før, min erfaring med alkohol+antidep er at man tåler ganske mye til et vist punkt også tipper det helt over, dvs blir veldig full.
Hold deg UNNA brennvin, det vil som regel enda med blackout. øl og vin går fint.
Sist endret av 4858fkggjf; 27. februar 2010 kl. 01:16.
takk for svar
Vær dog obs på at om du drikker rimelige mender med alkohol, tar dine vanlige antidepressiva og så tar du sovetablett når du legger deg, da kan du fort komme i en vanskelig situasjon, hvor du ikke helt skjønner hva du sier selv en gang, og himmelen blir gul og TV plutselig kommer i 3 D....

Det er alltid vanskelig å forutse effekten av blandingsforbruk... Vær forsiktig, og lykke til... Dropp i det minste sovetabletten...
ja det er farlig jeg havna på sykehus etter å ha spist 4 zyprexa + 10 rivotril og et par 4-5 pils
Det var nok ikke zyprexaene som sendte deg på sykehus, kompis. 10 rivotril og en sixpack pils er livsfarlig.
Nå skal det godt gjøres å faktisk overdosere på benzopreparater. Men i kombinasjon med alkohol er det en annen dans. Det verste er vel i bunn og grunn forsterkningseffekten de to gir hverandre der man mister fullstendig kontroll, går gjennom en personlighetsforandrng, blir totalt klepto osv.. Har hatt en del episoder der jeg har "våkna" på legevakten med sting her og der.
Sitat av 4858fkggjf Vis innlegg
øl og vin går fint.
Vis hele sitatet...
Les the_dj sin post over. Det står at man ikke skal kombinere ssri-preparater med alkohol. Om du har hatt en erfaring med denne kombinasjonen, vil det ikke si at andre vil få den samme erfaringen med den samme kombinasjonen. Å si at det "går fint" å kombinere øl og vin med ssri-preparater, basert på din egen erfaring, når de som har laget medisinen sier at man bør unngå det, blir litt for dumt.
Hvis du vil være helt sikker, så bare driter du i å drikke
Les the_dj sin post over. Det står at man ikke skal kombinere ssri-preparater med alkohol. Om du har hatt en erfaring med denne kombinasjonen, vil det ikke si at andre vil få den samme erfaringen med den samme kombinasjonen. Å si at det "går fint" å kombinere øl og vin med ssri-preparater, basert på din egen erfaring, når de som har laget medisinen sier at man bør unngå det, blir litt for dumt.
Vis hele sitatet...
Store deler av grunnen er at folk som bruker ssri kan være veldig deprimerte (sucidal) eller sliter med ekstremt mye angst fra før av.
Trådstarter får egentlig vurdere selv om han er psykisk frisk nok til å drikke alkohol selv.
Er ikke bare min egen erfaring men mange av mine venners også.
Sist endret av 4858fkggjf; 27. februar 2010 kl. 15:06.