Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1504
Så nettopp siste modell fra Airbus som kommer som dobbeldekker med egen Bar og greier. Det er jo et utmerket fly for sydenreiser - så hvorfor oppgraderer ikke flyselskapene her hjemme til noe slikt?

Jeg mener at SAS og My Travel Airways har jo disse gamle ferge-setene du sitter i en stilling rett opp og ned i 5-6 timer uten muligheter for noen særlig bevegelse.

Vi er snart i 2004 og det er vel på tide at vi kan sitte i baren på et fly med laptop, wlan og trådløst bredbånd mens en nyter en kald pils på vei til Cook Islands ?

Egentlig burde det være tilbud om helsestudio ombord på et fly og, egen frisørsalong og slikt. Det tar jo en stund å fly til USA og Australia. Dagbladet og importert Elefant-Øl blir drøyt i lengden, særlig når en har 20cm å bevege seg på!
Sist endret av Sméagol; 16. oktober 2003 kl. 22:56.
Så nettopp siste modell fra Airbus som kommer som dobbeldekker med egen Bar og greier. Det er jo et utmerket fly for sydenreiser - så hvorfor oppgraderer ikke flyselskapene her hjemme til noe slikt?
Vis hele sitatet...
Pris? Smooth med slike fly, men de er ikke billige heller da.
Nei, skulle ikke klagd om vi fikk slike fly i Norge, men tror nok heller prisene hadde vært mindre overkommelige med slike fly..
... om overkommelige i det hele tatt da
Heh, et slikt fly vil jeg tippe koster et sted mellom 5 og 10 miliarder. Men vi snakker om et stort konsern, selv John Fredriksen ville ha råd til et om han solgte unna alle båtene og husene sine.

Men ok, 10mrd er 10.000 millioner fordelt på X antall reisende. og en billettpris på Y. Er det ikke nedbetalt på 10 år er flyet så gammelt at det er kommet ny modell hos konkurenten.

Må være søt business for økonomisjefen der dette

Et Cessna TurboSkyline koster ca 3.2 millioner og kan flys av deg om du tar PPL lappen til 50.000 kroner. Business Jet som kaksene bruker ligger rundt 100 millioner så derfor tipper jeg den prisen på Airbus. Reiste i en Airbus mot tyrkia en gang og det hadde en snittfart på 980km/t ! men gammel modell da...
Better than thou.
Flyet kan med all sannsynlighet ikke engang lande på Gardemoen. Airbus og Boeings største fly blir nesten utelukkende brukt på transatlantiske reiser, og turer til de største Asiatiske destinasjonene.

En annen faktor er selvfølgelig pris, nesten samtlige flyselskaper i verden idag går i underskudd, hvorfor i helvete skulle de oppgradere parkene sine? Det er bare ikke logisk.

Forøvrig, snittfart på 980 km/h til Tyrkia? Fant ikke cruisefarten til en A321, men jeg tviler på at den holdt 980km/h. Dette er over cruisefarten til flyene som flyr over Atlanterhavet, give or take. (Såvidt jeg husker anyway, pleier for det meste bare å sove på flyet for tiden. :-p Gidder ikke google det nå.)
Jeg ser at Airbus fikk en ordre på 41 fly av denne modellen til ca 12,5 milliarder dollar. (deres største noensinne)
Opprinnelig postet av Carlo
Forøvrig, snittfart på 980 km/h til Tyrkia? Fant ikke cruisefarten til en A321, men jeg tviler på at den holdt 980km/h. Dette er over cruisefarten til flyene som flyr over Atlanterhavet
Vis hele sitatet...
Snitt og snitt, Airbusen var oppe i 980km/t, i rundt en 30 minutter før nedstigningen startet. Dumt jeg ikke tok bilde av det kanskje. Tyrkisk pilot da. Men det var hvertfall LYD i motorene der da. Satt og håpet på den skulle passere 1000
Better than thou.
Opprinnelig postet av kermit-
Jeg ser at Airbus fikk en ordre på 41 fly av denne modellen til ca 12,5 milliarder dollar. (deres største noensinne)
Vis hele sitatet...
Vet du hvem som har bestilt? Ville tro det evt. var de større Asiatiske selskapene. Det er uansett ikke charterselskapene som MyTravels o.l. som kjøper disse flyene.

Sméagol: Det vil jeg ikke akkurat kalle gjennomsnittsfart. Vil tippe at gjennomsnittsfarten lå på ca. 800 km/h.
Airbus har fått inn en gigantordre under Paris Air Show. Det Dubai-basserte flyselskapet Emirates har bestilt 41 fly av typen A380, som har plass til 555 passasjerer.
Vis hele sitatet...
Better than thou.
Excactly..
har sett flyvertinnene og booking damene der mildt sagt digg.
for ikke snakke om uniformen... jada vet jeg er litt syk
sjekk ut http://www.emirates.com/ digge stoler med egen tv+++ sweet
Helsestudio og frisørsalong?Hva tror du skjer når turbulensen kommer da?Du kan tenke deg en kar som sitter der med barbermaskinen inntil hodet og så kommer det et lite hopp?Hva tror du skjer?Hadde vert digg og reist med et slikt fly da men tenk deg prisene da?Flyselskapet hadde gått konk med en gang!
Opprinnelig postet av ^V|per^^
Helsestudio og frisørsalong?Hva tror du skjer når turbulensen kommer da?Du kan tenke deg en kar som sitter der med barbermaskinen inntil.. (klipp)
Vis hele sitatet...
Da håper jeg Johnny Knoxville reiser med et slikt fly og barberer nøttene sine

Tror ikke flyselskapene går konk,om de har et slikt fly for de "etablerte" som reiser business tror jeg det ville gå bra. Men 555 passasjerer er vel hard å oppdrive her til lands med daglig avgang i én viss flygruppe.

Ola på tur drikker, synger, spiser peanøtter og griser til hele flyet likevel.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Carlo
Flyet kan med all sannsynlighet ikke engang lande på Gardemoen.
Vis hele sitatet...
Sorry for bumping, men der tok du feil. Den var her i vinter
1: Man bumper ikke 5 år gamle tråder for å fortelle noen at de hadde feil.

2: Gardermoen har ikke brede nok rullebaner til å ta i mot A380 i kommersiell trafikk.
A380 var jo på Gardermoen for å teste flymotorene under nordiske forhold.Det forventes at i 2011 så har 70 flyplasser i verden rullebaner som kan ta imot A380.
Airbus A321:

Cruise speed 883km/h

MAXIMUM speed 898 km/h

good luck med å få ett pasasjerfly til å bryte lydmuren, med mindre du har en Concorde eller TU-144
hva faen. Tidenes bump.
Sitat av Sangheili
good luck med å få ett pasasjerfly til å bryte lydmuren, med mindre du har en Concorde eller TU-144
Vis hele sitatet...
En Japansk B747-200 var faktisk supersonisk i 40 sekunder en gang på 80 tallet.

Dog i stup og med betydelige skader som følge.