Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1156
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
overskriften.
lurer på om det er vanelig å falle tilake og hvor hardt det er og slutte. jeg trapper ned nå og har kommet ubehagelig langt ned og er ikke veldig motivert. men har jo ikke valg.

hva skulle til for dere som har klart det? hvilken dose sluttet dere på? er cold turky beste måtE?
Anonym bruker
"Farlig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta mindre og mindre for hver dag. Tar du 8mg for dagen så går du ned til 7 dagen etter og videre. Eller bare ta en halv mg mindre for dagen. Du kommer til å føle på abstinensene lenge men med moderate smerter. Altså litt syk blir man det er ikke til å unngå men man kan gjøre det mer behagelig for seg selv.
Anonym bruker
"Firkantet Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snorta sub daglig i ca. 1 år. Mye lavere doser enn hva folk ellers bruker, like under 1mg, men jeg brukte det som et rusmiddel og hadde ikke toleranse for opiater. Sub ga meg ekstrem energi til å jobbe samtidig som jeg fikk opiatrusen. Hadde faktisk en amfetaminlignende effekt på meg, noe som var årsaken til at jeg ble hooked.

Etter en stund følte jeg meg HELT JÆVLIG når jeg våknet på morgenen til jeg hadde fått i meg en liten linje sub.
Dette var nok fordi jeg var på så lave doser at dagen derpå hadde jeg ikke nok i kroppen for å føle meg normal (til tross for ekstremt lang halveringstid).


Som med alle rusmidler: Du føler deg bra når du bruker det, helt til du kommer til et punkt der du kun må ta det for å føle deg normal.
Å gå av var et helvete, følte meg elendig i mange uker, null energi.

Brukte milde opiater (paralgin forte,, kratom) for å dempe abstinensene når det var på sitt verste.
Restless legs var et helvete og sov ikke ordentlig på mange uker. Null apetitt, null energi, angst og depressiv.

Mitt råd: Tving deg til å trene og komme deg ut for å få fart på naturlige endorfiner som gjør hverdagen litt lettere.
Ligger du hjemme og venter på at abstinensene skal forsvinne kan jeg love deg at det tar lang tid før du føler deg normal.
Mot restless legs anbefaler jeg glodvarmt bad.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mange takk for svar folks

Hvilken dose burde jeg hoppe av? 2 mg? 1 mg?
Spør om å få plaster for den siste delen, da kan de mikrodosere og det blir en mer behagelig overgang for deg.
Sist endret av Mia123; 8. januar 2020 kl. 06:45.
Ikke cold turkey med subb syns jeg, få som sagt plaster eller temgesic 0,4mg til siste delen av nedtrappingen din, må trappes helt ned til 0,2mg og bare 0,1mg til slutt, det høres ubetydelig ut, men alt hjelper når du kommer så langt ned faktisk. Så ville jeg skaffet meg paralgin forte til å ta de ærste kveldene etter kutt av subutexen, de er svake, men gull verdt. Så tar du bare litt imodium for magen til siste slutt.

Har mest erfaring med benzo nedtrapping, og der er det hvertfall best å ta det roligst mulig. Hvertfall på slutten. Tenk på det som å hoppe i fallskjerm, du må lande roligst mulig på bakken og løpe videre bortover etterpå.... Lykke til hvertfall=)

s
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
overskriften.
lurer på om det er vanelig å falle tilake og hvor hardt det er og slutte. jeg trapper ned nå og har kommet ubehagelig langt ned og er ikke veldig motivert. men har jo ikke valg.

hva skulle til for dere som har klart det? hvilken dose sluttet dere på? er cold turky beste måtE?
Vis hele sitatet...
Hvorfor har du ikke noe valg?