Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 5769
Hei, greier ikke å få logget inn på SimCity, fordi den knappen med en |> I er grå, og etterhvert står det: Kan ikke koble til serverne. Håper noen kan hjelpe/Har hatt samme problemet
spillet er ganske nytt, så er mest sansynelig serveren som er overbelasta. skjer med alt av spill nåtildags.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Det ser serverne som har problemer. Du må bare akseptere at du ikke får spillt nå og da. Kan ikke forvente serverne skal være oppe og fungerende hele tiden.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
[...]Kan ikke forvente serverne skal være oppe og fungerende hele tiden.
Vis hele sitatet...
Det er det dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig skal man kunne forvente at serverne er oppe å fungerer hele tilden når man har kjøpt og betalt for et produkt! I tilegg er jo SimCity er singleplayer spill, så da bør de i allefall la deg spille når du vil.

Nei, hold deg langt unna EA så de slutter med dette tullet.
Sitat av ice_ag Vis innlegg
Hei, greier ikke å få logget inn på SimCity, fordi den knappen med en |> I er grå, og etterhvert står det: Kan ikke koble til serverne. Håper noen kan hjelpe/Har hatt samme problemet
Vis hele sitatet...
Huhu, der kan du se. Hvis det er noen trøst har mer eller mindre alle som prøver å spille det samme problemene som du har. Ingenting nytt, sånn er det med nye spill som krever internett. Diablo 3 hadde samme problemet.
Chill out, spill noe annet
Sist endret av Bl4derunner; 7. mars 2013 kl. 17:02. Grunn: Cuz PI = 3,141592653589793238462643383279502884197169399
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Det ser serverne som har problemer. Du må bare akseptere at du ikke får spillt nå og da. Kan ikke forvente serverne skal være oppe og fungerende hele tiden.
Vis hele sitatet...
Man burde kunne forvente at folk ikke er idioter som krever internettilkobling for stort sett singleplayer-baserte spill, men det er en annen sak.

Ting som dette skjer når man kjøper EA-spill.
Sist endret av robhol; 7. mars 2013 kl. 17:02.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av robhol Vis innlegg
Man burde kunne forvente at folk ikke er idioter som krever internettilkobling for stort sett singleplayer-baserte spill, men det er en annen sak.

Ting som dette skjer når man kjøper EA-spill.
Vis hele sitatet...
Jepp, og når en kjøper spillet og vet at det er kun online så kan en ikke forvente at en får spille når en vil. Jeg håper inderlig en piratversjon kommer, men det skal vist ikke gå ann og få spillet offline uten og omgjøre spillet en del.
Talentløst.. Lurte litt på å kjøpe dette spillet, men nå ble jeg usikker. Greit nok at server problemene ornder seg etterhvert, men så kom det en i en annen tråd å sa at ruten du fikk bygge i var så liten, at i løpet av en time så var byen så stor som den kan få blitt. Det syns jeg virket litt kjedelig, og ikke helt verdt penga da kanskje.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av trauMa Vis innlegg
Talentløst.. Lurte litt på å kjøpe dette spillet, men nå ble jeg usikker. Greit nok at server problemene ornder seg etterhvert, men så kom det en i en annen tråd å sa at ruten du fikk bygge i var så liten, at i løpet av en time så var byen så stor som den kan få blitt. Det syns jeg virket litt kjedelig, og ikke helt verdt penga da kanskje.
Vis hele sitatet...
I tillegg hvis serveren går ned/krasjer kan byen din bli slettet også.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Legg merke til det han sier mellom 0:10 til 0:14. As much as we can.
Trådstarter
Sitat av trauMa Vis innlegg
Talentløst.. Lurte litt på å kjøpe dette spillet, men nå ble jeg usikker. Greit nok at server problemene ornder seg etterhvert, men så kom det en i en annen tråd å sa at ruten du fikk bygge i var så liten, at i løpet av en time så var byen så stor som den kan få blitt. Det syns jeg virket litt kjedelig, og ikke helt verdt penga da kanskje.
Vis hele sitatet...
Kom meg på nå, og har funnet ut at EA jobber med saken
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jepp, og når en kjøper spillet og vet at det er kun online så kan en ikke forvente at en får spille når en vil. Jeg håper inderlig en piratversjon kommer, men det skal vist ikke gå ann og få spillet offline uten og omgjøre spillet en del.
Vis hele sitatet...
Jo, selvsagt så skal man kunne forvente at man kan spille når man vil, uansett om en internettilkobling kreves eller ei. Jeg kan forøvrig ikke se at det fra EA sin side har vært opplyst om at man trenger en internettilkobling, og at deres servere (og dermed muligheten til å faktisk bruke produktet man har betalt for) ikke kan forventes å være oppe til enhver tid. Har du?
Sist endret av caperno; 7. mars 2013 kl. 17:16.
Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
Legg merke til det han sier mellom 0:10 til 0:14. As much as we can.
Vis hele sitatet...
Legg merke til hvor dumt det ègentlig er å kjøre et halveis singleplayerspill via et cloud-system.

Hadde de hatt preload kunne de forsåvidt også reddet en del av releasen, tenker jeg.
Nei, jeg kan kanskje tenke meg å prøve spillet når det kommer en cracket verson hvor jeg kan sette opp en lokal server til å spille på. Inntil da sitter jeg bare og humrer over hvor tåpelig systemet er
Sitat av trauMa Vis innlegg
Talentløst.. Lurte litt på å kjøpe dette spillet, men nå ble jeg usikker. Greit nok at server problemene ornder seg etterhvert, men så kom det en i en annen tråd å sa at ruten du fikk bygge i var så liten, at i løpet av en time så var byen så stor som den kan få blitt. Det syns jeg virket litt kjedelig, og ikke helt verdt penga da kanskje.
Vis hele sitatet...
i bredde, men ikke i høyde. Etter 1-2 timer hadde jeg fyllt ut kartet men byen min er langt fra ferdig. Tok mye lengre tid å få skyskrapere. I tillegg ønsket jeg at folkene mine skulle ha høy utdanning og tiltrekke seg high-tech industri. Så er fortsatt mye igjen. Nå etter cirka 6 timer har jeg endelig et universitet.

Du må og huske at hele poenget med spillet er å ha flere byer som samarbeider i en region. Personlig har jeg 3 byer jeg spiller på alene som samarbeider. Den ene har f.eks. et atomkraftverk (sammen med høyt utdannede ansatte), og står rett og slett for å gi begge de andre byene nok strøm. Mens en annen by har mye industri og samler inn søppel, noe som gir masse jobber til folk.
Sitat av etse Vis innlegg
i bredde, men ikke i høyde. Etter 1-2 timer hadde jeg fyllt ut kartet men byen min er langt fra ferdig. Tok mye lengre tid å få skyskrapere. I tillegg ønsket jeg at folkene mine skulle ha høy utdanning og tiltrekke seg high-tech industri. Så er fortsatt mye igjen. Nå etter cirka 6 timer har jeg endelig et universitet.

Du må og huske at hele poenget med spillet er å ha flere byer som samarbeider i en region. Personlig har jeg 3 byer jeg spiller på alene som samarbeider. Den ene har f.eks. et atomkraftverk (sammen med høyt utdannede ansatte), og står rett og slett for å gi begge de andre byene nok strøm. Mens en annen by har mye industri og samler inn søppel, noe som gir masse jobber til folk.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det med sims som reiser igjennom byer for å jobbe, går det fint? I industri-byen din, prøver du å ha så høy tech som mulig, er det bare fordeler med det?
Jeg kommer til å prøve å gå så grønt som mulig. Først vindkraft også atomkraft. Hightech industri for lavt utslipp.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Han har ikke brutt løfte sitt, serverne er online, de er bare litt overbelastet :P
Jeg holdt på å forhåndskjøpe sim city, frem til jeg så at det krevde multiplayer. Nå venter jeg på en versjon på svartemarkedet som tillater deg å spille det uten.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvordan er det med sims som reiser igjennom byer for å jobbe, går det fint? I industri-byen din, prøver du å ha så høy tech som mulig, er det bare fordeler med det?
Jeg kommer til å prøve å gå så grønt som mulig. Først vindkraft også atomkraft. Hightech industri for lavt utslipp.
Vis hele sitatet...
High-tech har fordelene med at de har gode lønnninger (masse intekt på skatt) samt at de forurenser lite. Problemet er at du MÅ ha høyt utdannede folk. Ellers vil de forlate byen og du får masse abandoned buildings. Folk som ikke har utdanning ender også opp med å ikke få jobb. Så bakdelen er rett og slett at du må bruke veldig mye penger på skolesystemet. Samt å holde land-value høy. Så det er kostbart.

Jeg hadde et STORT problem med sims som reise fra en by til en annen for å jobbe / gå på universitetet. Dette ga meg STORE traffic jams på highwayen inn i byen. Så man MÅ ha en god infrastruktur. Sørg for at du har regionale busser mellom de to byene.

T-Bane vet jeg ikke om folk som skal til byen for å jobbe bruker, eller om det bare er turister. Men jeg har i hvertfall et fungerende T-bane system i tillegg.
Må si jeg er imponert over kjøpet mitt. Jeg klarer alltids å leve med kø og serverproblemer i ordentlige mmo's (de kjøper jeg trossalt for å spille online).. Men i SimCity....? Venta i 2 timer nå og fortsatt ikke mye håp for å komme inn i spillet..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
Jo, selvsagt så skal man kunne forvente at man kan spille når man vil, uansett om en internettilkobling kreves eller ei. Jeg kan forøvrig ikke se at det fra EA sin side har vært opplyst om at man trenger en internettilkobling, og at deres servere (og dermed muligheten til å faktisk bruke produktet man har betalt for) ikke kan forventes å være oppe til enhver tid. Har du?
Vis hele sitatet...
Jo vist er det sagt fra dem at det er konstant internett, samt dem har lovet at serverene vil alltid være åpne, og er det problemer kommer dem opp igjen med en eneste gang.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jo vist er det sagt fra dem at det er konstant internett, samt dem har lovet at serverene vil alltid være åpne, og er det problemer kommer dem opp igjen med en eneste gang.
Vis hele sitatet...
Ut i fra det EA selv skriver på origins så er det ikke enkelt å se at man ikke kan spille singleplayer offline. Jeg hadde selv bestilt dette spillet, dersom jeg ikke hadde gått inn og lest noen anmeldelser. Serverne er uansett ikke alltid oppe, og det har vært problemer siden launch for veldig mange spillere. Dette burde være vanskelig å forsvare.
Hei, hvor kan jeg kjøpe SimCity billigst mulig?

-t_ben
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
Ut i fra det EA selv skriver på origins så er det ikke enkelt å se at man ikke kan spille singleplayer offline. Jeg hadde selv bestilt dette spillet, dersom jeg ikke hadde gått inn og lest noen anmeldelser. Serverne er uansett ikke alltid oppe, og det har vært problemer siden launch for veldig mange spillere. Dette burde være vanskelig å forsvare.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Noe som er idiotisk av dem.
Vil legge ved at å la simene mine bare drikke kloakken må være noe av det smarteste man kan gjøre i en by. Få opp et renseannlegg veldig tidlig i spillet, og plasser alle vannforsyningene dine helt inntil. Gjenbruk av vann Så slipper du de problemene man får når man når 100k+, med at byen plutselig går helt tom for vann.

Edit: Men være VELDIG obs på at renseannlegget alltid har nok kapasitet, ellers ender du opp med forurensning i bakken.
Sist endret av etse; 7. mars 2013 kl. 20:32.
Kanskje den beste anmeldelsen av SimCity så langt!
http://www.jonathancresswell.co.uk/2...eview-simcity/
Hele greia har egentlig blitt litt morsom. Må jo le litt når man leser slikt:

I'd make some SimCity in-game reference jokes, but nobody would get them.
Vis hele sitatet...
Amazon har nå stoppet salget av SimCity.

Jeg håper EA lærer av dette, slik at vi kanskje slipper DRM og AOS (Alltid Online-Shitnitz) i fremtiden. Dette går jo kun ut over de som betaler for spillet. De som ønsker å spille det gratis vil nok uansett få muligheten til det i løpet av kort tid.
Tidenes flopp. Jeg var dum nok til å forhondsbestille dette. Når jeg har betalt 600 kroner, så forventer jeg at det skal fungere ja, og ikke bare godta at serverene er nede/overbelastet! Aldrig mer om jeg skal forhåndsbestille spill mer! Det er jo som et halvferdig produkt. Kjøper jeg burger på mcdonalds, så skal den ikke være rå i midten. Kjøper jeg splitter ny bil, skal den ikke vere levert med punkterte dekk. I USA ble spillet lansert den 5. mars. De har hatt 3 dager med nedetid, det er for dårlig!

Men når jeg først har kommet inn i korte perioder, så er spillet i seg selv veldig bra. Litt kjedelig med små byer ja, men simuleringen i dette spille ville blitt veldig tung for mange maskiner om byene var større. Det er også i mye større grad basert på at byer i samme region samarbeider, og er avhengige av hverandre, så byene er bare en del av helheten. Det er også mye spesialisering i dette spillet, så byene er i konstant utvikling. Du begynner kaskje som en "møkkaby" som graver ut kull/jern, og etter hvert som disse resursene går tomme, må du skifte fokus og satse på turisme eller andre ting. Slik blir det mange timer spilletid på hver by, selv om de er små.
Om dette stemmer, så er det ikke alle som så negativt på den dårlige releasen, hehe.

http://www.amazon.com/review/R2MC4X1...R2MC4X10C5KZFO
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Det er bare å innse det at de aldri klarer å toppe SimCity 4 Deluxe Edition pluss div mods som NAM, CAM og RHW! Men de har i hvert fall PRØVD å gjøre det bedre enn SimCity Societies.

Men det kom ikke som noen overraskelse at spillet er fullt av bugs og problemer rett etter release day. Sånn er det jo i dag. SimCity 4 hadde bare to patcher (2003), men denne trenger sikkert <10...store!
Er det kommet piratversjon? Sitter på jobb og får ikke sjekket opp på slike koslige sider. Klarer fint å spille dette uten onlinestøtte i hvert fall.
Bare et spørsmål: jeg og dama tenkte å kjøpe spillet sammen, også lurte jeg på om det er mulig å laste inn samme spill på to forskjellige maskiner? eller er det 1 kode per spill opplegg?
Sitat av Obster Vis innlegg
Er det kommet piratversjon? Sitter på jobb og får ikke sjekket opp på slike koslige sider. Klarer fint å spille dette uten onlinestøtte i hvert fall.
Vis hele sitatet...
Er bare en version oppe på TPB atm, og den virker litt sketchy, standard/ukjent bruker, eneste som har lastet det opp, ingen kommentarer, bare vært oppe i 25min...
Det kan nok ta en del tid før dette blir cracket med tanke på at deler av simuleringen foregår serverside.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Er bare en version oppe på TPB atm, og den virker litt sketchy, standard/ukjent bruker, eneste som har lastet det opp, ingen kommentarer, bare vært oppe i 25min...
Vis hele sitatet...
Tenker det blir gaming når Reloaded får utgitt sin versjon
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Tenker det blir lenge til at du får se noe av en fungerende cracked release av SimCity, Obster.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Tenker det blir lenge til at du får se noe av en fungerende cracked release av SimCity, Obster.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du egentlig det? Ser for meg at siden det er blitt så mye styr over lanseringen nå at de seriøse piratutgiverne hopper på skuta og ordner noe ganske kjapt pga. all frustrasjonen der ute. Vil nok bli et meget populært piratspill.

Eller er det slik at disse sperrene som EA har satt er svæært vanskelig å knekke?
Jeg synes jeg leste noe om at sperrene var ganske heftige, ja.

Det var jo ikke så lett å ta Diablo 3 heller, man må jo "emulere" selve "spillet" sin server, siden det er cloudbasert.
De gav opp Football Manager 2013, så jeg kan ikke se for meg at dette skal bli noe enklere. Trist men sant. Ikke finner jeg noen demo heller, er redd for at den lille flisa man får å spille på kommer til å gi meg klaus.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
De har også fjernet "Cheetah speed" som er at tiden går *x fortere pga server problemer.. De burde hatt en offline mode der du spilte med deg selv i en region også heller hatt en med online der du kunne spille med folk.
Mangler bare at EA ødelegger BF4, så må vi nesten starte ett nytt korstog, denne gangen over dammen.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Du er hvertfall ikke alene med å ha innloggingsproblemer. Jeg ofret festbudsjettet og kjøpte meg Sim City 5. Har bare hatt muligheten til å spille det i tretti sekunder. Serverproblemene vil bli ordnet til slutt, men slik situasjonen er nå kan det ta lang tid før brukerne kan forvente en fullverdig spillopplevelse. Siste nytt er at de har fjernet fast forward funksjonen, siden den brukte for mye minne.

Serverproblemene til Sim City 5 har sørget for at brukernes tillitt til EA har blitt alvorlig svekket. Jeg har aldri sett en så ekstrem sanksjonering tidligere. På Amazon har spillet fått en stjerne av over 1500 kunder, ikke uventet er anmeldelsene deres i form av klager særdeles negative. Konsekvensen av dette er at Amazon midlertidlig har stengt nettkopiene av spillet, og lagt ut en advarsel. Mer underholdende lesing kan man få på den offisielle Facebook sida deres, det er som regel bare sekunder mellom hver hatfulle ytring.

Jeg synes EA burde være mer reale og informere på websida til Sim City at de har serverproblemer, og at kundene heller kan vente med å kjøpe spillet. Den type ærlighet er etter min mening bedre markedsføring enn å selge et spill som man må vente x antall dager med å spille. Da ville de sluppet unna den massive belastningen med at enda flere prøver å logge inn på serverne. En annen real greie er å gi pengene tilbake til de som ønsker å refundere spillet. Disse to forslagene kan gi tap i begynnelsen, men styrken av ærlighet og det å ha tro på produktet ville nok gitt dem et bedre rykte.

Denne nedeperioden vil nok gradvis bli glemt, noen uker med et funksjonelt spill vil hjelpe på omdømmet. Hvis man ser bort fra serverproblemene ser spillet veldig bra ut.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Hvordan er serverproblemene nå? Tenker på å kjøpe det.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Hvordan er serverproblemene nå? Tenker på å kjøpe det.
Vis hele sitatet...
Du kan spare deg kjøpet. For min del er det ikke engang mulig å fyre opp spillet. Ut fra hva jeg har fått med meg vil serverne være buggy helt fram til neste uke, hvis vi er heldige.
Sitat av Obster Vis innlegg
Hvorfor tror du egentlig det? Ser for meg at siden det er blitt så mye styr over lanseringen nå at de seriøse piratutgiverne hopper på skuta og ordner noe ganske kjapt pga. all frustrasjonen der ute. Vil nok bli et meget populært piratspill.

Eller er det slik at disse sperrene som EA har satt er svæært vanskelig å knekke?
Vis hele sitatet...
For å sitere meg sjæl.
Det kan nok ta en del tid før dette blir cracket med tanke på at deler av simuleringen foregår serverside.
Sitat av Cappy Vis innlegg
Du kan spare deg kjøpet. For min del er det ikke engang mulig å fyre opp spillet. Ut fra hva jeg har fått med meg vil serverne være buggy helt fram til neste uke, hvis vi er heldige.
Vis hele sitatet...
Fungerer bra mens alle er på jobb. I 5 tiden må du bytte til US-servere for å få spille, og i 10 tiden kan du bare gi opp. Håper det roer seg over helga. (regner med alle vil spille spillet første helgen, så da kan man vel egentlig bare gi opp)
hvordan ligger det ann nå? tenker å kjøpe
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
De gav opp Football Manager 2013, så jeg kan ikke se for meg at dette skal bli noe enklere. Trist men sant. Ikke finner jeg noen demo heller, er redd for at den lille flisa man får å spille på kommer til å gi meg klaus.
Vis hele sitatet...
Nå er jo ikke spillene laget av samme firma, og FM13(så vidt jeg fant ut ved litt googlig) har en crack som fungerer delvis(den CTDer om du gjøre enkelte ting, men det er ellers helt spillbart)
takk always on DRM for problemene dine.