Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1501
Hei og god kveld i stuen

I det siste har jeg sett på mye fete bilder tatt med ikke så altfor mye fancy utstyr, så det resulterte i at jeg måtte prøve meg litt ut forleden dag. Så jeg satte fruen som modell og knipsa i vei. Jeg er veldig glad i heigh key effekten, skikkelig lyse bilder på grensen til det utbrente, så det var det jeg hadde i tankene når jeg tok bildet.

Utstyr:
-Tatt med nikon D300s og nikkor 24-70mm f/2,8 (Brukte popup-blitzen til å trigge de andre)
-Parably med sb-900 som bakgrunn
-Liten softboks med sb-600 som hovedlys
-Hjemmesnekra reflekter med aluminiumsfolie.

Setup:
-Paraplyen bak hodet hennes som bakgrunn
-Softboksen som hovedlys, forfra og litt høyt oppe
-Reflektor mellom bryst og hake

Bilde av setup




Resultat



Hva syns dere?
Sist endret av Butchern; 13. desember 2011 kl. 20:09.
Jeg synes bildet ble stilig. Stilig bruk av hvit bakgrunn og lys. Uttrykket til din fru er også veldig flott
Kult bilde minner meg litt om reklame for hudprodukter...
Veldig fint.

Eneste jeg kan trekke på er utsnittet, da hun ikke er midtstilt

EDIT: kanskje det er meningen, det lagde en litt fin linje ved skuldrene, men jeg synes det var litt forstyrrende.
Sist endret av The Great Catsby; 13. desember 2011 kl. 20:16.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg

Eneste jeg kan trekke på er utsnittet, da hun ikke er midtstilt

EDIT: kanskje det er meningen, det lagde en litt fin linje ved skuldrene, men jeg synes det var litt forstyrrende.
Vis hele sitatet...
Jeg så det rett etter bildet var tatt, og tenkte jeg skulle croppe det. Endte opp med å ikke croppe det da jeg syns bildet ble penere slik, enn trangere og midtstilt
Hei, ho har jeg da vitterlig tatt nakenbilder av?



Burn! Synes bildet ble bra jeg, fin high key og teknisk veldig godt spør du meg. Klarer du å kombinere dette i litt annen setting, posering, utrykk osv tror jeg du har en innertier
Syns du har fått til mye med lite her! Godt jobba!

Ville dratt ned sortnivået en anelse for å få pupillene svarte og håret litt mørkere. Spesielt håret ser veldig blasst ut. Den lille refleksjonen i øynene ville jeg også tatt bort.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
- Lengre brennvidde neste gang. Skulle tro 70 mm på 1.5x crop var nok, men bl.a. ser øynene ut som om de ser utover. Eller er det bare meg?
- Litt mørkere på høyre bildeside enn venstre.
- Trippel refleksjon er, som ErikH sier, ikke særlig pent.
- Kjedelig å se på. Det er ikke en person vi kjenner, og som du sier bare et testbilde. Et bilde der man vet intensjonen («reklame for ansiktskrem») gjør det mye lettere å gi tilbakemelding på lyssetting m.m.
Sitat av ErikH Vis innlegg
Ville dratt ned sortnivået en anelse for å få pupillene svarte og håret litt mørkere. Spesielt håret ser veldig blasst ut. Den lille refleksjonen i øynene ville jeg også tatt bort.
Vis hele sitatet...
Det her var så opplagt når jeg så på det etter å ha lest kommentaren din, at jeg ikke skjønner hvordan jeg kan ha oversett det

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Lengre brennvidde neste gang. Skulle tro 70 mm på 1.5x crop var nok, men bl.a. ser øynene ut som om de ser utover. Eller er det bare meg?
Vis hele sitatet...
Mye mulig, jeg er ikke helt rå på å se slike ting. Forklar hva du mener med "ser utover"

Sitat av Jonta Vis innlegg
- Litt mørkere på høyre bildeside enn venstre.
Vis hele sitatet...
Dette la jeg ikke merke til selv, og slet litt med å se det selv etter du sa det. Kanskje jeg har en rævva kalibrert skjerm, eller kanskje jeg burde ta turen til en øyelege


Sitat av Jonta Vis innlegg
- Kjedelig å se på. Det er ikke en person vi kjenner, og som du sier bare et testbilde. Et bilde der man vet intensjonen («reklame for ansiktskrem») gjør det mye lettere å gi tilbakemelding på lyssetting m.m.
Vis hele sitatet...
Det er jeg veldig klar over. Det var litt for å vise at det ikke er så vanskelig å lyssette godt, og for å høre om jeg faktisk hadde klart det. Målet var egentlig bare å få henne "bakt inn" i mykt lys, masse lys

En oppdatert versjon. Skal sies at jeg syns det er noe herk med håret. Er det noe jeg skal passe på før jeg tar bilder neste gang, er å sjekke at håret ligger slik jeg vil ha det. Kunne kanskje tatt meg tid til å fjerne litt av de utbrente håra som stikker litt frem her og der, men det ble jammen med tanken

Ikke er jeg en spesialist på fotografi eller noe sånt, men syns faktisk det første bilde var bedre. Hvorfor : Tror det er p.g.a det andre bilde var litt mer fremtredende enn bilde nr 1, men ja. Begge bildene er uansett fine
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Butchern Vis innlegg
Mye mulig, jeg er ikke helt rå på å se slike ting. Forklar hva du mener med "ser utover"
Vis hele sitatet...
Ovenfra:



Nummer 3
Tja, kanskje. Jeg klarer ikke å se det Mulig hun skjeler bittelitt eller det faktum at hun ikke ser rett inn i glasset. Med fare for å høres cheesy ut så meddelte kvinnemennesket at hun likte å se på øyet mitt ved siden av kamera, istedefor rett inn i kamera, til min store frustrasjon
godt utrykk. godt teknisk... go kontakt med personen... men ingen dypde i bildet... blir for flatt og dermed veeldig kjedelig... men du er på god vei... jeg ville ha settet en spott på den ene sia og fått den ene siden av ansiktet litt mørkere sånn som dette

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...16787147_n.jpg

enig?
Likte bildet, for all del, meeen, man ser to reflekser i øynene hennes, noe jeg syntes trekker ned noe veldig.
Prøv å fjerne den ene, det føles mer naturlig.
Sitat av adrbjord Vis innlegg
godt utrykk. godt teknisk... go kontakt med personen... men ingen dypde i bildet... blir for flatt og dermed veeldig kjedelig... men du er på god vei... jeg ville ha settet en spott på den ene sia og fått den ene siden av ansiktet litt mørkere sånn som dette

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...16787147_n.jpg

enig?
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke enig. Jeg elsker bilder hvor personer er pakket inn i masse mykt lys, jeg liker også bilder med litt hardere lys. Det du linker til ble litt for hardt for min bruk Og det er viktig å ta forskjellig bilder. Kjedelig med en konstant og hard lyssetting hele tiden, men det er jo opp til hver enkelt

Sitat av rW. Vis innlegg
Likte bildet, for all del, meeen, man ser to reflekser i øynene hennes, noe jeg syntes trekker ned noe veldig.
Prøv å fjerne den ene, det føles mer naturlig.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde gjort det, tror jeg du ville blitt skutt på åpen gate Å beholde reflekser i øyne av lys er ekstremt viktig på et bilde, fjerner du det ser bilde dødt ut. Selvfølgelig er det alt med måte, men her skjønner jeg faktisk ikke at du mener det ville blitt bedre ved å fjerne litt av dem