Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 482
Hei!

Jeg har møtt på et problem med det ellers så greie programmet.Jeg får ikke oppdatert virusdefinisjonene, verken automatisk eller manuelt.

Først står det at den laster ned:


Så står det at det ikke er mulig å få forbindelse med server:



Har prøvd x antall ganger nå, men det feiler like mye hver gang. Har noen noe forslag til hva som kan gjøres?
Prøv å laste ned siste versjon av avast her og installer på nytt, burde funke etter dette.
Det er gjort to ganger uten hell, glemte å nevne det
Da er jeg blank, Kanskje det bare er et forbigående problem med serveren, men brukte selv avast inntil jeg for litt siden byttet til MSE (Microsoft Security Essentials) og er så langt fornøyd + at det virker som den finner mer enn hva avast gjorde og MSE er jo også gratis (for win 7 med lisens).

Fant denne fremgangsmåten på avast!webforum

To do an uninstall of Avast and CLEAN install to fix your problems:

1. Save a copy of newest version of Avast.
2. Save the http://www.avast.com/uninstall-utility on your hard drive.
3. Disconnect from the Internet at this time.
4. Uninstall Avast through "Add/Remove Programs".
5. Boot into Safe Mode and run the Avast Uninstall Tool. NOTE: If you had a prior version of Avast 4.0 and 5.0, you will need to uninstall BOTH versions this way.
6. Reboot twice.
7. Clean your computer up.
8. Install the newest version of Avast and reboot twice.
9. Get Internet access and update Avast definitions.
10. Register your copy or add the license key for Free, Pro or AIS.
11. Reset your settings, if needed.
Vis hele sitatet...
Kanskje det funker.