Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1950
Hei. Sitter å rydder litt i laptopen min (w7 home premium) og kom over en problemstilling: Er register-rensere bare svada?

1) Register-renser
For øyeblikket har jeg "CCleaner" og "Wise Registry Cleaner" til å håndtere "problemene" i registeret. Problemer som ser ut til å florere, da jeg stort sett finner rundt 200 feil en gang i uka. Hva er disse feilene, er de feil i det heletatt? Og har de noe effekt på systemets ytelse?
Altså, er det verdt å bruke en register-renser (ccleaner/wise registry cleaner)?

2) Register-defragmentering
En annen ting jeg lurer på er register-defragmentering. Dette må vel fungere som en erstatning for register-rensere, da det komprimerer og rydder i registeret isteden for å slette?


3) Disk-rydder
Til å fjerne unødvendig dritt fra maskinen (midlertidlige filer osv) bruker jeg CCleaner / wise disk cleaner. Noen som har noe innspill på hvilke av disse to programmene jeg bør beholde? ...Har ikke fått testet de opp mot hveandre, da diskene mine er ryddige. (Vil ikke vente en uke)
Trenger vel ikke mer en ett av programmene for å holde et rydding system (ved siden av egeninnsats såklart)

4) Disk-defragmentering
Til defragmentering av diskene mine bruker jeg "Defraggler", et lettvint og nyttig program som defragmenterer valgt(e) hard-disker. Er det nødvendig å ha et eget program til denne oppgaven, eller fungerer Microsoft's verktøy like bra?
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Hei, et program som funker bra til de fleste av dine formål vil være TuneUp Utilities Da kan du kvitte deg med noen av de du har, veldig bra alt-i-ett program.
Skal sjekke det ut
...Men, det jeg egentlig lurer på, essensen av alle spørsmålene mine: Er "registry cleaners" (cc cleaner osv) bare tull?
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Skal sjekke det ut
...Men, det jeg egentlig lurer på, essensen av alle spørsmålene mine: Er "registry cleaners" (cc cleaner osv) bare tull?
Vis hele sitatet...
CCleaner er ekte vare.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
CCleaner pleier å forklare ganske greit hva feilene i registreret er. Ofte er det verdier som ligger igjen og henviser til et program som er avinstallert.
▼ ... over en måned senere ... ▼
CCleaner fungerer greit den . så lenge maskinen er virus og spyware fri.

klart driver du å innstallerer \ avinnstallerer programmer hver uke så er ikke 200 fragmenter så unaturlig.

jeg ville ha tatt eg en skikkelig ryddings p maskinen og kvittet meg med unødvendige programmer og dill dall ,,,, utrolig effektivt. eks 3. parts verktøylinjer i internet explorer og dill dall til msn har en lei tendens til å legge litt dritt i registeret. rensker en registeret , så fyller de bare opp registeret opp med ny dritt...