Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 435
OS: Debian 5.0.4 Lenny

/etc/fstab:
/dev/hdb /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto 0 0

Tenkte jeg skulle spille litt Team Fortress 2 under Steam, men når jeg skulle laste det ned sto det at det tok 6gb! Tenkte at dette var helt feil, og brente en cd med "../Program Filer/Steam/steamapps/ACCOUNT/Team Fortress 2" til en CD-R ved hjelp av Windows XP. CD-en fungerer fint på kameraten min sin pc, men XP, på min derimot får jeg ikke til å moute den

#mount /dev/hdb /media/cdrom0 -r -t iso9660

Her igjen står det at det er feil fs type. Er ikke iso9660 får å mounte cd-er da?
Om jeg kjører bare #mount /dev/hdb /media/cdrom0 får jeg beskjed om at jeg må spesifisere fs type og at disken er "read-only". (Derav -r)

Noen som kan hjelpe
mkdir /mnt/cdrom; mount -t iso9660 /dev/hdb /mnt/cdrom

Det skal fungere med mindre du har brent den i et non-standard format (ikke utenkelig; Windows) eller fordi du kjører kommandoen uten tilstrekkelige rettigheter.

Hvorfor vil du absolutt spille Windows-baserte spill i Linux? Det høres ut som å lage en firefelts bro over grøten for å hente seg et glass saft. Helt på bærtur.