Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1396
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

etter et par måneder med sprøytemisbruk har jeg fått røde og litt "knudrete" merker der man vanligvis får blodprøver, og er også litt blå oppå armene da jeg ikke finner årene på armene lenger. Hvor lang tid må jeg regne med før dette forsvinner helt etter endt sprøytemisbruk?

takker for alle svar og tips
Spørs selvsagt hvor Galt Det er, men etter en uke bør du ha blitt betydelig bedre I armene. Men er Det store merker etter å ha brukt samme Sted flere ganger, mye bommskudd, eller Det har vært mye knoting for å treffe aå kan noen merker ta en del lengre tid.

Til evt neste gang anbefaler jeg at du kjøper inn 100pk med sprøyter og med kanyler. Oh alltid bruker nytt utstyr til og med om ikke Det er brukt til injisering(feks om man filtrerer med "wheel filter* fra en aprøyte til en annen. I tillegg å ta deg 2min på å vaske hendene of armene først. Jo renere utstyr Jo lengre Varer armene dine. Til og med klorvasket bør unngås da selv om nåla er steril er den langt I fra like skarp allerede 2. Gang brukt. Det er veldig mye lettere å treffe med Nye nåler pluss at Nye pumper glir lettere.

Kan du vanligvis se årene dine tydelig ville jeg anbefaler brune spisser fremfor oranajse, da disse lager mindre merker see de går gjennom huden. Og skulle du slite med å treffe /få blodsvar, prøv make 3 ganger, før du tar pause litt. Pass på at du holder sprøyta slik at Det er mulig å både fra bakover og dytte inn stempelet så du slipper å flytte Armen å risikere at sprøyta Faller mens nåla blir igjen (vondt). Pass på at den blir Det uten at nåla går lengre inn.

Opiater kan dempe smerten såpass at om man ikke følger med så kan nåla gå gjennom eller skli ut av åra litt, og dermed setter man I muskel/under huden uten å merker Det. Anbefaler å legge armen på en pure feks. Håper noe av dett hjelper of ikke blir altfor basic
Jeg har gode årer men anbeler allktid en 16 nål, for den står stødigere, jo mindre fikling og bevegelse jo bedre. Og kjøp inn masse sprøyter som sagt over, jeg leverte pucker med bukte spisser når jeg var sprøytenarkoman lenge. Henta to bæreposer med sprøyter om gangen.

Jeg ser teknikk og er viktig, ha hulllet på nålen opp, sette oppover langs med åren ikke rettt ned i den. Da går du bare ut igjen på andre siden. Noe jeg også anbefaler alle som vet hva de tåler til å ta en sprøyte heller enn to for hver skader deg jo litt. Jeg hiver et halvgram med speed i koppen min jeg, ferdig arbeid. Ingen redosering, bare rir ut formen etter et skickelig kick, og det er jo derfor vi tar nål. Men vær forsiktigere med heroin da, det dauer du jo av med litt mye og litt piller til...... Rett av sånn liksom.

Speed går an å ikke ta hele tiden, heller ta en skikkelig en.

s
Sitat av saviour Vis innlegg
Jeg har gode årer men anbeler allktid en 16 nål, for den står stødigere, jo mindre fikling og bevegelse jo bedre. Og kjøp inn masse sprøyter som sagt over, jeg leverte pucker med bukte spisser når jeg var sprøytenarkoman lenge. Henta to bæreposer med sprøyter om gangen.

Jeg ser teknikk og er viktig, ha hulllet på nålen opp, sette oppover langs med åren ikke rettt ned i den. Da går du bare ut igjen på andre siden. Noe jeg også anbefaler alle som vet hva de tåler til å ta en sprøyte heller enn to for hver skader deg jo litt. Jeg hiver et halvgram med speed i koppen min jeg, ferdig arbeid. Ingen redosering, bare rir ut formen etter et skickelig kick, og det er jo derfor vi tar nål. Men vær forsiktigere med heroin da, det dauer du jo av med litt mye og litt piller til...... Rett av sånn liksom.

Speed går an å ikke ta hele tiden, heller ta en skikkelig en.

s
Vis hele sitatet...
Skjønner faktisk ikke logikken din i å anbefale folk å ta én dose istedenfor å redosere senere. Med speed kan du fort ta for mye og hjertet går i hundre og helvette. Det kan være mye mer skadelig enn om man må stikke seg flere ganger i løpet av en dag.

Ta heller litt på et skudd og ta mer senere om det skulle være nødvendig. Du kan alltid ta mer senere, men ikke mindre når du allerede har skutt det inn.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp hirudoid krem på apoteket. Ta på en god porsjon med det og legg et plaster over så det får virke i fred, gjerne en hel dag. Skal se merkbare resultater allerede etter 1 dag..
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for alle svar.
Har alltid brukt nytt og sterilt utstyr og byttet nål hvis jeg ikle har truffet etter 3-4 stikk. Har ikke tydelige blodårer på armene har vært vanskelig å finne årer. Bortsett fra der man tar blodprøver ved albuen der og oppå hånden. Ser jeg har tydelige merker på føttene også men de er kanskje ikke så smart å skyte i??
Hold deg langt unna blodårene i beina, for det første ingen spes rush, og for det andre kan du ende med å amputere. Kompis av meg var helt svart på hele foten før vi ringte helsehjelp. Svær bola mann lå og skreik av smerte pga skadet fot av injisering. Du kan prøve å stramme stasen holde armen rett ned og eventuelt klemme på noe ala stressball. Om du sliter med å se dem da prøv å følge de du kan se så langt som mulig både med å se og føle bortover åra.Hjelper å kile litt med en finger der åra er og sannsynligvis fortsetter. Dersom du absolutt ikke får det til, så la heller være. Bedre å bruke armhulen litt mye enn å ha stikk over hele armen fordi man ikke finner noe annet
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for info da holder jeg meg unna føttene
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Snilll spurv: kjøpte kremen du anbefalte. Er spent på om den virker på meg.

Jeg har noen bomskudd på armene og kjenner kulene der jeg har skutt der det blir tatt blodprøver. Skal ta blodprøver hos legen om 3-4 uker. For håpe jeg holder meg unna sprøyten og at kremen virker innen da.

Vet noen konsekvensene hvis legen som gir meg subutex får vite at jeg skyter det? Vil jeg miste lappen og subutexen liksom?