Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3141
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei medfreaks ;-)

Jeg har de siste 15 årene ruset meg på hasj, piller, amfetamin, alkohol, subutex, og det siste året har jeg skutt subutexen. Første gang jeg har skutt noe og jeg merker ikke så mye at det er verdt det, men jeg skjønner nå hva folk mener med at dem blir hekta på nåla.

Det er lenge siden jeg tok amfetamin, det frister ikke, savner ikke de grusomme nedturene...

Men de siste årene har det blitt mye alkohol, hasj og subutex (som jeg får hver 10. dag av legen).

Jeg spiser ikke særlig sundt, er mye trøtt og tiltaksløs. Før trente jeg mye og var i god form, Hadde mer orden på ting. Så nå prøver jeg å motivere meg selv til å kutte piller, nåla og mesteparten av alkoholen. Er ikke alkoholiker, klarer meg fint flere dager uten alkohol uten at jeg tenker på det. Jeg er under nedtrapping på subutex men har kjøpt utenom. Så jeg har også et ønsle om å holde meg tiol nedtrappingsplanen fra legen. Det som skremmer meg mest med subutex-slutt er det psykiske. Vil jeg merke mye psykisk ubehag ved sakte nedtrapping, til dere som har klart dette? Jeg får trappe ned et halvt milligram i måneden til jeg er ferdig i til våren.


Tenkte dette kunne være en logg der jeg dokumenterer daglig hva jeg har tatt og hva jeg har gjort av fysisk trening, kanskje det vil motivere meg.

Ellers setter jeg utrooolig stor pris på alle tips og råd! Har sliti en del psykisk og er redd åssen dette skal gå på psyken min... men har bygd opp litt motivasjon og er innstilt på at jeg må ta meg sammen fra og med midnatt....
Føler med deg, kamerat! Det er ikke lett å komme seg ut av kombinasjonsmisbruk.
Synes allikevel du kommer med litt for lite informasjon

Hva slags piller ruser du deg på? Og i så fall hvor mye og hvor ofte?
Hvor mange mg Subutex bruker du daglig?
Hvor mye hasj røyker du om dagen?

Det hjelper veldig å få en oversikt over misbruket sitt, så kan du ta ting derfra. Og det setter ting i perspektiv for oss som vil hjelpe

Forøvrig er det best å slutte gradvis og ikke bli overmodig. Det er mye bedre å bruke lang tid og klare det, enn å bli for overivrig for så å sprekke og havne tilbake på 0.

Kom med et litt mer detaljert innlegg om mengdene du bruker, da føler jeg at jeg lettere kan komme med råd og forslag.

Angående trening kommer dette veldig an på formen du er i for øyeblikket. Anbefaler skritteller og sikt på 5-10 tusen skritt om dagen.

Kosthold derimot er egentlig veldig enkelt.

Kutt ut junkfood, (pizza, kebab, McDonald's).
Ikke spis godteri, mye sukker er totalt unødvendig for kroppen. Såklart er det lov å unne seg en Troika på lørdager
Dropp brus! Drikk heller vann og til nød iste-alternativer og powerade som har en tredjedel av sukkerinnholdet til vanlig brus.

Spis gjerne:
- Tomatbønner, Chilibønner
- Egg/eggerøre/speilegg
- Grovbrød med sunt pålegg som leverpostei, gulost, kaviar, makrell i tomat osv.
- havregryn/havregrøt
- Kalkunbacon (sunnere versjon av vanlig bacon) passer perfekt til bønner og egg.
- Kylling
- Avokado
- Tomater
- Gulrøtter
- Poteter
- Mais

Lær deg å lage egne hamburgere fra scratch, det er både nydelig og forholdsvis sunt om du gjør det riktig.

Krydder, brukt riktig, er essensielt for å lage god mat!
Sist endret av krystallkongen; 31. desember 2019 kl. 15:49.
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar og tips kompis :-)

-Alkoholforbruket var skyhøyt i 2018, ikke like mye i år. Men det blir vel i snitt 3 øl om dagen.
-Tar heller ikke benzo hver dag, men stort sett hver dag, tar da 2-3 mg rivotril eller 2-3 mg xanor. Xanor kjøpte jeg da det har mye kortere halveringstid enn rivotril, sånn i tilfelle legen skulle finne på at han vil ha noe prøver av meg.
-Amfetamin er et tilbakelagt kapittel. Årevis siden sist.
-Stod på en "vanlig" dose subutex, 16 mg, som nå er trappet ned til 3 mg, blir trappet ned til 2,5 snart.

Jeg har sluttet på benzo uten de verste abstinensene før, men ikke subutex... aner ikke hvordan det er og er redd for at det vil komme depresjoner, angst og paranoia. Noen som vet hva jeg kan regne med ved å kutte subutexen? Følger nedtrappingsplanen fra i morgen av, i dag har jeg skutt 12 mg som jeg har kjøpt. Det er det slutt på i morgen.
Vil gjerne slutte å snuse også, det gir meg lite annet enn at jeg kjenner suget om jeg ikke tar.. som med subutexen.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har ikke vurdert å legge deg inn på avrusning/avgiftning når du skal trappe deg helt ned i null? Trygge rammer, kontinerlig dialog med lege og helsepersonell vedrørende abstinenser og psykisk tilstand. Et tips bare
Dumt at du har sprukket så jævlig på Subben, synes du skal høre om å begynne LAR på nytt. På en dose som passer deg for øyeblikket
10-12mg? Også trappe nedover sakte, men sikkert.
Jeg tror det er fordelaktig å stabilisere seg på benzodiazepiner, så begynn å ta en fast dose om dagen til faste tidspunkter, også kan du tenke på å slutte med benzo etter du er ferdig med Subutex.
Heller Rivotril enn Xanor ettersom lang halveringstid gjør at du slipper å få abstinenser mellom dosene.
Skaff gjerne Valium og bruk dette istedetfor, om det er mulig.

Skulle jeg laget en plan til deg hadde det blitt sånn her:

-Hold deg til én halvliter i løpet av dagen. Gjerne på kvelden så den hjelper deg i søvn.
- 3mg Rivotril om dagen. 1mg når du står opp, 1mg midt på dagen og 1mg en times tid før du legger deg.
- Subutexen har du allerede en plan for, men den har du gitt faen i. Vær ærlig med LAR, og spør om det er mulig å starte på nytt på 10-12mg. FØLG PLANEN DENNE GANGEN
- Røyk hasjen din på kvelden før du skal legge deg for å sovne lettere. Dropp å røyke på dagen, da dette lett gjør deg daff og uproduktiv.
I tillegg er det lett å spise usunt om man røyker tjall hele dagen.
- Dropp Xanor, du har allerede Rivotril.

Hvis du absolutt må skyte Subutexen din, skaff deg et ordentlig filter (wheel filter) på ebay. Å skyte dårlig filtrert Subutex kan i verste fall føre til at du må amputere.

Vil gjerne legge til at jeg ikke er helsepersonell, kun en tidligere tung rusmisbruker (ikke IV), og fortsatt bruker en gang i blant.
Sist endret av krystallkongen; 31. desember 2019 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar begge to!

Bruker sterilt vann, nye sprøyter og wheel filter når jeg skyter. Har kun vært i jula jeg har kjøpt ekstra sub, tror det stabiliserer seg selv da jeg har tatt litt mer tidligere og ikke merket forskjell ved å gå videre på nedtrappingsplanen igjen.

Har også erfart at rivo slipper jeg billig unna mtp abstinenser i forhold til mange andre.

Mye av nøkkelen til å klare dette ligger nok i psyken, men jeg er virkelig spent på når jeg kommer under 2 mg sub.... men skal prøve og holde dere oppdatert om det er av interesse :-)

Har vurdert innleggelse om det blir for tøft når jeg kommer under 2 mg sub. Jeg er avregning av jobb for å ikke ramle utpå igjen, og sier jeg at jeg har røyka og spist piller er veien til lappen lang... hasj og rivo er dog kun for å sove, kjører ikke etter jeg har tatt noe sånn
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har også erfart at rivo slipper jeg billig unna mtp abstinenser i forhold til mange andre.
Vis hele sitatet...
Det varer ikke lenge, tro meg!

Godt å høre at du filtrerer og skyter skikkelig

Hold oss veldig gjerne oppdatert, jeg er personlig veldig interessert i andre personer sin erfaring med å slutte med rusmidler.
Spesielt Benzo, Amfetamin, og Opiater.

Lykke til kompis, det er lys i enden av tunnellen

Og godt nyttår!
Du har ikke vurdert LSD eller sopp? Er selvfølgelig ikke optimalt siden det er ulovlig men kan hjelpe. Du må være veldig forsiktig med detox av benzo.. snakk med legen om dette.
Ellers ville jeg lagt om til et kosthold hvor du lager alt fra bunnen av. Brokkoli, asparges ønner,kål,kålrot,søtpotet,rosenkål, kyllingfilet,indrefilet av svin, all biff.
Stapp alt i ovnen på 220C i 30-40min. Bruk masse krydder.
Kroppen din vil takke deg etter noen uker.
Prøv enkel trening.. gå 1 time tur med podcast eller musikk på øret.
Meditasjon med en app i 15 min hver morgen.
Sist endret av SleeperSeed; 31. desember 2019 kl. 22:26.
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for svar og tips :-)

Jeg har startet og sluttet med benzo flere ganger før. Jeg har heldigvis sluppet unna en del av det jeg hører andre beskriver. Har gått på langt større doser enn jeg har gjort det siste året.

Dagen i dag:

-0,4 mg temgesic (får både temgesic og subutex av legen i denne delen av nedtrappingsfasen for å dele opp tablettene så det blir noe a la 0,5 mg ned for hver nedtrapping) tatt under tunga
-ingenting xanor eller rivotril
-åpna nettopp en flaske vin jeg fant i skapet....


Har aldri prøvd LSD eller sopp. Har ikke turt.. har sliti en del psykisk før, og har hørt at da kan det være farlig
Pass på å ikke ta så lite at du ender med å sprekke da Ikke vær for tøff med deg selv. Dette er en prosess som kommer til å ta tid.
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for tips, men jeg har vært uten subutex/temgesic noen dager før uten at det har gjort noe. Det har så lang halveringstid at abstinensene kommer vel ikke før om noen dager. Men jeg har ikke planer om å gå fra 12 mg til 0,4 mg over natta, tenkte bare å ha en liten kick-start
Så er det kosthold og fysisk aktivitet... dørstokkmila er LAANG!
Få høre hva planene for trening og kosthold/spising er da, mann Er genuint interessert.

Du kan bruke at det er et nytt tiår som ekstra motivasjon til å gjøre endringer i livet

Dessuten kan det hjelpe å skrive det, svart på hvitt og de greiene der. Da blir det mer ekte enn noe du bare surrer med oppi hodet
Sist endret av krystallkongen; 1. januar 2020 kl. 20:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så gøy at noen her er interessert! det øker motivasjonen min, så takk for det, kanskje jeg skal begynne å loggføre all rus og matinntak her

Angående kosthold har jeg ingen annen plan enn at jeg må kutte ned på øl og potetgull. Få i meg litt grønnsaker og mindre take-away. Har lagt på meg 7 kg på en måned.. :-O
Men går litt opp og ned i vekt ettersom hvordan det går ellers livet. Men jeg vet godt at godt kosthold har mye å si.
I begynnelsen tenkte jeg å ikke kjøpe inn sukker, potetgull e.l., kjøpe inn mer frukt og grønnsaker. Vil gjerne få i meg nok proteiner til å bygge litt muskler, men jeg er vel en sjelden mann som ikke er overivrig etter kjøtt. Det er proteinrikt og godt, men det er ikke ofte jeg lager meg en biff liksom..Jeg er verken tynn eller feit, er vel kanskje det de kaller "tynnfeit". Har litt fett, men det er ikke voldsomt mye muskler under fettet.

Vektløfting og sånt syns jeg er ræva, så jeg får trena for helsas skyld, og ikke for damene. Frisk luft og jogging er en god kombinasjon for meg. Elsker naturen, og det er alltid deilig å komme inn etter en lang løpetur i skogen. Men det er leeenge siden sist dét skjedde... finnes det noen slags magisk motivasjon for dette?

TAKK krystallkongen for at du er interessert, kanskje det er det som redder meg kompis
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dagens logg:

Har ikke tatt rivotril eller xanor (eller annet benzo)
Har ikke spist særlig Sundt
Har gått en god tur
Har tatt 10 mg sub i sprøyte
Drukket 6 øl


Ikke den beste starten, men har hvertfall holdt meg unna benzo.. tok farvel med sprøyta i dag, håper det varer
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dagens logg:

Har ikke røkt hasj. Ikke i går heller.
-har tatt 1 mg rivotril.
-1øl
-10 mg subutex
-spist helt ok mat, ikke noe usunt.

Har hatt en helt jævlig dag. Derfor jeg tok mer subutex i dag. Det hjalp, dessverre.. brukte nåla også. Dritt.. ny dag i morgen.
Lykke til man, du fortjener et godt liv du også, plei deg selv, og kutt nålen, jeg valgte metadon, for jeg merket ikke fire subber under tunga hjalp mye selv, men en halv med sprøyte hjalp tre ganger daglig, så jeg turde ikke begynne på subb i lar dum sm jeg var. skulle aldri valgt metadon, men det er til min tråd....hehe. en ting verdt å merke jeg tok bare suboxone under tunga, for den kan ikke skytes, men kanskje motgiften virker mer en folk tror i det drittpreparatet der, suboxone my ass. motgift i giften min for faen, hehe

Jeg drømmer nå om lovlig rein heroin i lar som prøves ut nå, og kutte alt på siden, alle medisiner. jeg er for sliten til å være så dårlig hele tiden. hører aldri noen i lar som er fornøyde med livet de valgte. både subutex og metadon kan være en belastning faktisk

s
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Metadon er vel mye verre å slutte på enn subutex.. hørte nettopp at de holder på å diskutere et prøveprosjekt med utdeling av ren heroin til heroinavhengige. Håper det blir noe av og at flere kan få et verdig liv.
Den sprøyta er jævlig å slutte med.. jeg MÅ kutte det ut nå. Vet ikke helt hva som skal til. Er på subutexnedtrapping. Er på 2 mg nå. Har kjøpt litt ekstra i jula.
Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen tips angående dette?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dagens logg:

Har hatt en helt jævlig dag. Derfor jeg tok mer subutex i dag. Det hjalp, dessverre.. brukte nåla også. Dritt.. ny dag i morgen.
Vis hele sitatet...
Dette er grunnen til at du må være raus med deg selv, ikke prøv å "stå i" å ha det helt grusomt.

Finn en daglig kombinasjon som fjerner mye av ubehaget, men ikke alt! Du skal tross alt nedover i doseringer, og det blir ukomfortabelt til en viss grad uansett.

Hva med å stå på 10mg Sub og droppe 0,5mg ukentlig eller annenhver uke?

Godt jobba med å ikke røyke hasj Synes likevel det er unødvendig slemt mot deg selv å "bare" ta 1mg Rivo når du er vant til 2-3mg.

Å slutte med både Subutex og Benzo samtidig blir jo kjempetøft.

Til syvende å sist må du gjøre det som funker for deg
Sist endret av krystallkongen; 4. januar 2020 kl. 12:56.
Jeg ville absolutt lagt meg inn for avrusning når du skal slutte på subben. Tro meg, du klarer det mest sannsynligvis ikke alene. For når smertene går over som for meg tok over en mnd (det verste), så får du full fokus på depresjonen og angsten du garantert får. Og at du er veldig energiløs og får dårlig søvn.

Legg deg inn og få hjelp når du slutter på subben iallefall, det er et helvette å slutte på og jeg klarte ikke å holde meg sterk nok til å ikke falle for fristelsen, og begynte med dop igjen. Så ikke ta sjansen!

Og dessverre å si det, men benzo hjelper veldig når du slutter på subb, jeg ville spurt om valium dersom dette har effekt på deg.
Sist endret av Mia123; 4. januar 2020 kl. 13:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for svar, råd og støtte begge to!

Jeg er på nedtrapping og snakker jevnlig med ara osv. Da jeg gikk på høyere dose sparte jeg opp ganske mye i tilfelle legen ikke ville bli med på sakte nedtrapping på slutten, så det er noe tull det jeg driver med nå og prøver å få noen slags eufori ved å ta mye mer. Skriver ned hvor mye jeg tar hver dag, og i snitt de siste månedene har jeg lagt på va 4 mg. I dag har jeg tatt 15. Er snart tom for sterilt vann, så jeg satser på å gå over til den opprinnelige planen til mandag. Har ikke tatt benzo i dag eller røkt hasj. Har tatt 15 mg sub og to øl.

Mia: hva av abstinensene var verst? Fysisk eller psykisk? Er redd for å bli deprimert, få mer angst osv...
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Forresten så vurderer jeg å legge meg inn når jeg har kommet litt lenger ned på suben. Jeg kan ikke si noe om hasj og benzo bruket mitt, da ryker lappen, så det må jeg fikse selv
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tusen takk for svar, råd og støtte begge to!

Jeg er på nedtrapping og snakker jevnlig med ara osv. Da jeg gikk på høyere dose sparte jeg opp ganske mye i tilfelle legen ikke ville bli med på sakte nedtrapping på slutten, så det er noe tull det jeg driver med nå og prøver å få noen slags eufori ved å ta mye mer. Skriver ned hvor mye jeg tar hver dag, og i snitt de siste månedene har jeg lagt på va 4 mg. I dag har jeg tatt 15. Er snart tom for sterilt vann, så jeg satser på å gå over til den opprinnelige planen til mandag. Har ikke tatt benzo i dag eller røkt hasj. Har tatt 15 mg sub og to øl.

Mia: hva av abstinensene var verst? Fysisk eller psykisk? Er redd for å bli deprimert, få mer angst osv...
Vis hele sitatet...
Prøv å ikke gå for lenge på så høy dose med subb, men bare for en kort periode og kun de dagene du ikke bruker noe annet. De dagene du tar andre ting, prøv å si til deg selv at da skal du også ta lite subb.

Det verste er nok det psykiske siden det varer lengst. Jeg var veldig motivert for å klare det pgr lappen, men jeg klarte fortsatt ikke å holde ut. Det er en sterk medisin som ødelegger veldig mye mer enn man tror, og når du slutter på den så merker du det.

I perioden når du trapper deg ned vil du ikke merke like mye selvsagt, men det er når det skal helt ut av systemet ditt og du har tatt den siste dosen at den virkelige kampen begynner. Subben gir deg forstoppelse. Det vil du ikke ha lengre når du har sluttet, for å si det sånn. Heller litt for mye av det motsatte, diaré. Bare dette kan gjøre deg veldig sliten da man våkner om natten av magesmerter og må på do hele tiden, man får ikke nok søvn og dette gjør det hele litt vanskeligere også siden søvn er så viktig.

Så begynner svettingen, du fryser og er varm samtidig, du ligger på sofaen og vil bare dø samtidig som du holder på å drite på deg, men orker nesten ikke å gå på do for du er så sliten. Etter et par dager på sofaen og å ha stirret i veggen prøver du å ta en dusj, men blir helt utslitt av å tørke deg etterpå og har dermed brukt opp all energien for den dagen.

Du har null matlyst, hjernen, blodet ditt og kroppen skriker etter opiater/subb samtidig som du prøver å være sterk.

Dersom du holder ut dette så går diarén over til slutt, men regn med ca en mnd med veldig lite søvn. Jeg følte meg ikke bedre etter en og en halv mnd, og derfor mener jeg det er mest slitsomt psykisk fordi du føler at helvettet aldri tar slutt, og det føles ikke slik heller.

Beklager om jeg er negativ men er realistisk om hva du har i vente.

Du vil bli deprimert og få mye angst, derfor det er lurt å forberede seg på det. Gjør det en plass hvor du ikke trenger å tenke på å vaske klær, ta oppvasken osv. En plass hvor folk kan gjøre alt for deg og gi deg akkurat det du trenger, på en avrusningsklinikk. Og da vil du få valium eller lignende for å gjøre det litt enklere.

Hasj hjelper kanskje litt med å slappe av siden man får veldig store smerter i alle ledd og i beina. Catapresan hjelper mot leddsmerter og dette vet de godt på en klinikk, så alt du kan gjøre for å lette prosessen bør du tenke på å gjøre. Det kommer til å bli veldig krevende både fysisk og psykisk, så prøv å forbered deg mentalt. Ta masse vitamintilskudd, spis sunt osv både før du slutter og når du slutter. Kroppen har bruk for all næring den kan få i denne perioden.
Sist endret av Mia123; 5. januar 2020 kl. 09:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heihei!Wake up call!!!Hvordan i all verden tror du at du skal klare å trappe deg av sub,når du i tillegg skyter og skaffer deg mer ved siden av??!! Har vært der selv, noen år tilbake!Tror du trenger å trappe deg opp igjen i samarbeid med LAR og lege.Prøv igjen om 1-3 år!Du må være 100%+++ motivert, ellers er det bare å glemme det.Tok mange år før jeg fikk riktig motivasjon.Har jobb, trener mye, venner og familie.Men er tøft uten sub.Drikker dog litt alkohol i ny og ne! Mener ikke å være kjip med deg, men ærlig! Heier på deg��
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Heihei!Wake up call!!!Hvordan i all verden tror du at du skal klare å trappe deg av sub,når du i tillegg skyter og skaffer deg mer ved siden av??!! Har vært der selv, noen år tilbake!Tror du trenger å trappe deg opp igjen i samarbeid med LAR og lege.Prøv igjen om 1-3 år!Du må være 100%+++ motivert, ellers er det bare å glemme det.Tok mange år før jeg fikk riktig motivasjon.Har jobb, trener mye, venner og familie.Men er tøft uten sub.Drikker dog litt alkohol i ny og ne! Mener ikke å være kjip med deg, men ærlig! Heier på deg��
Vis hele sitatet...
Nettopp.

Det virker ikke som om du har noen som helst struktur.
Én dag er det 10mg Sub, så er det plutselig 15mg? Hva faen er det du driver med?

Begynn å ta en fast dose Subutex! Og så skal du trappe ned. Innse at det kommer til å bli ubehagelig, noen dager verre enn andre. De verste dagene kan du ikke skaffe mer Subutex, da driter du deg ut.

Sånn som du holder på nå kommer ikke til å funke, få et system i rusbruken og russluttingen. Har du i det hele tatt lyst til å ikke være sprøytenarkoman?
Sist endret av krystallkongen; 5. januar 2020 kl. 13:05.
Psykisk er altid værst for meg av abstinens uansett hva fysisk jeg har, jeg kan klø i hele kroppen og svette litervis med skjelvinger på 130mg metadon selv. Det går sin gang. Tror jeg har fucka opp med for mye speed i armen i jula. Men psyken kan knekke meg til jeg må kjøpe et brett med piller på desperat ringerunde til venneflokken. En kompis av meg har arvet og han fester pengene vekk, og drar meg med på 5g m speed på noen få dager mellom oss. Jeg sitter å rykker i foten mens jeg skriver dette. Etter å vært av en uke. Metadon er verdiløst syns jeg noen dager, andre dager er det luxus hele dagen. Vet aldri hva som får meg over i abstinens, benzo abstinens på medisinen, eller bare for mange år på medisin i lar, eller etter en kopp for mye m kaffe blir jeg dårlig plutselig og. Rart å leve.

Nå venter jeg på kveldsmedisin....allerede.

Dette blir for livet for min del, og jeg er livredd for fremtiden selv. Går ikke mer snart mer. Jeg har holdt meg på resept only i en uke, og er litt bedre. Legger speeden vekk for godt jeg nå, sa det til min kompis og, ikke mer. Så jeg ser han ikke lenger, bare tenker på han sitter der å prøver å sette en smell nå. Jeg vil ikke ha noe mer av det fyket her.

Glad det er nytteløst å skyte metadon, som var grunnen til å begynne først. De kjørte meg rett opp i 90mg som de alltid gjorde før, hører folk starter mer rundt 70mg nå. Det er vel varierende kanskje, men jeg duppa på 80mg så hvorfor sa de, du trenger 90mg, prøv det, så duppa jeg av på klinikken halve dagen og hele natten uten at noen tenker det er for mye. Dette er prisen jeg må betale også..... 130mg og tror noen eg får mer? Neppe. Ikke faen. Vil ikke gå mer opp uten noen hjelp av det. 35år gammel og sliten her.

Håper du kommer deg i mål eller hvertfall av nålen. Subb er finere å sjonglere litt med dosen på da, litt opp og ned. Du er jo lavt på 3mg, men det hjelper ikke når du alltid tar ekstra en dag til....Skjønner deg godt da, nålen er lett å ty til på subben. Tror du hadde hatt det best på en jevnere høyere dose under tunga eller i nesen likså godt, og likevel trappet videre ned sakte, men i realiteten, hva er snitt mg pr dag på en uke? Du dobler jo effekt med sprøyte, så du er klar over det. Det er jo grunnen til at du gjør det, det fungerer hvertfall sant....

s
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar alle sammen.
Selvfølgelig ønsker jeg ikke å være sprøytenarkoman. I dag har jeg tatt 8 mg, og kasta alt jeg har av sprøyter og remedier. Nå har jeg bare det jeg skal gå på i forbindelse med nedtrappingsplanen fra legen.

Det er jævlig å skulle holde seg unna hasj, alkohol, benzo og større doser sub når man er i en tøff periode i livet. Dama gjorde det slutt før jul, jeg har vært alene hele jula men har prøvd å holde meg oppe.

Jeg er klar over at jeg burde/må komme meg på en avrusningsklinikk når jeg skal helt av. Det blir til vel våren en gang.

Mia: kan jeg spørre om i hvilket tempo du trappet ned, hvor ofte og hvor mye? Hva stod du på før du kuttet suben?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar alle sammen.
Selvfølgelig ønsker jeg ikke å være sprøytenarkoman. I dag har jeg tatt 8 mg, og kasta alt jeg har av sprøyter og remedier. Nå har jeg bare det jeg skal gå på i forbindelse med nedtrappingsplanen fra legen.

Det er jævlig å skulle holde seg unna hasj, alkohol, benzo og større doser sub når man er i en tøff periode i livet. Dama gjorde det slutt før jul, jeg har vært alene hele jula men har prøvd å holde meg oppe.

Jeg er klar over at jeg burde/må komme meg på en avrusningsklinikk når jeg skal helt av. Det blir til vel våren en gang.

Mia: kan jeg spørre om i hvilket tempo du trappet ned, hvor ofte og hvor mye? Hva stod du på før du kuttet suben?
Vis hele sitatet...
Kanskje dette ikke er tiden for deg å bli helt rusfri? Det er lov å ha det jævlig innimellom i livet, og jeg forstår deg godt. Men du bør uansett prøve å kutte ned på mengden/dosene du tar av hvert enkelt rusmiddel. Bare det kan endre ting til det bedre.

Jeg trappet relativt rolig ned, jeg stod på 12 mg i mange år før jeg trappet ned med 2 mg over lengre tid. Til slutt var jeg på 4 mg og gikk fort ned på 2 mg, så en dag hadde jeg fått nok og sluttet helt på subben. Så jeg gikk fra 2 mg til ingenting, og selv om det er en liten dose så var jeg kraftig redusert i lang lang tid. Hadde seriøst lyst til å bare dø. Jeg hadde jo vært i lar over mange år, ca 5 år, så jeg tror kroppen var blitt så vant til subben at det gjorde det vanskeligere selvfølgelig.

Hvor lenge har du brukt subb? Prøv å hold deg på en fast dose, lag en avtale med deg selv at ok du trenger ikke slutte helt med subben nå, men du skal gå på den og den dosen, feks 8 mg daglig. Når du så har gjort det en stund og har klart det uten å ta mer så får du en mestringsfølelse, noe som er veldig viktig siden det gir deg mental styrke når du kommer til det punktet der du skal slutte helt med subben.
Sist endret av Mia123; 5. januar 2020 kl. 16:53.
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar

Meningen er at jeg skal slutte på ca 0,6 mg temgesic, så overgangen blir kanskje ikke like hard.
Jeg får neppe 8 mg av legen nå. Vi har hatt en fast plan i over et år. Da jeg stod på høyere dose sparte jeg opp en del som ligger hos en kompis som er 110% til å stole på. Sånn i tilfelle nedtrappingen skulle bli for brå. At jeg har tatt mer i jula og nå i det siste har bare vært dumt og for å prøve å døyve indre smerte, men det har fungert dårlig. Har ikke tatt så mye som etter nyttår. I desember tok jeg i snitt 5 mg. Hittil er vel snittet over 10 mg denne mnd. Men det er mye igjen av måneden, sannsynligvis vil jeg ta mye mindre heretter.

Har gått på sub i ca 7 år. Mindre i begynnelsen. Begynte på rett på sub, har aldri brukt heroin.

Jeg må ta opp dette med behandleren min neste uke. Jeg er redd for å miste lappen så jeg er redd for hvor mye jeg kan dele med ham...
Anonym bruker
"Plaprende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dagens logg:

-har ikke røkt hasj
-null benzo
-2 mg subutex, ikke brukt sprøyte
-har drukket noen øl
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Holder du koken?