Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3344
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Vel møtt!

Jeg er en slik student som missliker papir. For å slippe og drasse med meg en laptop på hver forelesning, tar jeg notater på Ipaden, noe som fungerer helt ok. Det jeg sliter med er selve programvaren jeg bruker, som heter Microsoft Onenote for dem som kjenner til programmet.

Onenote har vist seg å være veldig restriktivt. Jeg kan såvidt forandre på font, det finnes ingen innskudd (tab) eller gode måter å sortere tekst på. Ei kan jeg markere mye teksten av gangen, og jeg har ikke funnet ut hvordan den syncer med Evernote (om den støtter evernote i det hele tatt...)

Har du noen erfaring med et godt notatprogram for Ipad? Helst ser jeg at det kan synce med evernote, og har gode muligheter og raskt kunne lage mindre paragrafer, innskudd, piler også videre. Prislappen bør ikke være tresifret.
Kanskje jeg misforstår her - men hvorfor ikke bare bruke Evernote?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av GotCandy Vis innlegg
Kanskje jeg misforstår her - men hvorfor ikke bare bruke Evernote?
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner ikke til det. Alt jeg vet er at jeg kan lagre og sortere notater på det. Jeg er helt fersk på nettbrett. Egner Evernote seg bra til å ta notater på?
Ta å prøv Evernote. Ganske enkelt
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Da har jeg sittet ned en liten stund og brukt Evernote som notatblokk. Det var jo overraskende godt til å være gratis. Det var mange ganger bedre enn OneNote på alle punkter. Lettere å navigere med, og det har alt jeg ba om i hensyn til formatering av tekst. I tillegg så kan jeg redigere notatene mine på PCen (noe jeg også kunne med onenote via skydrive) Jeg er svært fornøyd etter denne lille testen men er fremdeles åpen for forlslag om noen har en sterk mening.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av freakgjøken Vis innlegg
Bruk notater
Vis hele sitatet...
Jeg tar jo notater. Det var hele poenget med tråden, programmet jeg ble anbefalt fungerte ypperlig.
Han mener sikkert notater-appen..som forsåvidt ikke er så bra til lengre notater enn små tekstfragmenter, og selv det bruker jeg evernote til.

Kan f.eks anbefale iA Writer som tekstbehandlingsapp i seg selv. Sammen med dropbox og godt mappesystem er det nok den jeg ville brukt til typ skolenotater, da det ofte blir litt større notater, og tekstformatering under forelesning er noe du vil bruke minst mulig tid til, siden du forståeligvis vil bruke tiden på å følge med, samt notatskrivinga i seg selv. iAwriter funker greit til det, enkel og oversiktlig app med gode syncemuligheter.

Hvis du vil gå for håndskrevne notater/tegninger/skisser f.eks i fag hvor sånt er hendig anbefaler jeg Penultimate Lagd av Evernote og funker derfor bra opp mot...ja Evernote.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anbefaler som flere her Evernote Genialt, og det ser ut til å være ganske stabilt på iPad nå. De tidligere versjonene krasjet hvert minutt og tok imot en bokstav hvert tredje sekund.
Sist endret av ddybing; 12. oktober 2013 kl. 17:10.
Prøvet ut Google Docs?
Hva med Apple sin egen programvare iWork? Man får det på ipad, iphone og direkte på mac og på icloud.com for Windows maskiner.