Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 5771
Håpløst elendig av EA. Har de ikke prognoser på hvor mange som potensielt kan kjøpe spillet?
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Store problemer hos meg i går kveld og er jæskla irriterende. Byen min jeg hadde sittet med i mange timer ble plutselig umulig å lagre (synke) mot serverne som ikke gikk ann å koble mot igjen. Sikker mistet mye.

Ganske utrolig at de ødelegger så mye for seg selv at de ikke har forutsatt datatrafikken. Gjør ikke akkurat at man får lyst til å kjøpe lovlige spill når de holder på sånn.

Gir dem litt mer tid, men har egentlig bare lyst til å få igjen pengene om det er mulig..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ble vist sagt av en tidligere ansatt i maxis at han garanterte at alltid online ikke på noen måte var et valg fra dem i maxis, at bunnteamet der aldri ville ha innført noe slikt. Nei, dette kom fra EA. Er jo ikke bare alltid onlien som er dårlig med sim city. Byene er veldig liten, ser jo ikke ut som en by engang - Ingen mods, dårlig trafikksystem, ingen t-baner og slike ting også videre. Se bare på sim city 4 hvor en kunne ha en enorme byer.
Du har da T-baner? Jeg har i hvertfall masse tog i min by. Men det at byene er små er bare en smakssak; jeg liker det. Det er ikke Sim City 4, men dette med små spesialiserte byer som må samarbeide sammen (og ha flere byer - ikke bare en by som dekker alle behov) er noe jeg liker. Eneste er bare at det ikke funker helt som jeg ønsker, sammenkoblingen mellom byene er litt for treg. F.eks. om jeg har en by med atomkraftverk og den andre byen kjøper strøm fra denne. Hvis jeg så plutselig får et stort behov for strøm og må utvide med en ekstra reaktor tar det gjerne 5 minutter før det merkes i den andre byen at jeg har bygget denne reaktoren; og i mellomtiden står jeg uten strøm.

For de som ønsket Sim City 4, bare med bedre grafikk så er ikke dette det spillet de leter etter. Men som et nytt Sim City spill er jeg veldig fan av det. Designet av spillet er veldig bra, implementasjonen burde bare vært bedre.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
drm pisser av mange folk, og det igjen gjør at mange potensielle kjøpere nå boikotter hele spillet.
På en annen side: Hvis bare 20% av piratene faktisk kjøper spillet siden de ikke kan laste det ned på bukta så tror jeg antall solgte kopier går opp, totalt sett.

Ja, dette er tall jeg har dratt rett ut av det brune smørøyet..

Personlig missliker jeg EA så sterkt at jeg boikottet hele spillet av den grunn..
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Atomkraftverk, søppel og slikt er greit nok. Det er også det eneste som fungerer skikkelig for meg.
Jeg forsøkte å bygge en by med mange arbeidsplasser, og gode pendlingsmuligheter. I nabobyene sørget jeg for god kontakt med byen, og sonet for boliger. Det som skjedde var at alle stod uten jobb, og alle arbeidsplassene i den største byen, uten ansatte. Etter litt frustrasjon og noe googling, kunne /r/simcity fortelle meg at pendling ikke fungerer. Samme gjelder i stor grad turisme, og flytende markedspriser på det globale markedet.

Til sammen er turisme, pendling, gambling og handel fullstendig ødelagt. Det som står igjen er for det meste å skaffe seg så høy utdannelse som mulig, og så høy tech / hvit-snipp korporasjoner som mulig i byen. Samt å grave opp hva-enn som måtte befinne seg i bakken, og selge det til en satt pris på det globale "markedet." Tanken og ideen er god den, jeg trenger ikke gården min, men det må fungere. Pendling, priser som beveger seg, turister som faktisk hopper mellom byer. *Rant*

I tillegg sliter jeg med trafikken, det later til at den kun følger den korteste veien. Hundrevis av biler foretrekker den lille veien av jord, om det sparer dem en meter fremfor den gedigne avenyen. Busser er også rare, de følger ikke en rute, men kjører rett mot nærmeste passasjer. Så i morgentimene har jeg fullt av busser som kjører i en klump i boligområdene mine, og simmene kommer ikke på jobb før sent på kveld, da skal de hjem, og det samme kaoset er i gang. Løsningen er å bygge byen på kun én veistrekning, da blir bussene tvunget til å følge "ruten."

Til slutt går også byen tom for vann, hva gjør du da? Alltids mulig å pumpe opp igjen behandlet kloakk, men det tar lang tid og er dyrt. Dessuten er det ikke bærekraftig, mye av vannet er totalt ubrukelig etter at det har blitt behandlet. Per twitter skal elver og innsjøer være kilde til evig vannressurser, men det fungerer ikke per i dag.

Det virker som at vann og strøm-ressurser velger veien sin fullstendig ved tilfeldighet. Dermed har det hendt at bygninger langt borte fra kraftverket står uten strøm selv om jeg har mer ressurser enn det byen bruker.

Sliter også med å se hvor mye jeg betaler for tjenester. Selv om jeg ni-stirrer på "nylige transaksjoner" så finner jeg aldri betalingen min for strøm.

Jeg har også flere ganger blitt offer for "trafikkloop" buggen og den hvor passasjerer springer mellom bybane-stasjoner fordi stasjonene står innen 300m av hverandre. En praktisk avstand om man vil lage en bybane-ring i sentrum, med rette baner inn og ut fra resten av byen.

Ellers bra spill, selv om Origin trakk bank-kontoen min to ganger for det og gav meg Limited Edition mens jeg kjøpte Deluxe, skal ringe å høre om en time. Sim City 5 er ikke godt per i dag, men alt det mangler er noen bug-fixes og en skikkelig server-løsning. Dette spillet ble sluppet for tidlig.
Spillet kommer vel aldri ut på bukta?
Sist endret av Magnisx; 11. mars 2013 kl. 14:05.
Er Cheetah speed satt tilbake i spillet, og er serverproblemene borte nå? Har veldig lyst på spillet, men om situasjonen ikke forbedrer seg kraftig tror jeg at jeg heller venter til noen cracker spillet.
Sitat av Photosopp Vis innlegg
Er Cheetah speed satt tilbake i spillet, og er serverproblemene borte nå? Har veldig lyst på spillet, men om situasjonen ikke forbedrer seg kraftig tror jeg at jeg heller venter til noen cracker spillet.
Vis hele sitatet...
Kommer ikke til å skje da spillet må være online hele tiden.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Kommer ikke til å skje da spillet må være online hele tiden.
Vis hele sitatet...
Både Diablo 3 og WoW er vel mulig å spille for pirater? Det foregår på egne piratservere slik jeg har forstått det.
Sitat av caperno Vis innlegg
Både Diablo 3 og WoW er vel mulig å spille for pirater? Det foregår på egne piratservere slik jeg har forstått det.
Vis hele sitatet...
Joda, men greia er at du må vente veldig lenge før noe som dette kommer til å skje.