Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1228
Jeg vil gjerne ha en html code som kan videreføre meg til en annen side, noe jeg har.
Men det går så tregt fordi det tar en liten stund får den refresher sida, derfor blir man sittende å stirre på en hvit skjerm i tre-fire sekunder.
Det jeg trenger er noe som gjør at jeg slipper å oppdatere sida for at man skal bli videreført. Noen som har noe sånt?

Mitt html-script:
_____________________________________
<META HTTP-EQUIV="Refresh"
CONTENT="5; URL=MittEksempel.html">
______________________________________
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0; URL=MittEksempel.html">

Ditt tar 5 sec , Fordi Du har satt content til 5, Sett den til null så oferfører den med en gang
Offtopic: HTML er ikke et script språk.

"HyperText Markup Language (HTML, hypertekstmarkeringsspråk) er et markeringsspråk for laging av nettsider med hypertekst og annen informasjon som kan vises i en nettleser."
Limited edition
Moff's Avatar
Det ideelle å bruke vil vel være AJAX.
AJAX (Hvor J-en står for Javascript) er sporty greier som tillater å gjøre informasjonsoppdateringer uten at sida refresher. Her på forumet brukes AJAX i KP-knappene, slik at du kan gi KP uten å refreshe noe som helst. Neat, huh?

AJAX-tutorial
<?php
header('Location: http://www.goatse.cz/');
?>

Ved å bruke php header()-løsningen slipper du at siden lastes i det heletatt, men den krever at du har php på serveren. Husk at header-scriptet må stå _før_ noe html-kode.

Mer om header() finner du på http://no.php.net/header.
Sist endret av TheInternet; 17. august 2007 kl. 01:36.
Kan du ikke bruke htaccess på siden din da?? Det slår alle alternativene over.