Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2543
Heisann!
En kompis av meg var i skogen her om dagen og fant en hodeskalle som vi lurer veldig på hva er for noe. Vi trodde det var katt, men formen i ansiktet og øyehulene stemmer ikke helt for en katt.
Hva tror dere?
Link til bilde

Takk for all hjelp!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Er nok katt, hvis du ser her så ligner dem ganske så mye.

Ellers kan du se gjennom en større samling av hodeskaller her.
Brusmisbruker
Trådstarter
Så det er en katt?
Jeg kjente litt på katta mi, og synter at øyehulene ver litt små i forhold til skallen, men men.
Skallen mangler jo også kjeven.
Men dda konkluderer vi med det! Takk for hjelpen 8bit!
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Heisann!
En kompis av meg var i skogen her om dagen og fant en hodeskalle som vi lurer veldig på hva er for noe. Vi trodde det var katt, men formen i ansiktet og øyehulene stemmer ikke helt for en katt.
Hva tror dere?
Link til bilde

Takk for all hjelp!
Vis hele sitatet...
Hm, trolig ei katte, men bildet er ikke særlig godt. Kan du legge ut et bilde fra undersiden slik at man kan se tannstillingen i overkjeven? Særlig jekslene er relevante å få med.
Brusmisbruker
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hm, trolig ei katte, men bildet er ikke særlig godt. Kan du legge ut et bilde fra undersiden slik at man kan se tannstillingen i overkjeven? Særlig jekslene er relevante å få med.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke skallen her, så jeg får ikke flere bilder, men tennene var ganske like som på min katt. fire-fem små tenner i midten, også to store på sidene. Og noen små bak de igjen.
Og hele kjevebeinet manglet, så det er tennene på oversiden igjen.
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Jeg har ikke skallen her, så jeg får ikke flere bilder, men tennene var ganske like som på min katt. fire-fem små tenner i midten, også to store på sidene. Og noen små bak de igjen.
Og hele kjevebeinet manglet, så det er tennene på oversiden igjen.
Vis hele sitatet...
Da så. Men neste gang - kikk på jekslene. Tannstillinger er veldig effektive for å artsbestemme pattedyr, men hos rovdyr er frontpartiet ofte veldig likt. Da er jekslene mer avslørende. Skjønt, det ligner på ei katte og det er den desidert mest plausible hypotesen.
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Jeg har ikke skallen her, så jeg får ikke flere bilder, men tennene var ganske like som på min katt. fire-fem små tenner i midten, også to store på sidene. Og noen små bak de igjen.
Og hele kjevebeinet manglet, så det er tennene på oversiden igjen.
Vis hele sitatet...
Mulig å spør hvor du er ifra valentino ?
Brusmisbruker
Trådstarter
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Mulig å spør hvor du er ifra valentino ?
Vis hele sitatet...
Jeg bor i Mo i Rana i Nordland. Hva har det med saken å gjøre?
Relevant i formen av at i rogaland så går det en psycho kattemorder rundt. Og putter opp "trophies" fra det han har gjort. Så om du bodde i nærheten tenkte jeg bare du kanskje burde sagt ifra.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Relevant i formen av at i rogaland så går det en psycho kattemorder rundt. Og putter opp "trophies" fra det han har gjort. Så om du bodde i nærheten tenkte jeg bare du kanskje burde sagt ifra.
Vis hele sitatet...
Holder han/hun på fortsatt? Mulig å få vite hvor det siste "mordet" skjedde? Har ikke hørt noen snakke om det på ei stund nå.
Sitat av 8bit Vis innlegg
Holder han/hun på fortsatt? Mulig å få vite hvor det siste "mordet" skjedde? Har ikke hørt noen snakke om det på ei stund nå.
Vis hele sitatet...
Er vel rundt 3 uker siden sist jeg hørte noe. Det skjedde i haugesund, tror det var når duden hang opp en katt over et skilt der barna går til skolen. Men fra jeg har forstått har han gjort det før også, så hatt en liten pause for å gå på igjen. Tragisk at så syke folk får gå rundt.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Er vel rundt 3 uker siden sist jeg hørte noe. Det skjedde i haugesund, tror det var når duden hang opp en katt over et skilt der barna går til skolen. Men fra jeg har forstått har han gjort det før også, så hatt en liten pause for å gå på igjen. Tragisk at så syke folk får gå rundt.
Vis hele sitatet...
Ahh, ok da har jeg ikke gått glipp av noe, men ja, ganske tragisk at noen gjør slikt.
Brusmisbruker
Trådstarter
I heite helvete da... Gærn kar.
Denne skallen ble funnet i en skog et stykke unna folk, og folk her er generellt snille mot dyr, så jeg tor ikke den ble drept.
Men da har jeg ihvertfall funnet ut at det er en katt, så takk folkens!
En annen ting som er greit å vite for fremtidige bilder, er å legge noe på siden av objektet så det gir et pekepinn om størrelsen. En fyrstikkeske eller en colaflaske o.l.
Sist endret av Fuzzybossen; 27. juni 2013 kl. 03:19.