Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 588
Hei!

Her i huset har vi en router som deler internett til 4 personer (bruker internett aktivt). Det hender at vi mister internett, altså feilmeldingen blir "connection timeout". Linja inn i huser er 11/3 eller noe i den dur. Signalstyrken til routeren er -57 dBm fra der jeg har pcen. Og når jeg "pinger" google.no ligger den på 40 ms, men når alle bruker nett aktivt ligger den kanskje på 500. Som sagt så hender der at internettet slutter å virke, mister altså kontakt me routeren.

Nå har jeg egentlig veldig lite peiling på det jeg skriver om, men håpet på å gi nok informasjon til at noen kan svare på om det er overbelasting på router, for dårlig signal fra router eller om det er overbelastning på linja.

Takker for svar
Så, når du mister internettforbindelsen har du ingen kontakt med routeren? Den svarer ikke på ping etc? I så fall er det på routeren problemet ligger. Enten klarer ikke routeren å håndtere trafikken fra alle brukerene, eller så kan det skyldes at de trådløse signalene blir for svake. Det er vanskelig å svare på hvilken av de to sistnevnte som er årsaken, med mindre du kan koble deg til med kabel og se om problemet vedvarer da.
Trådstarter
Kan desverre ikke flytte på eller koble meg til routeren med kabel. Vi leie av en dude, og han har routeren i sin etasje. Ja, mister kontakt med routeren, får "conection timed out" eller noe slik når jeg forsøker å koble til routeren (mac).

Du spør om det samme som jeg spurte om, er det for svakt singal eller for svak router?