Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1473
Hei freaks

Jeg skal til Praha imorra og lurer på om jeg kunne dratt på en pub og tatt meg et par øl på kveldene.

Jeg er bare 16, men alkoholgrensa er på 16 år. Så er ikke helt sikker på om man kan være der selv om man er gammel nok
Du kommer nok inn, men det er sikkert begrenset hvor du kommer inn.

Selv om alkoholgrensa er 16 er det ikke nødvendigvis 16 på uteplasser
Happy Buddha
Norske lover gjelder i utlandet også så i følge norsk lov kan du ikke, men ser ingen grunn til at det ikke skulle gå an å tusle inn på en bar og drikke litt.
Trådstarter
89 8
Vurderer også å kjøpe noe hasj, hvis jeg får sjansen. Har lest litt rundt og hasj er veldig enkelt å få tak i barer.
Men, vet dere om noen filmer jeg kanskje kunne lasta ned å sett på flyet ned dit? aner ikke om noen bra filmer som jeg vil se ATM.
Happy Buddha
Sitat av pr0tonion Vis innlegg
Men, vet dere om noen filmer jeg kanskje kunne lasta ned å sett på flyet ned dit? aner ikke om noen bra filmer som jeg vil se ATM.
Vis hele sitatet...
Bare stikk innom film-seksjonen her på forumet, er masser og masser av god film der!
Jeg var i Praha da jeg var 17 år, og det var ikke noe problem å kjøpe alkohol hverken på pub eller i små alkosjapper som det kryr av i byen. Men på dagligvarebutikker og store uteplasser som blant annet Hard Rock og liknende er de en god del strengere.
Sitat av AmundK Vis innlegg
Norske lover gjelder i utlandet også så i følge norsk lov kan du ikke, men ser ingen grunn til at det ikke skulle gå an å tusle inn på en bar og drikke litt.
Vis hele sitatet...
For det første er det bare enkelte norske lover som gjelder i utlandet, og for det andre er det ikke ulovlig å drikke alkohol som mindreårig.
Når var det norske lover klarte å hindre 16 åringer å drikke alkohol uansett?

Man kan likevel fraråde TS å drikke altfor mye.

God tur
jeg var alene i praha som 20 åring, ble aldri spurt noen steder, så kanskje ut som en 20 åring også :P