Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 3984
Skal kjøpe meg ny PC, men er ikke sikker på alle komponentene.
Ca 10k totalt

Sikker:
CM 690 II Advanced
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
WD Caviar® Black 500GB 3,5"
Corsair Dominator DDR3 4GB

Usikker / Grunn
Corsair HX 650W / Hva trenger jeg?
XFX Radeon HD 5870 / Annen produsenter som er bedre?
ASUS M4A78T-E / Noen bedre i samme prisklasse?
Sist endret av MiiX; 11. april 2010 kl. 19:16.
Sitat av MiiX Vis innlegg
Skal kjøpe meg ny PC, men er ikke sikker på alle komponentene.
Ca 10k totalt

Sikker:
CM 690 II Advanced
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
WD Caviar® Black 500GB 3,5"
Corsair Dominator DDR3 4GB

Usikker / Grunn
Corsair HX 650W / Hva trenger jeg?
XFX Radeon HD 5870 / Annen produsenter som er bedre?
ASUS M4A78T-E / Noen bedre i samme prisklasse?
Vis hele sitatet...
hehe, har nesten samme komponentene som deg!
venter bare på rammen og skjermkorte!
Geeeeeeeeeder meg!
bare jeg bestilte 8bg ram
Og har en PSU på 850w
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ser helt bra ut det der. Alt passer sammen, og kan lett oppgraderes i fremtiden med tanke på ddr3.
Hoverkort med støtte for full crossfire kunne vært en ide for fremtiden, men ellers skal vel alt funke fjell
Trådstarter
52 0
Takk for alle svar, skal tenke på det med crossfire, har du forslag?
Sist endret av MiiX; 11. april 2010 kl. 19:53.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Veldig sannsynlig man klarer å få plass til det der, størrelsen på kabinettet er tross alt MIDI.

Muligens jeg ikke er helt våken, men fant bare dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590707 som var ddr3, am3 socket OG hadde crossfire, billigt var det da
Trådstarter
52 0
Takk for henvisningen, skal se på det.
USB3 er vel heller ingen dum ting som i Eller kortet til SemiColon(dog var dette uten full 16x2 crossfire)
Sist endret av HabbaLaBiba; 11. april 2010 kl. 21:07.
Ville dog valgt et kort uten innebygget grafikk, slik ASUS-kortet SemiColon linket til. Men 2x PCIe x16 og USB3/Sata3 er det viktigste. Du kan spare deg noen kroner her. Gigabyte og Asus har noen fine kort til rundt tusenlappen.
Trådstarter
52 0
kan du linke noen? Takk.
litt offtopic,men hva er forskellen på usb 2.0 og usb 3.0 og SATA2(?) og SATA 3?
Trådstarter
52 0
Etter hva jeg vet har USB 3.0 høyere ytelse og det samme med SATA3. Rett meg viss jeg er feil.

Fant også ett HK jeg kunne ha, men vil ha deres respons/kommentarer.
Gigabyte GA-790FXTA-UD5
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Ville dog valgt et kort uten innebygget grafikk, slik ASUS-kortet SemiColon linket til. Men 2x PCIe x16 og USB3/Sata3 er det viktigste. Du kan spare deg noen kroner her. Gigabyte og Asus har noen fine kort til rundt tusenlappen.
Vis hele sitatet...
Har alltid hatt den følelsen av at innebygd grafikk vil jeg unngå, men aner ikke hvorfor liksom. Har du noen punkt?

Offtopic igrunn sorry
Trådstarter
52 0
Er enig der, men det er jo alltid greit å ha i tilfelle kortet skjemkortet streiker. Og det er ikke helt offtopic, fordi jeg har ågså sett litt på det til min neste PC.
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Har alltid hatt den følelsen av at innebygd grafikk vil jeg unngå, men aner ikke hvorfor liksom. Har du noen punkt?

Offtopic igrunn sorry
Vis hele sitatet...
He-he, nei har ikke annen grunn enn at jeg føler man betaler for noe man ikke trenger.
Sist endret av httpwhat; 12. april 2010 kl. 17:19.
blir ikke minne reservert til onboard grafikk chippen da?
Sitat av httpwhat Vis innlegg
He-he, nei har ikke annen grunn enn at jeg føler man betaler for noe man ikke trenger.
Vis hele sitatet...
Er lett å koble ut det innebygde skjermkortet, vil si det er greit å ha i backup hvis det andre går i stykker. Ytelsen blir heller ikke dårligere, og de er billigere enn de uten innebygd grafikk så hvorfor ikke?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Protip: Deaktivere integret skjermkort i bios før man blir helt gal og ikke forstår hvorfor det über gode skjermkortet fungerer.

Av erfaring...
Trådstarter
52 0
Som sagt oven, hva syntes dere om dette? (prøver på litt ontopic :P)
Gigabyte GA-790FXTA-UD5
Så kjapt over det, usb3.0, sata600, 2xGigabit Ethernet, firewire, DDR3 1866+ MHz minne og 2xPCIx16 crossfire. Kan ikke se noe som måtte mangle. Eget grafikk kort skal du jo ha allikevel(å ja gå for 5870, har den "kjappeste" XFX versjonen selv å har enda ikke angret et sekund)

Om du går for AMD Phenom II X4 965 Black Edition 125W som du linket til, så hør først med Komplett om hvilken BIOS som følger med kortet. Ser at den ikke er støttet før BIOS F2(som kom 2009/12/03)

Gikk selv på denne blemmen, og etter mye tull fra min side endte jeg opp med å ødelegge 125W CPUen å fikk en ny av far som viste seg å være 140W utgaven

Konsulter denne listen for minne om du går får det kjappeste av det kjappe. Men merk at du kun kan bruke 2 brikker.
Sist endret av HabbaLaBiba; 12. april 2010 kl. 20:08.
Trådstarter
52 0
Anngående det med Phenom'en, skkal skjekke litt rundt å se hva jeg finner, sender dem en mail senere i dag.
Trådstarter
52 0
Fikk mail tilbake i dag, de sa følgende:
Det er inntil videre F1 versjonen de har kommet med så langt.
Se link for å finne ny bios dersom du vil oppdatere hovedkortet:
http://www.gigabyte.eu/Support/Mothe...?ProductID=325
Vis hele sitatet...
Da må du be de om å flashe eller kjøpe en eldre cpu
Trådstarter
52 0
Skal det, viss de ikke kan/vil kan jeg prøve selv, om jeg finner en bra guide fra GB sin side.
Du må ha CPU for å kunne flashe, iallefall på de HK jeg har hatt. Aner dog ikke om dette er forandret på, noen andre kan sikkert svare på det
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du får ikke post screen(AKA BEEP!) om du ikke har cpu i, iallefall på de ALLER fleste HK.
Fleff, så du sier at min antagelse at en ikke kan flashe bios er rett? :S
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Mener din antagelse er rett

Iallefall på de HK jeg har testet ut, man får bare beepkode uten cpu i, og kan dermed ikke flashe.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg kan flashe med maskinen avslått jeg^^ DFI T3EH9 her =)
Trådstarter
52 0
Sitat av T.J. Vis innlegg
Jeg kan flashe med maskinen avslått jeg^^ DFI T3EH9 her =)
Vis hele sitatet...
Offtopic og /care tbh...

Men, Skal spørre om de kan flashe det før jeg evnt. kjøper. Men leste om Lightpeak, bør jeg vente på det?
Du kan godt argumenter for å vente på dit og vente på dat, men da blir det bare ventinga
Trådstarter
52 0
sant... Tror jeg tar det senere.
billig kort, lett å OC, drit nice for AMD Phenom


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=480475

noe du kan bruke? skal hvertfall ha det selv
Trådstarter
52 0
Tja.... Det er dyrere, mangler USB3 og SATA med 6gbs overføring mangler også
Men takk for henvisningen
Sitat av MiiX Vis innlegg
Tja.... Det er dyrere, mangler USB3 og SATA med 6gbs overføring mangler også
Men takk for henvisningen
Vis hele sitatet...
hmm, det du henviser til er omtrengt helt likt da, er det ikke?
En del nyere det Gigabyte kortet. Som MiiX sier usb3 og sata600 for å nevne noen fordeler, for ikke å nevne at det faktisk er minimalt rimeligere. Selv er jeg ASUS fanboy, men må si at det Gigabyte kortet frister mer
Packard Bell Easynote TJ75-JO-582NC. Den har tilnærmet samme spesifikasjoner som Multicom-laptopen, hakket kjipere prosessor og HDD, men koster bare 5990,- (og du får med Windows 7).

Ser ut som en knallkjøp for meg.
Sist endret av httpwhat; 19. april 2010 kl. 23:56.
Trådstarter
52 0
Vil, ikke ha laptop
Sitat av MiiX Vis innlegg
Vil, ikke ha laptop
Vis hele sitatet...
Posta den i feil tråd Laptopen var ikke et forslag til deg, beklager det.
I mine øyne er det alltid bedre å kjøpe et helt nytt grafikkkort, istedet for å kjøpe til et kort senere for å sette de i crossfire/SLI!
Ikke for å kapre tråden, men har et oppsett her:

Kabinett: In-Win Fanqua Midi Tower
Strømforsyning: Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA,

Prossesor: AMD Athlon II X4 630 AM3 Quad Core, 2,8Ghz, 2MB, AM3, 95W, Boxed,

Hovedkort: MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3 ATX, AMD770+SB710,4DDRIII,1PCI-E*16,2PCI-E*1,3PCI,6SATAII,GbLAN


DDR3 Minne: Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 Unbuffered, CL9-9-9-24, 240pin, 1.5V (må ha litt mer tenker jeg)

Skjermkort: XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850MHz,

Ser dette oppsettet bra ut til spilling eller?
Trådstarter
52 0
Sitat av CrazyTore Vis innlegg
I mine øyne er det alltid bedre å kjøpe et helt nytt grafikkkort, istedet for å kjøpe til et kort senere for å sette de i crossfire/SLI!
Vis hele sitatet...
tja, kanskje ikke dumt, men greit å ha fukll corssfire dersom du får et kort billig.

Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Ikke for å kapre tråden, men har et oppsett her:

Kabinett: In-Win Fanqua Midi Tower
Strømforsyning: Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA,

Prossesor: AMD Athlon II X4 630 AM3 Quad Core, 2,8Ghz, 2MB, AM3, 95W, Boxed,

Hovedkort: MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3 ATX, AMD770+SB710,4DDRIII,1PCI-E*16,2PCI-E*1,3PCI,6SATAII,GbLAN


DDR3 Minne: Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 Unbuffered, CL9-9-9-24, 240pin, 1.5V (må ha litt mer tenker jeg)

Skjermkort: XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850MHz,

Ser dette oppsettet bra ut til spilling eller?
Vis hele sitatet...
Tja, litt thread-steal, men fungerer nokk greit for en del spill antar jeg.
PC bestilt, gleder meg som en liten unge nå
Donkeybrain, pris og side?
Pris: 6.400 med kabinett, musematte, bærekasse til maskinen, tastatur og gamingmus..

Komplett.no, valgt deler selv. De monterer.
Trådstarter
52 0
Threadsteal? men tror jeg har den endelige listen her:
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...4-8D685C24F957
Sitat av MiiX Vis innlegg
Threadsteal? men tror jeg har den endelige listen her:
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...4-8D685C24F957
Vis hele sitatet...
Kjøp fra netshop.no, eller en annen side - så kan du velge den nyeste prosessoren til AMD, AMD Phenom II X6 1055T, for kun 100,- i tillegg.
Trådstarter
52 0
Satt å så på RAM.... Dominator er jo PC3-12800 men kortet støtter bare PC3-10600, PC3-8500, har noen andre forslag til minne?

og det med 1055T, må ha annet hovedkort og da... blir god del dyrere....
Vaser du? Hvor fant du ut at "kortet støtter bare PC3-8500/10600"?

Og X6 1055T er på AM3-plattformen, så du trenger ikke bytte hovedkort.