Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 15980
Til jonarnev: Så vidt jeg vet så har du ikke slutta helt enda


I følge broren din :P




Edit: Eller det var kanskje den General Posesnusen din det.
Sitat av handy.

Hadde jeg visst det, så hadde jeg aldri gått fra General-boksen min..

Ingen som har vært borte i det samme?
Vis hele sitatet...
Jeg snuste og røkte i 2 år, men fant ut at jeg skulle slutte med det. Greide å slutte med snusen men tobakken, nei den får ingen ta ifra meg
Men tro meg, det tar bare 3-5 dager så merker du det ikke lengre i kroppen at du må ha snus.. Men det rent psykiske tar lengre tid, opptill flere måneder, eller det kan aldri forsvinne, noe som medfører at du begyner igjen eller festsnuser.. Men det kommer helt an på hvor stert vilje du har
Lykke til, håper for din skyld at du klarer det!
Har du prøvd alternative midler? Tyggis? Lakrisbåter? Har hørt det skal dempe det verste suget..

Stå på - tipper suget snart skal gå over
Kan anbefale boka "Endelig røykfri" av Allan Carr til alle som vil slutte med snus eller røyk. Den funker som faen!
Sitat av Hallgeir
Kan anbefale boka "Endelig røykfri" av Allan Carr til alle som vil slutte med snus eller røyk. Den funker som faen!
Vis hele sitatet...
Det som også funker er når du ser at tennene er blitt misfarget og tannkjøttet er på tur å forsvinne. Og ikke minst når du innser hvor mye penger du bruker, når du egentlig ikke har så mye penger i utgangspunktet


Ztaian: Snuser bare i helgene nå. Syns jeg er flink.
Er det ikke slik at man får i seg ca 3 ganger så mye nikotin av en snus som av en røyk? Logisk sett skulle "abstinensene" da være litt sterkere? Bare tenk på hvor mye mer mann du er om du klarer å slutte med snus enn alle de som skryter av at de klarte å slutte å røyke;D
General snusen renner så lett. Jeg holder meg til Skruf. Pure sweetness.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Tror den enkleste måten å slutte med noe er å begynne med noen annet.
Jeg bruker å slutte med snus i ferier, og det kan være noe hardt de første dagene, men det går ganske fort over (3-4 dager), mulig det er hardere med løs (kun porsjon her).
Når jeg ikke bruker snus, blir det istedet snacks eller brus som blir løsningen, og jeg setter snus lavere på "usunt"-lista enn snacks, så det blir til at jeg starter med snus når jeg kommer tilbake på hybelen etter feriene.

Jeg anbefaler de som skal slutte med snus å gjøre det enten i hektiske perioder (sommerjobb) eller i "miljøskifter" der du enten flytter eller begynner på en ny skole, siden snusing ofte blir en vane som det blir unaturlig å ikke gjøre.
Sitat av handy.
Syk dag.. Snus er som kjerringa, du vil vekk men hun drar deg tilbake. Enig?
Vis hele sitatet...
Hahahha! Jeg fikk mer en feeling (i en post du skrev lengre opp om at du savnet snusen) av at du hadde en søt liten valp som bare hadde irritert deg med å pisse rundt i stua di og bæsje på skoene dine. Så måtte du kvitte deg med den, men satt dagen etterpå og tenkte på (i sort-hvitt saktefilm) hvor koselig dere egentlig hadde det.

Så nå sitter du med valpen 15 cm fra deg. Han med sine uimotståelige puppyeyes og du med dine 'prøver-men-klarer-ikke-å-være-sint-øyne', så ler dere begge godt og kooooozemozer.

...eller vent! Kan hunder le?

faen så lyst jeg fikk på snus nå selv om jeg kasta siste prisen for ca. 11.6 sekunder siden
Haha. Hele posten din var morsom, Lefse.
Hunder kan le. Hvem kan ikke det?

Når jeg slutta med snus så begynte jeg å røyke. Så bytta jeg om på det et par ganger og nå er jeg tilbake med røyk igjen. Og fyfaen så grusomt jævlig det er å slutte. Vann og tyggis hjelper da.. Nikotintyggis smaker faen tho, så det vil jeg ikke anbefale å kaste bort penger på.
Min plan for å slutte å røyke er å dra på hyttetur i tre uker. Og da skal det drikkes ofte også, så jeg blir vant med å være nikotinfri på fylla. Begynner med at jeg trapper ned med at kompis har røyk til meg hver gang jeg har jogga en kilometer eller noe. :v
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hei dere lagde ikke noen ny tråd. men har en kompis som har snust i snart 1 år og han mener han ikke er avhengig kan det stemme?noen erfaringer?
ja jeg tror nok han kan ha blitt avhengig på 1 år. Om du liker snus, så blir du avhengig, jeg snuser også, å er avhengig, men så har jeg også snuset i 4 år.
Ja man blir avhengig når man har snust i et år. Skal ikke mye til. Selv har jeg nå ikke snust siden 11 februar klokken 22:30. Gikk faktisk vanvittig lett (bortsett fra første uken) denne gangen. Har snust i 10 år, og snuste gjennomsnittlig 1 boks om dagen.

Savner det ikke nevneverdig, men har fortsatt bare pause.. ikke sluttet... "we were on a break".

Hvordan går det med deg handy.?
Kanoner: Jeg leder over deg , har ikke brukt snus i hele år

Var faktisk ikke så tungt å slutte, litt selvdisiplin og veddemål med sjefen var det som skulle til.
Sitat av jonarnev
Kanoner: Jeg leder over deg , har ikke brukt snus i hele år

Var faktisk ikke så tungt å slutte, litt selvdisiplin og veddemål med sjefen var det som skulle til.
Vis hele sitatet...
Den er fin!

Denne gangen var det litt lettere fordi jeg sluttet sammen med min far som har røykt i sikkert 30 år. Eller jeg har bare pause da. Umulig å slutte.