Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 767
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Hvor lang tid tar det før abstinenser av Sobril kommer? Altså hvor lenge etter siste tablett er tatt til abstinenser melder seg. Er snakk om maks 10 mg om dagen forskrevet av lege.
Tror det blir mest psykiske abstinenser på den dosen der. Og da kan det jo forsåvidt starte allerede før du tar siste pille.

Hvor lenge har du tatt de?
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Tror det blir mest psykiske abstinenser på den dosen der. Og da kan det jo forsåvidt starte allerede før du tar siste pille.

Hvor lenge har du tatt de?
Vis hele sitatet...
Sobril har jeg gått på i flere år, gikk fra Stesolid for 13 år siden. Fikk vel min første stesolid i 2003/4. bruker ikke sobril hver dag, men siste årene har jeg brukt en pakke (25 tabletter) på to måneder. Bruker de mot angst.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får alltid hodepine på dag tre om jeg har tatt sobril to dager på rad, ofte på dagen etter om jeg bare har tatt det 1 dag også. Tar det sjeldent men har resept på 15mg og det er tydelig at det gjør noe mtp avhengighet/abstinenser.
Har vært på Modum bad med folk som måtte dra hjem fordi de ikke klarte seg en uke uten sobril pga sterke abstinenser. Dette var da voksne menn som hadde gått på sobril flere ganger daglig over flere år
Benzo abstinenser kan ta lang tid før det kommer, men du skal nok klare deg fint med den dosen der med mindre du holder på i mange måneder/år.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!

Hvor lang tid tar det før abstinenser av Sobril kommer? Altså hvor lenge etter siste tablett er tatt til abstinenser melder seg. Er snakk om maks 10 mg om dagen forskrevet av lege.
Vis hele sitatet...
Abstinenser fra Sobril kommer veldig raskt mtp t2. Hadde vært informativt å vite hvor lenge du har brukt Sobril.

Men så ser jeg at du bruker 10mg... Spedbarn dose, og ville blitt overrasket om du hadde merket noen som helst form for abstinens av dette, heller ikke i nærheten av noen ettereffekter