Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1069
Hei, jeg har vært litt dårlig på økonomi. Men har blitt bedre og bedre.

Og vet at man kan spare litt ved og bruke mastercard mtp bensin og slike ting.

Er vel det jeg tenker og bruke mastercardet til, bensin og mat. for og ha 110% kontroll, så jeg ikke bare trekker og trekker på visa kortet.

Vil betale inn fast på kortet vær måned, så tanken er vel egentlig og bare utnytte bonusene samtidig som jeg skal få mere kontroll.

Trenger ikke høy grense på kortet. Det viktigste er hva bonuser den gir, og hvor mye det evt. Koster. Bør være rundt 1 måned rentefritt værtfall.

Noen som kan hjelpe?
Sitat av tmortenk Vis innlegg

Og vet at man kan spare litt ved og bruke mastercard mtp bensin.
Vis hele sitatet...
Hvordan?
Ofte rabatt på bensin på div. Kredittkort...
Dermed sparer man noen kroner hvis man passer på og betale innen 30dager.
Neat freak
Trådstarter
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hvordan?
Vis hele sitatet...
Det er jo mange som har 30+ øre pr. liter, og det vil jo da kvalifiserte som sparing, vil det ikke?
Er minimalt å tjene av diverse bonuser på master eller lignende bonus kort til butikker osv. Glem og betal en gang eller bruk litt formye så du ikke får nedbetalt med en gang og det du har "spart" er borte. Slike kort fører også til at du blir loial til steder som gir deg bonuser noe du vil tape på i lengden.

Tips til god økonomi:
-Ikke benytt master med mindre du bestiller reiser sov.
-Sett av noen kr i sparing den dagen du får lønning ikke det som "er igjen" på slutten
-Vær prisbevist ikke jakt bonuser.

Så svaret på det beste mastercardet er visa

Lykke til
Neat freak
Trådstarter
Sitat av sinmox Vis innlegg
Er minimalt å tjene av diverse bonuser på master eller lignende bonus kort til butikker osv. Glem og betal en gang eller bruk litt formye så du ikke får nedbetalt med en gang og det du har "spart" er borte. Slike kort fører også til at du blir loial til steder som gir deg bonuser noe du vil tape på i lengden.

Tips til god økonomi:
-Ikke benytt master med mindre du bestiller reiser sov.
-Sett av noen kr i sparing den dagen du får lønning ikke det som "er igjen" på slutten
-Vær prisbevist ikke jakt bonuser.

Så svaret på det beste mastercardet er visa

Lykke til
Vis hele sitatet...
Enig det du sier over. Jeg kjøper dog lite på impulsiv, og har lært av mine feil at det er dyrer og kjøpe på kreditt enn og spare (Da når man sparer får man varer kanskje billigere, samtidig som du slipper renter osv dritt).

Det jeg driver med nå er og ta ut penger som jeg bruker til mat,m så jeg er 110% sikker på at jeg ikke går over mat budsjettet, så da er det igjen lite og bruke visa kortet mitt på egentlig, bortsett fra bensin.

Har ALT på efaktura, slik at jeg slipper gebyr på og få det i posten, og jeg betaler ALLTID regninger før jeg bruker visa kortet mitt, slik at jeg ikke får purring osv, så jeg ville nok ikke glemt og betale eller brukt mastercardet til noe annet enn det er til.

Så det du sier er at det ikke er noe og potensielt spare? ser jo at det ikke er noe spesielt og spare på 6 måneder, men på en tidsperiode på 10 + år, vil jo de 30øre pr lit (feks) blitt endel?
http://www.365direkte.no/nb-no/Pages/default.aspx

81øre rabatt pr liter.
Pluss cashback i en god del butikker.
Det jeg mener er at når du skal jakte bonusen på 30 øre på bensin gjelder det sikkert bare enkelte bensin stasjoner. Så med mindre de har den laveste prisen så blir det 30 - differansen til neste stasjon. Så plusser du på ekstra kjørekostnad for å tanke på den stasjonen som gir rabatt og så ser man at det er minimalt å spare.

Si du bruker 60 L måneden så sparer du 18 kr (216 året). Bruker du heller tiden din på å finne ut hvordan du kan bruke bilen mindre sparer du MYE mer.

Så det jeg sier er at det er dårlig bruk av tid å energi å stresse med å få tak i rabatten
Neat freak
Trådstarter
Sitat av sinmox Vis innlegg
Det jeg mener er at når du skal jakte bonusen på 30 øre på bensin gjelder det sikkert bare enkelte bensin stasjoner. Så med mindre de har den laveste prisen så blir det 30 - differansen til neste stasjon. Så plusser du på ekstra kjørekostnad for å tanke på den stasjonen som gir rabatt og så ser man at det er minimalt å spare.

Si du bruker 60 L måneden så sparer du 18 kr (216 året). Bruker du heller tiden din på å finne ut hvordan du kan bruke bilen mindre sparer du MYE mer.

Så det jeg sier er at det er dårlig bruk av tid å energi å stresse med å få tak i rabatten
Vis hele sitatet...
Jeg bor såpass til at jeg kommer jo til og velge bensinstasjon som er på vei hjem fra jobb - mao kommer ikke til og bruke noe ekstra til kjøring.
Avhengig av hvor du handler dagligvare er det vell kredittkortet til trumf eller coop som er best for det formålet.
Med Coop mastercard får du 2% av alt du handler i cashback, samme greia med trumf sitt visakort for dagligvare. 2% høres kanskje ikke så mye ut, men en mann mellom 18-60 bruker 30.000kr på mat per år (kilde: SIFO referansjebudsett 2013), så kommer alt annet man handler på butikken på toppen av dette, la oss si 40.000kr pr år, om du bruker mastercardet da sparer du 800kr pluss renter fra coop.

Men som sinmox sier krever dette at du ALDRIG er for sen med en regning, da går systemet rett i dass.
Sist endret av OnklD; 5. september 2013 kl. 12:12.
Sitat av OnklD Vis innlegg
Med Coop mastercard får du 2% av alt du handler i cashback, samme greia med trumf sitt visakort for dagligvare.
Vis hele sitatet...
Coop Mastercard gir kun 1%, ikke 2%

Sitat av sinmox Vis innlegg
Er minimalt å tjene av diverse bonuser på master eller lignende bonus kort til butikker osv. Glem og betal en gang eller bruk litt formye så du ikke får nedbetalt med en gang og det du har "spart" er borte. Slike kort fører også til at du blir loial til steder som gir deg bonuser noe du vil tape på i lengden.

Tips til god økonomi:
-Ikke benytt master med mindre du bestiller reiser sov.
-Sett av noen kr i sparing den dagen du får lønning ikke det som "er igjen" på slutten
-Vær prisbevist ikke jakt bonuser.

Så svaret på det beste mastercardet er visa

Lykke til
Vis hele sitatet...
Uenig med deg der. Bruker kun kredittkort når jeg handler og får mellom 1-10% cashback på alle kjøp. Kombinerer også med Yx-bonusort, Trumf og Coop medlemskort der det er relevant. Alle fakturaer betales ved forfall. Får et overskudd på om lag 15.000 kroner hvert år, som jeg hver januar fører over til månedlig aksjefondsparing.
Sitat av tmortenk Vis innlegg
Hei, jeg har vært litt dårlig på økonomi. Men har blitt bedre og bedre.

Og vet at man kan spare litt ved og bruke mastercard mtp bensin og slike ting.

Er vel det jeg tenker og bruke mastercardet til, bensin og mat. for og ha 110% kontroll, så jeg ikke bare trekker og trekker på visa kortet.

Vil betale inn fast på kortet vær måned, så tanken er vel egentlig og bare utnytte bonusene samtidig som jeg skal få mere kontroll.

Trenger ikke høy grense på kortet. Det viktigste er hva bonuser den gir, og hvor mye det evt. Koster. Bør være rundt 1 måned rentefritt værtfall.

Noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
hvis du er dårlig på økonomi så er det beste kortet for deg å ikke ha kort .. , mastercard er bra hvis du har pengerbok og ingen problemer med å betale