Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1192
Her en dag gikk modemet til heden, så jeg prøvde å skruve det opp for å se om feilen var synlig, men det var den ikke så jeg skruvde den bare sammen igjen. Jeg rørte ingen ting inni, men et feste i selve boksen knakk når jeg skulle dele den fra hverandre, så det er mulig å finne ut at den har vært åpnet.

Telenor har sendt nytt modem, som blir gratis om du sender det defekte i retur. Kommer jeg til å må betale for det nye når det gamle er åpnet? Det er vel ikke så enkelt som å si at du gjorde det etter det allerede var ødelagt, eller?

"Kreditering forutsetter at modemet ikke har skader som skyldes støt, fukt, spenninger (lynskader) eller andre forhold som ikke er en følge av feil eller mangler ved Multimodemet"

Men ja, den var hvertfall ødelagt før jeg sjekket inni.
Skaden vil enten betegnes som "støt-/klem-/slagskade" eller "uautorisert inngrep" og derfor ikke dekkes av garanti. Du kan selvsagt være heldig.
Sist endret av m0nte; 26. august 2012 kl. 22:47.
Synes det utenpå chassis? Hvis nei går det etter all sannsynlighet bra. Denne typen enheter blir nesten alltid reparert i lavkostland, og det eneste som gjøres her er som regel en virker/virker ikke-grovsortering.

btw; om så feilen hadde vært synlig, hva forventet du at du skulle kunne gjøre med den på egen hånd?
The Nerdrager
Kunne kanskje vært en defekt kondensator, er jo bare å bytte den da. Men du bryter jo så klart garantien om du fikser feilen selv og ^^ Så det beste ville nok være å ha sendt den inn med en gang.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Denne typen enheter blir nesten alltid reparert i lavkostland, og det eneste som gjøres her er som regel en virker/virker ikke-grovsortering.
Vis hele sitatet...
Med minder du klasifiserer Drammen som lavkostland, tar du nok feil her. Enheten går til autorisert Huawei/ZTE-verksted (avhengig av fabrikat) i Norge.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Med minder du klasifiserer Drammen som lavkostland, tar du nok feil her. Enheten går til autorisert Huawei/ZTE-verksted (avhengig av fabrikat) i Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg svarte på generelt grunnlag. Jeg vet at DeltaService reparerer Huawei og ZTE mobiltelefoner, og muligens mobilt bredbånd-sticks fra nevnte produsenter også, selv om jeg tipper det gjøres rene ombytter på disse. Det sier seg egentlig litt selv at man ikke kan reparere på produkter til 200-300 kroner med norske lønninger. Jeg var imidlertid ikke klar over at de også reparerte ADSL-modemer. Hvis det var snakk om mobilt bredbånd fra Telenor her, var jeg nok kanskje litt kjapp med å svare.

For de fleste routere/wifi-utstyr etc. som selges hos elektrobutikker rundt omkring, fungerer de norske servicepunktene kun som postkontor som samler opp produkter og sender de til utlandet for reparasjon.

Uansett, verkstedene får jo ikke betalt for å avvise garanti, kun ved utført garanti-rep, så med mindre du har gjort så mye skade på produktet at verkstedet får problemer med å få retur på delene har du nok ingenting å frykte
Sitat av Judaz Vis innlegg
Hvis det var snakk om mobilt bredbånd fra Telenor her, var jeg nok kanskje litt kjapp med å svare.
Vis hele sitatet...
Tror det heller er jeg som var litt kjapp med å svare her. Det gjelder nok et vanlig modem, ikke et mobilt bredbånd som jeg antok