Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3744
Hei freaks, det kom en mann på døra mi og sa at han var fra kommunen, vi har et stort eiketre bak huset og han sa at han skulle gjøre en opptelling av det, han kjørte en sliten bil som gjorde meg ikke noe mer glad.

Tror dere dette er noe jeg burde være beskymret for?

Viste ikke hvor jeg skulle legge denne

Edit: Jeg ser han ikke nede ved eieketreet
Sist endret av pr0tonion; 18. juli 2012 kl. 19:03.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ring kommunen og hør
Nabo som ikke er veldig glad i svære eiketre eller?
skulle spurt etter legg
Kanskje den dekke for parabolen til naboen din. Vender en mot syd?
Vet ikke helt hvor jeg hørte det, men det skal faktisk gjøres en telling og kartlegging av alle eiketrær i Norge. Så det er nok ikke noe muffins der nei
Her står det at dem skal kartlegge gamle eiketrær. Men jeg ville likevel ringt og hørt med kommunene om det så shabby ut.
Sjekk med kommunen, fylkeskommunen(miljøværnavdelingen eller noe slikt)og fylkesmannen om de har hørt noe om denne eiketretellinga.

Hvis ingen har hørt noe, ha hagla klar til neste gang! LOL
Det er ikke uvanlig at kommuneansatte bruker sin privatbil til slike ærender, så om de kjører et "vrak" så har ikke det nødvendigvis noe å si. Men som de andre her sier, hvis du er i tvil, så ringer du kommunen og spør om det er korrekt.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er ikke uvanlig at kommuneansatte bruker sin privatbil til slike ærender, så om de kjører et "vrak" så har ikke det nødvendigvis noe å si. Men som de andre her sier, hvis du er i tvil, så ringer du kommunen og spør om det er korrekt.
Vis hele sitatet...
Det er også ganske mange " vrak" i kommunen også.

Snakket han godt norsk? Hva slags klær gikk han i? Be han legitimere seg neste gang.
Tror ikke du trenger å bekymre deg hvis du ikke ser han mer.
Sist endret av gummiand; 19. juli 2012 kl. 01:27.
Artikkelen Waffaz henviser til, tyder jo på at det er noe på gang der - sikkert også utenfor Frogn kommune.

Det er jo helt utrolig hva kommuner har av lovpålagte oppgaver i våre dager!
Pass på at det ikke er en tyv som bare planlegger hvordan han skal bryte seg inn i huset ditt/om du har noen store verdier. Om det foregår kartlegging av eiketrær rundt om i landet er jo det den perfekte unnskyldning hvertfall.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Pass på at det ikke er en tyv som bare planlegger hvordan han skal bryte seg inn i huset ditt/om du har noen store verdier. Om det foregår kartlegging av eiketrær rundt om i landet er jo det den perfekte unnskyldning hvertfall.
Vis hele sitatet...
Heromkring er det folk som selger ting som figurer, bilder osv. for å ha en unnskyldning for å se rundt i gangene til folk, inn vinduer etc.
Og om det ikke er noen hjemme, så plasserer de klistremerker på postkasser osv, slik at tyvene har "merket" huset til seinere innbrudd. Passer bra i ferietidene, da Ola Nordmann ofte er ute og reiser da.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Heromkring er det folk som selger ting som figurer, bilder osv. for å ha en unnskyldning for å se rundt i gangene til folk, inn vinduer etc.
Og om det ikke er noen hjemme, så plasserer de klistremerker på postkasser osv, slik at tyvene har "merket" huset til seinere innbrudd. Passer bra i ferietidene, da Ola Nordmann ofte er ute og reiser da.
Vis hele sitatet...
Derfor det har kommet "døve" på døren med en lapp som sier de selger bilder her ja.. Creppy greier og frekke jævler.
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Derfor det har kommet "døve" på døren med en lapp som sier de selger bilder her ja.. Creppy greier og frekke jævler.
Vis hele sitatet...
Lapp på postkassa er kommet. Nå sitter jeg og venter på kvelden, med kaffe og 3 kompiser som er klar til litt fistdance.
Pass på å dekke for vinduene og skru av lyset!
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Derfor det har kommet "døve" på døren med en lapp som sier de selger bilder her ja.. Creppy greier og frekke jævler.
Vis hele sitatet...
Skjedde det samme en gang jeg var alene hjemme, men det skjedde heldigvis ikke noe mer etter det.
The Merciful One
mr5050's Avatar
du skulle tatt regnr på bilen og sendt en melding til 2282 og så skulle du googlet navnet på eier mens han var i hagen din
Bare jeg som tenkte koffert når jeg leste tråd-tittelen?