Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2236
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Der jeg har deltidsjobb, hadde vi en arbeidsgiver som sluttet i januar. På selvangivelsen står det ikke oppført noen inntekt, altså har det ikke blitt sendt inn lønns- og trekkoppgave for 2011. Dette gjelder forsåvidt for samtlige på jobben. Jeg har heller ingen lønnslipper fra de siste mndene jeg kan bruke ettersom tidligere arbeidsgiver var en slask og sendte aldri ut disse. Min nåværende arbeidsgiver sier at jeg må kontakte tidligere arbedsgiver, men han er helt umulig å få tak i uansett hvor mye vi ringer.

Spørsmålet jeg har er enkelt og greit; hva gjør jeg?
Hvilke butikk gjelder dette?
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Trådstarter
Gjelder en bensinstasjon
Vil tro det er nåværende sjef for bensinstasjonen du skal kontakte.
Høres litt muffins ut.. Usikker på lønns og trekksoppgave brukes til f.eks. arbeidsgiveravgift.
Om det er samme "arbeidsgiver" så er det nåværende sjef som skal rydde opp. Uansett hvor "kjipt" det enn kan være for vedkommende. Gammel sjef, om han ikke har den rollen lenger på den arbeidsplassen, har uansett ikke myndighet lenger til å rydde opp. Så om det er samme arbeidsgiver så har du fått byttet ut en slask av en sjef med en luring

Om det derimot er to forskjellige jobber så er det naturligvis tidligere arbeidsgiver som er ansvarlig. Her vet eg ikke helt hva du skal gjøre. Lønns og trekkoppgaven er din kvittering for at du har blitt trukket for skatt for lønnen du tjente i 2011, og uten denne ville lønnsslipper vært en god erstatning. Men siden du heller ikke har disse(noe du har krav på, hver måned) så er eg veldig usikker. Her tror eg at eg ville tatt kontakt med arbeidstilsynet. De vet nok hva du skal gjøre. Evnt er du organisert så ta kontakt med fagforeningen din, subsidiert arbeidstilsynet.
Regnskapskontoret har alt du trenger.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Trådstarter
Forklarte meg litt dårlig: det er et nytt firma som nå har tatt over, tidligere sjef var selvstendig næringsdrivende og de som nå er min arbeidsgiver har ingenting med han å gjøre.
True phreak.
Prøv å finn ut hvem som har ansvaret for regnskapet, de er pålagt å ha kopier av alle relevante papirer i minst ti år.
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Forklarte meg litt dårlig: det er et nytt firma som nå har tatt over, tidligere sjef var selvstendig næringsdrivende og de som nå er min arbeidsgiver har ingenting med han å gjøre.
Vis hele sitatet...
Finn ut hvor han bor, jobber og hvor han holder til, oppsøk han og be han pent om å ordne opp, hvis han jobber så oppsøker du jobben hans først, husk å prat så alle rundt han hører!