Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1335
Hei, jeg lurer på om hvis jeg jailbreaker min iPhone 4 så kan jeg putte inn hvilket som helst sim kort?

iPhonen min er netcom
men sim kortet mitt er telenor

Takk for svar
Nei, jailbreak er ikke det samme som å fjerne operatørlås. kontakt operatør som har låst den for å få den låst opp
Sitat av moridin Vis innlegg
Nei, jailbreak er ikke det samme som å fjerne operatørlås. kontakt operatør som har låst den for å få den låst opp
Vis hele sitatet...
Hva er jailbreak?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Awareness Vis innlegg
Hva er jailbreak?
Vis hele sitatet...
Fjerne måten Apple har låst deg ned på telefonen på.
Slik man kan installere programvare som ikke er godtkjent av Apple.

Det fjerner ikke noe oppratør sperre.
åja, det blir det samme som å route telefonen da? om det er sånn det skrives.
Sitat av Awareness Vis innlegg
åja, det blir det samme som å route telefonen da? om det er sånn det skrives.
Vis hele sitatet...
Det skrives root
Det trådstarter ser etter (i sammenheng med jailbreak) er en "unlock" som krever at en først er jailbreaka. Det skal nevnes at det ofte går lang tid fra en jailbreak blir lansert til det kommer unlock muligheter, om de kommer. Ting som bootrom versjon og annet er relevant, og tidligere unlocks blir ødelagt når bootrom blir oppdatert.

Gjør som nevnt ovenfor, ring opperatør og be dem låse opp telefonen. Det er gratis å fjerne opperatørlås fra telenor, så jeg mistenker det samme hos andre opperatører. Om de begynner å prate om summer du skal betale er det mest sansynlig at de tror du vil bryte bindingstiden på abbonementet. DET koster penger, så sørg for å pressisere at det bare er telefonen som skal låses opp og at det gamle abbonementet skal beholdes.

Awareness:
Uten å være kjent med android verden vil jeg si at en jailbreak=rooting. Man kan laste ned piratapps, apps som ikke finnes i AppStore såvell som andre tweaks til selve operativsystemet. Men en jailbreak er ikke det samme som en unlock, bare noe en som oftest må gjøres for å åpne muligheten for å unlocke.
Sist endret av møkk; 3. november 2011 kl. 12:04.