Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3950
Hei.
Jeg oppdaget for en stund siden at www.komplett.no har bygd denne pc`en:
http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10502

Den kalles for: Komplett Gamer - BF3 Edition.


Det jeg skal bruke dataen til er: hovedsaklig GAMING.
Spill er skytespill som CS, BF3 og MW3.

Er det noe dere mener er helt feil ved denne dataen, noe dere ville ha byttet ut?

Takk for gode svar på forhånd!
Ser ikke noe problemer med den, men er jo mye morsommere å bygge en selv! =)
Vil jeg få en Råere PC for samme pris?
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Vil jeg få en Råere PC for samme pris?
Vis hele sitatet...
Jepp, om du bygg sjølv!
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Vil jeg få en Råere PC for samme pris?
Vis hele sitatet...
Ja, eller bedre spørs hvor du kjøper utstyret.
Okei, Kunne noen ha laget et forslag (handleliste) Med ca 10-11 K med en pc men INtel prossesor.
Har da følgende krav:
Intel i5 prossesor
Bra grafikkkort
1 ssd disk
1TB harddisk
4/8 gb ram
dvd brenner eller blueraybrenner (hvis det er billig)
Bra hovedkort
Et bra kabinett som skjøer godt og har plass til å sette inn flere ting etterhvert ( feks flere ssd)
minimum 600W strømforsyning
Det må kunne jobles til 5.1 datahøyttalersett og da spille lyd i alle høyrtallere
må ha hdmi kobling slik at jeg kan se på tven ved å koble den til med hdmi.
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Okei, Kunne noen ha laget et forslag (handleliste) Med ca 10-11 K med en pc men INtel prossesor.
Har da følgende krav:
Intel i5 prossesor
Bra grafikkkort
1 ssd disk
1TB harddisk
4/8 gb ram
dvd brenner eller blueraybrenner (hvis det er billig)
Bra hovedkort
Et bra kabinett som skjøer godt og har plass til å sette inn flere ting etterhvert ( feks flere ssd)
minimum 600W strømforsyning
Det må kunne jobles til 5.1 datahøyttalersett og da spille lyd i alle høyrtallere
må ha hdmi kobling slik at jeg kan se på tven ved å koble den til med hdmi.
Vis hele sitatet...
www.tinyurl.com/falconguide
Sitat av Grix Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvor er de prisene fra!?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Hvor er de prisene fra!?
Vis hele sitatet...
Newegg.com. Er en del dyrere i Norge, men jeg tror "Outstanding" eller "Exceptional" ville passe til ditt budsjett sånn ca.
Sist endret av Grix; 9. oktober 2011 kl. 17:38.
FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK 672,00;
GIGABYTE GA-P67X-UD3-B3 DDR3 S-1155 ATX 1019,00;
GIGABYTE GEFORCE GTX 570 SUPER OC 1280MB PCI-E DVI/HDMI 2799,00;
INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155 2399,00;
KINGSTON HYPERX GENESIS GREY 8GB 1600MHZ DDR3 CL9 XMP 392,99;
OCZ SOLID 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 1369,00;
SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART 154,05;
SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM SATA/600 32MB 449,00;
CORSAIR HX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V 964,21;
totalt 10 218 + frakt fra dustin.no
Sitat av AniWal Vis innlegg
FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK 672,00;
GIGABYTE GA-P67X-UD3-B3 DDR3 S-1155 ATX 1019,00;
GIGABYTE GEFORCE GTX 570 SUPER OC 1280MB PCI-E DVI/HDMI 2799,00;
INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155 2399,00;
KINGSTON HYPERX GENESIS GREY 8GB 1600MHZ DDR3 CL9 XMP 392,99;
OCZ SOLID 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 1369,00;
SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART 154,05;
SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM SATA/600 32MB 449,00;
CORSAIR HX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V 964,21;
totalt 10 218 + frakt fra dustin.no
Vis hele sitatet...
er det 5.1 lyd på denne?
hdmi kobling for kobling av stasjonær pc til tv skjerm (46 tommer)
har hørt her inne på forumet at i5 prossesoren egner seg bedre for gaming enn i7?
Her er en handleliste noe lik min monster-PC til rundt 10.000kr:


Eneste forskjellen på denne og min er at jeg har et Sapphire-skjermkort med 2 vifter (Fra Komplett, litt dyrere mtp. frakt o.l.), samt at jeg har 8GB DOMINATOR-RAM med vifte. Ellers er setupet helt likt mitt, og det drar alt.

Forøvrig kan jeg nevne at vannkjølingen jeg la ved er helt fantastisk å ha, da den holder min i5 2500k klokket på 3,7Ghz stabilt på 32C idle, og litt over 40C load.

Når det kommer til lyd, så kjører jeg et Logitech X-530 5.1 Surround-anlegg gjennom 3 stk 3,5mm minijack, og får fin og god surround. Der er også inngang til optisk lyd om du skal trenge det.

Der er flere USB 2.0- og USB 3-porter, og alt er helt perfekt.
Det er god plass i kabinettet til minst to av mitt 6950-skjermkort, og luftgjennomstrømningen er god. Samtidig er kabinettet lydisolert, noe som gjør det til en litt mer fornøyelig opplevelse å spille spill på. Kabinettet er også veldig fint å se på.

Merk også at PSU ikke er modulær, men det er ingen problem i dette kabinettet, da du kan dra ledningene gjennom et "hull i veggen" i kabinettet, nedenfor hovedkortet, og legge dem bakom en slags skillevegg, der de ikke ligger i veien for noe.

PC'en kommer isåfall til å se ut som noe ala. dette når den er montert:

Nå har jeg ryddet litt mer i ledningene i ettertid da, og det ser egentlig masse bedre ut enn på bildet

Forhåpentligvis har jeg ikke glemt noe i lista. Og jeg kan legge til at det er faktisk veldig interessant og gøy å montere PC selv

Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
er det 5.1 lyd på denne?
hdmi kobling for kobling av stasjonær pc til tv skjerm (46 tommer)
har hørt her inne på forumet at i5 prossesoren egner seg bedre for gaming enn i7?
Vis hele sitatet...
i5 er ofte sett på som bedre til gaming fordi den er en god del billigere, og at i7 er kun bedre på redigering og slikt, da den har flere threads, noe som er unødvendig i gaming. Så ja, i5 er bedre enn i7 til gaming mtp. pris i forhold til ytelse.

Ellers har skjermkortet jeg linket HDMI-utgang, og støtter helt fint å bli koblet på TV med HDMI-kabel
Sist endret av Deadlock Radium; 9. oktober 2011 kl. 19:05.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Her er en handleliste noe lik min monster-PC til rundt 10.000kr:


Eneste forskjellen på denne og min er at jeg har et Sapphire-skjermkort med 2 vifter (Fra Komplett, litt dyrere mtp. frakt o.l.), samt at jeg har 8GB DOMINATOR-RAM med vifte. Ellers er setupet helt likt mitt, og det drar alt.

Forøvrig kan jeg nevne at vannkjølingen jeg la ved er helt fantastisk å ha, da den holder min i5 2500k klokket på 3,7Ghz stabilt på 32C idle, og litt over 40C load.

Når det kommer til lyd, så kjører jeg et Logitech X-530 5.1 Surround-anlegg gjennom 3 stk 3,5mm minijack, og får fin og god surround. Der er også inngang til optisk lyd om du skal trenge det.

Der er flere USB 2.0- og USB 3-porter, og alt er helt perfekt.
Det er god plass i kabinettet til minst to av mitt 6950-skjermkort, og luftgjennomstrømningen er god. Samtidig er kabinettet lydisolert, noe som gjør det til en litt mer fornøyelig opplevelse å spille spill på. Kabinettet er også veldig fint å se på.

Merk også at PSU ikke er modulær, men det er ingen problem i dette kabinettet, da du kan dra ledningene gjennom et "hull i veggen" i kabinettet, nedenfor hovedkortet, og legge dem bakom en slags skillevegg, der de ikke ligger i veien for noe.

PC'en kommer isåfall til å se ut som noe ala. dette når den er montert:

Nå har jeg ryddet litt mer i ledningene i ettertid da, og det ser egentlig masse bedre ut enn på bildet

Forhåpentligvis har jeg ikke glemt noe i lista. Og jeg kan legge til at det er faktisk veldig interessant og gøy å montere PC selv



i5 er ofte sett på som bedre til gaming fordi den er en god del billigere, og at i7 er kun bedre på redigering og slikt, da den har flere threads, noe som er unødvendig i gaming. Så ja, i5 er bedre enn i7 til gaming mtp. pris i forhold til ytelse.

Ellers har skjermkortet jeg linket HDMI-utgang, og støtter helt fint å bli koblet på TV med HDMI-kabel
Vis hele sitatet...
Bravo! Endelig et oversiktlig svar med begrunnelse, tusen takk! Skal lage handleliste og sende det til deg på PM så kan du vurdere!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Det er sterkt og anbefale at du kjøper et z68 hk istede for p67, da dette er et generelt sett bedre brikkesett, en hx psu hadde også vert en fordel da denne er modulær og gjør ryddejobben veldig mye lettere, bytt ut dett så er opsettet til Deadlock Radium perfekt
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Det er sterkt og anbefale at du kjøper et z68 hk istede for p67, da dette er et generelt sett bedre brikkesett, en hx psu hadde også vert en fordel da denne er modulær og gjør ryddejobben veldig mye lettere, bytt ut dett så er opsettet til Deadlock Radium perfekt
Vis hele sitatet...
Jeg støtter dette. Det kan være litt mye stress med ikke-modulært, men om det er 300kr å spare, og du er fattig hybelstudent slik som meg, så kjøper du ikke-modulær. Hvis du bor hjemme, og vil ha et ryddig og fint kabinett for litt ekstra, kjøp modulært.

Et Z68-hovedkort hadde ikke vært så dumt heller, men jeg har ikke så mye erfaring med verken Z68 eller andre hovedkort annet enn mitt Sabertooth P67.
Pcen der er vel 18 tusen separat med ting ikke ville hatt.
Sitat av jokar Vis innlegg
Pcen der er vel 18 tusen separat med ting ikke ville hatt.
Vis hele sitatet...
...hæ?
*titegn*
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av jokar Vis innlegg
Pcen der er vel 18 tusen separat med ting ikke ville hatt.
Vis hele sitatet...
Kan du venligst utdype deg litt så alle andre forstår deg? Jeg skjønte i hvertfall ikke en shit
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Kan du venligst utdype deg litt så alle andre forstår deg? Jeg skjønte i hvertfall ikke en shit
Vis hele sitatet...
Bare legg til alt på den på komplett i handlekurven. og det er vel noen punkter ikke ville hivd penger vekk på den. skjermkort holder det med 580 viss ikke det er veldig mange skjermer for da blir dobbel gtx 580 bedre ytelse. strømforsyning bør byttes da ikke smart på komplett.no opsett viss du ikke vil ha bare 590. og kabinettet er etter min smak dyrt.
Sitat av jokar Vis innlegg
Bare legg til alt på den på komplett i handlekurven. og det er vel noen punkter ikke ville hivd penger vekk på den. skjermkort holder det med 580 viss ikke det er veldig mange skjermer for da blir dobbel gtx 580 bedre ytelse. strømforsyning bør byttes da ikke smart på komplett.no opsett viss du ikke vil ha bare 590. og kabinettet er etter min smak dyrt.
Vis hele sitatet...
Er 692kr for et veldig bra og lyddempende kabinett dyrt?
Ellers er vel GTX 580 et hakk dyrere enn HD6950 igjen, og dermed kan det fort bli uaktuelt høyt for TS?
Og du nevner å slenge alt ned i en Komplett-handlekurv? Jeg gjorde det med en annen datamaskin med noe like spesifikasjoner, dog noe svakere. Prisforskjellen var over 1500 mer på Komplett enn Dustin. Du må også huske at Komplett har ganske dyr frakt på pakkene sine med mindre du henter dem på Pick-up Point.

Ser på Dustin at et GTX 580 koster nesten 4200kr, noe som gjør at PC'en stiger med 2000kr i totalpris. Stol på meg, et HD6950 til halve prisen holder i lange baner til å spille på. Og når det blir litt utdatert kan du bare slenge inn enda et HD6950 i CrossfireX.
Sist endret av Deadlock Radium; 10. oktober 2011 kl. 14:55.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av jokar Vis innlegg
Bare legg til alt på den på komplett i handlekurven. og det er vel noen punkter ikke ville hivd penger vekk på den. skjermkort holder det med 580 viss ikke det er veldig mange skjermer for da blir dobbel gtx 580 bedre ytelse. strømforsyning bør byttes da ikke smart på komplett.no opsett viss du ikke vil ha bare 590. og kabinettet er etter min smak dyrt.
Vis hele sitatet...
Då du har ikke set den " Konfigurer selv og velg tilbehør" knappen altså,
Komplett sine pc'er er ikke overprisa til de tusen, som fek.s. alienware. Og vil ikke bli set påsom en dårlig deal
Her kan du se handlelisten når jeg gjorde endringene du nevnte, og slengte alt i en handlevogn på Komplett i stedet for Dustin:

Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Okei, Kunne noen ha laget et forslag (handleliste) Med ca 10-11 K med en pc men INtel prossesor.
Vis hele sitatet...
Og her ser du at Trådstarter ikke vil overstige 10-11.000kr. Da tenker jeg at nesten 13.000kr er litt over TS' budsjett?

Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Då du har ikke set den " Konfigurer selv og velg tilbehør" knappen altså,
Komplett sine pc'er er ikke overprisa til de tusen, som fek.s. alienware. Og vil ikke bli set påsom en dårlig deal
Vis hele sitatet...
Nå koster Komplett sine PC'er litt mer da, men da får en dem også ferdigbygde.
Personlig ville jeg aldri gått for en ferdigbygd PC da det å bygge PC er en morsom og lærerik prosess, og en får god teknisk innsikt innen PC pga. det