Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1420
Hallais kjære medfreakere, jeg så nettopp ferdig filmen Zeitgeist, den vakte mye tanker. for meg så virker det hele så Plausibelt. for det kan jo være sånn, kan det ikke?

Til dere som ikke har sett den:
http://www.zeitgeistmovie.com/
http://video.google.com/videoplay?do...3847743189197#
begynn å se fra 14 min på googlevid linken.

Hva er deres tanker rundt filmen folkens? er mulig det finnes en lignende tråd men vil gjerne høre hva folk tenker en stund etter de så filmen også. Atm så er jeg litt i "sjokk", vanligvis anser jeg meg selv som en reflektert og våken person men nå lurer jeg bare på ka som e meninga med livet. Evt hva var poenget med filmen her, hva skal vi gjøre nå liksom?

Ikke ta meg feil, er ikke HELT overbevisst om at alt er ekte etc. jeg vil gjerne høre motargumenter etc. Men vær nå gjerne litt saklige, anbefalinger om lignende ting og filmer vil også bli godt mottatt
Sist endret av Ampier; 7. juni 2010 kl. 03:03. Grunn: beklager evt skrivefeil, er seint og er svært trøtt
Ser uansett ikke årsaken til å starte ny debatt om dette.

Men det er ikke bare bullwash, som slashdot påpeker.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av waf Vis innlegg
Ser uansett ikke årsaken til å starte ny debatt om dette.

Men det er ikke bare bullwash, som slashdot påpeker.
Vis hele sitatet...
Jo. Den er så full av faktafeil at den er verdiløs. Vil du kritisere religion, så gjer det, men skaff deg eit betre grunnlag. F.eks Dawkins og andre seriøse kritikarar som faktisk har peiling på det dei omtaler.

Problemet med zeitgeist er at dei for det første tar feil i mykje av kritikken, og deretter bruker feilaktig logikk for å eh...bevise noko. Ut fra feilaktige prinsipper.
Trådstarter
Det er jo ikke slik at jeg tror på alt som blir fortalt, men iløpet av natten har det reist seg noen spørsmål.

Hva er hensikten med filmen? vil Peter at vi skal starte opprør liksom?
Skjønner egentlig heller ikke hvorfor de har de målene dem har om å plante brikker inne i folk, hele "plottet" minner jo om en tegnefilm der en superskurk skal ta over verden.

Hva kan isåfall Peter få ut av denne filmen dersom han har lagd den falsk, eller lever han i den tro om at det er dette som er sannheten?

Filmen handler jo om mye mer enn kritikk av religion, hva tenker dere om økonomi delen? studerer selv økonomi så syntes det var et svært kontroversielt og spennende tema. men fikk liksom ikke helt til å forstå at det var folk som eide sentral banken. hvis vi ikke hadde hatt den, hvordan skulle da samfunnøkonomien fungert?
Det er jo ikke akkurat samfunnsøkonomisk for USA å selv ødelegge et bygg på den størrelsen? Og krigene som Bush startet på bakgrunn av dette, tjener USA nada på! Hele filmen er rent oppspinn og kun basert på konspirasjon, som om ikke USA er fyllt opp med det fra før av.
Trådstarter
Sitat av tanx Vis innlegg
Det er jo ikke akkurat samfunnsøkonomisk for USA å selv ødelegge et bygg på den størrelsen? Og krigene som Bush startet på bakgrunn av dette, tjener USA nada på! Hele filmen er rent oppspinn og kun basert på konspirasjon, som om ikke USA er fyllt opp med det fra før av.
Vis hele sitatet...
Hæ? Det handler jo ikke om at USA tjener penger, men at noen få bakmenn gjør det. Har du sett filmen i det hele tatt? Bush familien og hans nære kretser har tjent FETT på krigen, det har bestandig visst/trodd. og hvis du har fulgt med LITT i nyhetsbildet har du kansje fått med deg at USA har en vanvittig stor økonomisk gjeld?

Det som er interessant er at uansett om det er sant eller ikke, så ville det jo ha vært mulig. Verden vil jo bedras... Jeg syns faktisk at noen av argumentene og motivene virker sannsynlig men jeg mener ikke at alle bevisene holder.

Jeg er bare facsinert av tanken om et slik prosjekt og tenk om det faktisk var slik. Tenk om vi ble styrt inn i tro, at vi ble kontrollert av noen få bakmenn, at religion kun er vår egen fantasi, at vi lot oss skremme inn i krig og at vi alle lever som evige gjeldsslaver.

Sannheten er jo at vi VET jo ingenting, sånn egentlig. ingen av oss her har sikre EGNE håndfaste bevis, og jeg tror heller aldri vi vil få tak i det. Men jeg liker tanken om at hele verden er skrudd sammen anderledes enn det vi er opplært til å tro.
Sist endret av Ampier; 7. juni 2010 kl. 09:56.
Sitat av Ampier Vis innlegg
Hva kan isåfall Peter få ut av denne filmen dersom han har lagd den falsk, eller lever han i den tro om at det er dette som er sannheten?
Vis hele sitatet...
Han ønsker å spre sine konspirasjonsteorier, selvsagt.
Sitat av Ampier Vis innlegg
Men jeg liker tanken om at hele verden er skrudd sammen anderledes enn det vi er opplært til å tro.
Vis hele sitatet...
Klart det, alt blir jo mer spennende da!

Faktum er at det er masse som skjer i kulissene, som menigmann ikke vet om. Alle bedrifter har hemmeligheter, media dekker ikke alle saker, og vinkler saker forskjellig. Virkeligheten er jo også stort sett et ganske relativt begrep, ettersom alle opplever den forskjellig.

Det er imidlertid langt derfra, til NWO, elektromagnetisk mindcontroll, Da Vinci-koden, Chemtrails og crab people. Stort sett dreier det seg om relativt boring greier, som har lite til felles med de store konspirasjonene som enkelte hevder vi er offer for.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Jo. Den er så full av faktafeil at den er verdiløs. Vil du kritisere religion, så gjer det, men skaff deg eit betre grunnlag. F.eks Dawkins og andre seriøse kritikarar som faktisk har peiling på det dei omtaler.

Problemet med zeitgeist er at dei for det første tar feil i mykje av kritikken, og deretter bruker feilaktig logikk for å eh...bevise noko. Ut fra feilaktige prinsipper.
Vis hele sitatet...
Et annet poeng er at de fremstiller en rekke ting som er selvsagtheter for en religionsviter eller teolog, som om disse skulle være esoteriske sannheter som har blitt forsøkt skjult av en eller annen superkonspirasjon.
Jeg har ikke sett filmen selv nei, men jeg har snakket med personer som har sett den. Etter hva de sier, så har jeg trodd at dette var selve poenget med filmen. Om det ikke er det, så beklager jeg påstanden. Skal dog nevnes at jeg ikke er veldig glad i konspirasjonsteorier, eller ei filmer som omhandler det.