Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1684
Heisann, dette er vel første gangen jeg bestiller en pakke fra utlandet og trenger litt hjelp.
Skal bestille en softgun pakke fra Uncompany
Denne pakken kommer på rundt 220US$.
Frakten derfra koster rundt 50US$
Da er koster hele pakken 270US$
Så da blir den sendt til meg (som da bor i Norge) fra Hong Kong.
Jeg regner med at jeg må tolle denne pakken.
Hvor mye vil det da koste å fortolle denne pakken? Den vil veie rundt 4kg hvis det har noen som helst betydning.
Og "hvordan" betaler jeg for toll kostnaden? (jeg betaler webshoppen i Hong Kong via visa), vil det si at jeg får pakken på postkontoret, og der må jeg betale for det tollen skulle ha for det?

Trenger hjelp!
på toll.no finner du nok svar på det du lurer på dessuten må du nok betale norsk moms på varene siden det er mer enn 200 NOK
rundtom 500,- i postoppkrav inkl. moms og gebyrer vil jeg tippe.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei

Jeg skal bestille for over 1000kr fra fragarencenet, hvor mye må jeg betale til tolleren?

Takk for svar.
25% av varens pris inkl. frakt
250,-
Om du bor i Oslo kan du stikke til Posten/tollen og fortolle/betale selv.
Hvis ikke så blir det å betale mva. og tollavgift som oppkrav på ditt lokale postkontor.
Om du ikke betaler toll på forhånd, så vil dhl/tollpost gjøre det for det. de beregner etter noe slikt som 25% moms (av prisen uten frakt), 3-400 i fortollings gebyr og 250-350 i utlegg for at de betaler tollen for deg.
Det er en tråd her fra i går hvor en person klager på dyr toll. Han hadde ikke fortollet pakken på forhånd, og tidligere har jeg gjort samme tabben. Desverre vet jeg ikke nøyaktig hvordan en skal gå frem for å få fortollet ting på forhånd, men regner med at toll.no har noe brukbar informasjon.