Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 25540
Heisann.

Jeg har opplevd å oppdage en pedofil mann. Denne mannen er 25+. Det har seg slik at denne mannen aktivt oppsøker gutter helt ned i alderen 11-12 år og starter med internett grooming av disse stakkars guttene. Målet med groomingen er å få disse unge guttene til å bli hans seksuelle partnere.

Jeg har selv vært i kontakt med politiet og levert alt av info jeg har hatt på denne personen, men det holdt dessverre ikke for politiet. De har ikke tatt saken videre. Regner med det er på grunn av bevisets stilling. Dette er jo veldig trist og tragisk, men slik er vel jus og lovverk.

Denne mannen har utført seksuelle handlinger på gutter under 16. Det er dessverre ingenting som kan bevise dette. Hadde det vært det, hadde han vel være bak lås og slå allerede.

Denne mannen vet at politiet vet om hans handlinger, men han har allikevel valgt å fortsette sine aktiviteter, noe som er fryktelig skremmende.

Så nå sitter jeg her. Hva skal jeg gjøre?

Har dere noen tips til hva som kan være en lur måte å gå fram på i denne saken?

Denne mannen har ødelagt nok liv for de stakkars unge guttene som har vært utsatt for han. Jg ønsker å få han stoppet. Jeg har prøvd politiet, men som sagt det er ikke nok på han.

Jeg kan ikke bare sitte og se på at han fortsetter slik han har gjort så altforlenge…

Alle forslag og ideer mottas med takk!
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Hvordan vet du at man har utført seksuelle handlinger med mindreårige hvis det ikke finnes bevis?

Ellers er det vel ikke så mye du kan gjøre utenom å gjøre politiet oppmerksomme på han, og overlevere eventuelle bevis.
Trådstarter
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Hvordan vet du at man har utført seksuelle handlinger med mindreårige hvis det ikke finnes bevis?
Vis hele sitatet...
Hans egne ord. Dette er noe han har skrytt av at har skjedd. Derfor det ikke ligger noen bevis for det.

Dette kan jo være at han bløffer med, men jeg har en del tekst han har skrevet og lignende, noe som gjør at jeg sterkt tviler på at alt han sier er bløff. Noe av det kan nok bløff, men noe av det har nok dessverre også funnet sted.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hvorfor kan ikke politiet spør disse guttene du mener han har ødelagt livene til? Virker litt fishy dette her
Slike mennesker er farlige, og må stoppes.

Naboer med små barn må advares mot denne mannen.
Og du nevner du vet om barn som "groomes" av denne mannen. Kontakt foreldrene og advar dem!

I fjor var det noen i akkurat lik din situasjon som tydde til sosiale medier for å advare nabolaget mot en pedofil person som oppsøkte deres barn på lekeplassen og andre steder.
Det ble litt oppstyr i media på grunn av denne "outingen", men konklusjon fra både politi og advokat var at det var korrekt å "oute" vedkommende med navn og bildet for å hindre ødeleggelse av andres liv.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av NorskeKroner Vis innlegg
Slike mennesker er farlige, og må stoppes.

Naboer med små barn må advares mot denne mannen.
Og du nevner du vet om barn som "groomes" av denne mannen. Kontakt foreldrene og advar dem!

I fjor var det noen i akkurat lik din situasjon som tydde til sosiale medier for å advare nabolaget mot en pedofil person som oppsøkte deres barn på lekeplassen og andre steder.
Det ble litt oppstyr i media på grunn av denne "outingen", men konklusjon fra både politi og advokat var at det var korrekt å "oute" vedkommende med navn og bildet for å hindre ødeleggelse av andres liv.
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker gjerne noen kilder på dette.
Trådstarter
Sitat av Olympic Vis innlegg
Hvorfor kan ikke politiet spør disse guttene du mener han har ødelagt livene til? Virker litt fishy dette her
Vis hele sitatet...

Jeg skjønner du er skeptisk, det har du rett til.

Saken er dessverre slik at denne mannen hjernevasker disse guttene og blir en form for far/kompis figur for disse. Han vinner tillit til barnet/ungomen, men også til barnets foreldre. Denne mannen er meget manipulativ, noe som gjør han ekstremt farlig.

Jeg har snakket med en av disse guttene og han forklarer at han skjønner ikke helt hva som er galt med at denne mannen får "forsyne" seg slik som han vil. Mannen selv har forklart at det er helt greit og er en natulig ting å gjøre. De er jo kompiser.

Han sikrer seg makt over de ved at han skaffer seg meget personlige opplysninger om de samt setter seg selv i en sånn posissjon at når guttene skjønner at det som skjer er galt og prøver å bryte ut kan de ikke grunnet at han har for mye makt over de. Når barnet prøver å bryte ut skifter han tone til de, og de må avlyde han om ikke kommer det til å bli vanskelig for de. Dette gjør at barnet tier og ikke tør å utrykke seg offentlig eller gå til politiet med dette.
Sist endret av Nuntius; 22. januar 2014 kl. 18:24. Grunn: korrektur.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Synes ikke foreldrene til disse guttene det er litt rart at de henger med en type på over 25? Har du prøvd å snakke med dem?

Hvordan har det seg at du sitter på denne informasjonen? Er det guttene selv som har fortalt deg det, eller er det noe du har hørt via jungeltelegrafen?
Sist endret av Olympic; 22. januar 2014 kl. 18:29.
Trådstarter
Sitat av Olympic Vis innlegg
Synes ikke foreldrene til disse guttene det er litt rart at de henger med en type på over 25. Har du prøvd å snakke med dem?

Hvordan har det seg at du sitter på denne informasjonen? Er det guttene selv som har fortalt deg det, eller er det noe du har hørt via jungeltelegrafen?
Vis hele sitatet...
Jo, jeg er fullstendig enig i at det er helt på trynet at foreldre lar dette forekomme. Noen har jo reagert. Problemet skjer så at når foreldre reageer så tar denne mannen barnets side i saker hvor de opponerer mot foreldrene sine. De henger derfor med han på fritiden, mot foreldrenes vilje. Noen av foreldrene får ikke vite at de henger med han heller.

Jeg sitter ved mye informasjon som jeg trodde var nok til å få han felt av politiet. Jeg har fått det levert til meg av noen som ble groomet av han. Gutten luktet lunta heldigvis før han traf denne mannen. Dette førte til at jeg begynte å grave og nå sitter med en del info. Politiet har fått innsyn i alt jeg sitter med.
At man har vært hos politiet en gang betyr ikke at man ikke kan gå en gang til. Hadde jeg kommet over dette så hadde jeg ikke gitt meg. Spør hva politiet trenger for å gå til sak, så skaffer du dette.

Men jeg synes det lukter ugler i mosen når du skriver at foreldre ikke reagerer, jeg er far selv og hadde drept typen hvis han hadde gjort noe med mitt barn.
Trådstarter
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Men jeg synes det lukter ugler i mosen når du skriver at foreldre ikke reagerer, jeg er far selv og hadde drept typen hvis han hadde gjort noe med mitt barn.
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstendig enig med deg. Det skal sies at det er bare et par foreldre som jeg vet lar denne mannen bruke huset deres til å oppholde seg i. De andre har vel bedt barnet holde seg unna han, og han har brukt oposisjonstaktikken sin.

Jeg takker for tips. Jeg tar meg en ny tur ned på politistasjonen så fort det åpner i morgen.

Burde jeg personlig gå opp til dette foreldreparet og banke på døren, eller er dette en sak for politiet å gjøre? Dette kan jeg vel høre med politiet om i morgen.
Bank på døra. Politiet gjør jo ikke noe sier du selv.

Hele tråden minner meg om en ekkel historie jeg leste selv i går. Ufattelig at slikt kan foregå i Norge.

Jannes Historie.
Sist endret av shittrønder; 22. januar 2014 kl. 18:53.
Trådstarter
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Bank på døra. Politiet gjør jo ikke noe sier du selv.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. Jeg forsøker politiet en gang til i morgen, om ikke får jeg ta turen selv.
Sitat av Nuntius Vis innlegg
Du har helt rett. Jeg forsøker politiet en gang til i morgen, om ikke får jeg ta turen selv.
Vis hele sitatet...
1: Dersom han er skyldig; kommer dette til å virke preventivt?

2: Risikerer du unødvendig vold, som kan ødelegge både ditt eget liv og livet til en mann du ikke engang kan bevise har begått disse handlingene?
Trådstarter
Sitat av Vargas Vis innlegg
1: Dersom han er skyldig; kommer dette til å virke preventivt?

2: Risikerer du unødvendig vold, som kan ødelegge både ditt eget liv og livet til en mann du ikke engang kan bevise har begått disse handlingene?
Vis hele sitatet...
Det er snakk om å ta en prat med et par foreldre som jeg vet har barn som er utsatt for denne mannen og hans handlinger. Disse foreldrene lar denne mannen oppholde seg i huset de bor i sammen med barnet.

Jeg har ingen planer om å ty til vold mot denne mannen.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Bank på døra. Politiet gjør jo ikke noe sier du selv.

Hele tråden minner meg om en ekkel historie jeg leste selv i går. Ufattelig at slikt kan foregå i Norge.

Jannes Historie.
Vis hele sitatet...
Takker for linken shittrønder, den var sterk.
Sitat av Nuntius Vis innlegg
Det er snakk om å ta en prat med et par foreldre som jeg vet har barn som er utsatt for denne mannen og hans handlinger. Disse foreldrene lar denne mannen oppholde seg i huset de bor i sammen med barnet.

Jeg har ingen planer om å ty til vold mot denne mannen.
Vis hele sitatet...
Da så
Nå vet jeg ikke vi noe om saken annet enn det du skriver til oss på forumet her. Hvor sikker er du på at vedkommende er en pedofilmann? Du må tenke at dersom dette ikke stemmer så har du muligens ødelagt en annen persons liv. Vedkommende kan igjen anmelde deg for falske påstander samt æreskrenkelse.

Dog, om du er helt sikker i din sak så fortell politiet alt du vet. La dem ta seg av saken, føler de at de har nok bevis så kommer de til å gjøre en sak ut av det. De lar ikke sånt gå fordi de ikke har tid eller ressurser. Vil ikke annbefale deg å gå rundt i nabolaget og forteller om denne mannen uten at du er helt sikker i din sak.
AntiPedoACTION (http://www.imdb.com/title/tt0473707/?ref_=fn_al_tt_2
Sist endret av SkyMarshal; 22. januar 2014 kl. 20:44.
Sitat av Nuntius Vis innlegg
Det er snakk om å ta en prat med et par foreldre som jeg vet har barn som er utsatt for denne mannen og hans handlinger. Disse foreldrene lar denne mannen oppholde seg i huset de bor i sammen med barnet.
Vis hele sitatet...
Bekymringsmelding til barnevernet? Det er jo ganske villt at foreldrene tillater at en 25 år gammel mann henger sammen med småunger...
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Nå vet jeg ikke vi noe om saken annet enn det du skriver til oss på forumet her. Hvor sikker er du på at vedkommende er en pedofilmann? Du må tenke at dersom dette ikke stemmer så har du muligens ødelagt en annen persons liv. Vedkommende kan igjen anmelde deg for falske påstander samt æreskrenkelse.

Dog, om du er helt sikker i din sak så fortell politiet alt du vet. La dem ta seg av saken, føler de at de har nok bevis så kommer de til å gjøre en sak ut av det. De lar ikke sånt gå fordi de ikke har tid eller ressurser. Vil ikke annbefale deg å gå rundt i nabolaget og forteller om denne mannen uten at du er helt sikker i din sak.
Vis hele sitatet...
Vel, om du er 25+ og henger med barn helt nede i 11 års alderen er det ugler i mosen. Det hadde sjokkert meg mer om han virkelig var 'vennen' deres enn at han er pedo.

Vet ikke helt hvor i landet du er ifra, men med mindre du virkelig sitter på noen håndfaste beviser er nok ikke politiet annet en bortkastet tid.
Ta heller og samle opp noen kamerater og del ut rettferdighet i form god gammeldags grisebank, slike mennesker er avskum.
Hele denne historien lukter bygdesladder og svada. Dersom TS har så mange "bevis" og denne mannen har begått overgrep mot så mange er det jo åpenbart at NOEN faktisk ville hatt bevis for dette.
Enig med Freakholic, og hvem i helvete skryter av å ha sex med yngre gutter?
Det KAN jo hende at den/de guttene TS får infoen fra prøver å frame han fyren for noe han ikke har gjort? Jeg var drittsekk nok til å ha gjort noe sånt når jeg var ung, og tror ikke jeg er alene.

Hadde vel holdt at jenter snakket om hvor kjekk han var, sannsynligvis.
Sitat av Krodeeex Vis innlegg
Vel, om du er 25+ og henger med barn helt nede i 11 års alderen er det ugler i mosen. Det hadde sjokkert meg mer om han virkelig var 'vennen' deres enn at han er pedo.
Vis hele sitatet...
Slike ting blir det rykter av. Det er ikke bra i det hele tatt. Var vel derfor alle trodde Michael Jackson var pedofil, selv om han ble frikjent for alle 13 punkter han var tiltalt for. Men det er en annen sak.
Poenget er at du ikke skal gå ut i fra noe uten å være sikker i din sak. Når det er såpass alvorlig som dette her, desto viktigere.

Men jeg ser helt klart problemet her. Å gå rundt og ikke gjøre noenting når man har store mistanker angående dette er nok ekkelt. Viktigste er at politiet er obs på han, og at all relevant informasjon som kan føre til siktelse samles.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Nuntius Vis innlegg
Du har helt rett. Jeg forsøker politiet en gang til i morgen, om ikke får jeg ta turen selv.
Vis hele sitatet...
TS; hvordan har det gått?
Er det bare jeg som ble mistenksom av trådstarters tilsynelatende allvitende kunnskap om hvordan den pedofiles forhold til barna, barna's foreldre, politiet, fremgangsmåte osv er? Jeg syntes det var veldig merkelig hvordan du beskrev situasjonen post for post, beklager, fryktelig ting hvis jeg tar feil, sliter bare med å tro på dette :P
Syns nå det er mistenksomt bare ved at han snakker med så unge mennesker.. Er det ikke bare og ta en prat med foresatte?
lag en fake profil på face og gi deg ut for å være en han tror han kan lure. Skaff deg et simkort og lagre alle samtaler med han, på tlf og nettet. Du kan jo prøveå snakke med noen av de andre som blir utsatt for dette også? Det finnes nok bevis allerede til å få han dømt, du må bare få det fra de rette personene. Har ikke politiet noen interesse av å sjekke hans pc og leilighet?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Hei igjen.

Det har nå gått over en mnd siden jeg lagde denne tråden i håp om noen tips til hvordan jeg skal handle i denne vanskelige situasjonen. Jeg har tatt til meg mye av det som har blitt sagt og gjort en del grep siden sist jeg skrev.

Her kommer det derfor en liten oppdatering.

Jeg tok på nytt kontakt med politiet ang denne saken. Satt i avhør hos de i ca to timer hvor alt som ble sagt ble tatt opp. Absolutt alt jeg har av info på denne mannen ble gitt til politiet. De takket for all info, Samt de takket meg for at jeg tok denne saken til politiet. De sa at dette var saker som de tar veldig alvorlig. Dette var veldig godt for meg å høre, emn så skjedde det absolutt ingenting. Jeg tok kontakt med de via mail to uker etter avhør, og det tok to nye uker før jeg fikk svar. Dette har jeg nå svart på, men svar fra politiet side er enda uteblitt. Det kan virke som de mener de ikke har nok på han, men bare vi notere ned navnet hans i tilfelle det kommer andre og forteller det samme som jeg, noe som vil føre til at deres sak vil bli styrket.

Jeg må si jeg er noe forvillet, men nå har jeg i alle fall prøvd.

Jeg har også satt meg ned med foreldrene jeg har nevnt lengre opp i tråden. Moren reagerte med vantro og fortvilelse, mens far i huset ble rasende både på seg selv for å la denne mannen bruke deres hus men også forbannet på denne mannen. Jeg vet ikke om det har vært noe kontakt mellom far og denne mannen, men han virket som han ville rive hodet av han. Jeg la fram det jeg hadde av bevis til de som jeg hadde lov å vise. Noen av barna har sagt at dette fikk bare politiet se, noe jeg selvfølgelig respekterer.

Det er der jeg står nå. Jeg ser det har blitt postet en del på tråden siden jeg postet så jeg ønsker å svare på en rekke av disse.

Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Nå vet jeg ikke vi noe om saken annet enn det du skriver til oss på forumet her. Hvor sikker er du på at vedkommende er en pedofilmann? Du må tenke at dersom dette ikke stemmer så har du muligens ødelagt en annen persons liv. Vedkommende kan igjen anmelde deg for falske påstander samt æreskrenkelse.
Vis hele sitatet...

Jeg er 100% sikker i min sak. Jeg ville aldri laget en sak ut av dette om jeg var tvilende i noen form. Det jeg har av bevis hvor denne mannen legger ut meget grovt seksuelt innhold til et mindreårig barn i forma v oppfordringer, ønsker og lignende taler sin klare sak. Det er flere barns om har lagt fram dette innholdet som ikke har tilknytning til hverandre og vil derfor ikke ha mulighet til å kunne ”fake” dette.

Sitat av Krodeeex Vis innlegg
Vet ikke helt hvor i landet du er ifra, men med mindre du virkelig sitter på noen håndfaste beviser er nok ikke politiet annet en bortkastet tid.
Ta heller og samle opp noen kamerater og del ut rettferdighet i form god gammeldags grisebank, slike mennesker er avskum.
Vis hele sitatet...

Ja, det er nok en del mennesker i dette landet som ville stilt seg opp på rekke og rad for å gi denne mannen en omgang. Dessverre vil ikke vold stryke/løse denne saken til det beste for noen av partene.

Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Hele denne historien lukter bygdesladder og svada. Dersom TS har så mange "bevis" og denne mannen har begått overgrep mot så mange er det jo åpenbart at NOEN faktisk ville hatt bevis for dette.
Vis hele sitatet...

Som nevnt over, disse barnene har ikke tilknytning til hverandre. Jeg mener beviset er ganske sterkt. I alle fall nok til at politiet kan ta ham inn til et avhør, noe de ikke vidt meg bekjent har gjort enda.

Sitat av caketown Vis innlegg
Er det bare jeg som ble mistenksom av trådstarters tilsynelatende allvitende kunnskap om hvordan den pedofiles forhold til barna, barna's foreldre, politiet, fremgangsmåte osv er? Jeg syntes det var veldig merkelig hvordan du beskrev situasjonen post for post, beklager, fryktelig ting hvis jeg tar feil, sliter bare med å tro på dette :P
Vis hele sitatet...

jeg skjønner at du er mistenksom. Det ville jeg også vært om jeg kom over denne tråden. Min tilknytning til denne mannen har jeg valgt å ikke gå ut med, med tanke på at jeg ønsker ikke at han skal selv finne denne tråden og evt kunne bruke den mot meg i noen from om det skulle bli en rettsak eller lignende.

Sitat av Wonderland Vis innlegg
lag en fake profil på face og gi deg ut for å være en han tror han kan lure. Skaff deg et simkort og lagre alle samtaler med han, på tlf og nettet. Du kan jo prøveå snakke med noen av de andre som blir utsatt for dette også? Det finnes nok bevis allerede til å få han dømt, du må bare få det fra de rette personene. Har ikke politiet noen interesse av å sjekke hans pc og leilighet?
Vis hele sitatet...

Det går ikke å lure denne mannen slik du beskriver. Han starter ofte groomingen etter han enten har truffet eller har sett vedkommende på en eller annen måte. Ofte er det vennene til de guttene han allerede har makt over som han treffer. Jeg har som nevnt fått takk i en rekke bevis nå fra ulike gutter som jeg har gått til politiet med I håp om at de skal kunne klare å sette en stopper for han. I det minste skremme han fra det han holder på med.


Jeg håper dette har svart på noen spørsmål som har dukket opp. Jeg venter som sagt fortsatt på svar fra politiet, men jeg frykter de kommer til å droppe saken. Grunnet for svake bevis, noe jeg er strekt uenig i. Så vidt meg bekjent driver denne mannen enda aktivt med sine aktiviteter.
Sitat av Nuntius Vis innlegg
Jeg håper dette har svart på noen spørsmål som har dukket opp. Jeg venter som sagt fortsatt på svar fra politiet, men jeg frykter de kommer til å droppe saken. Grunnet for svake bevis, noe jeg er strekt uenig i. Så vidt meg bekjent driver denne mannen enda aktivt med sine aktiviteter.
Vis hele sitatet...
Pedofili og barnemisbruk er saker som prioriteres høyt av politiet, men som samtidig er vanskelige og tidkrevende å etterforske.
Vurdering av bevis er også krevende, og en av politiets viktigste oppgaver er å vurdere bevisene nøye før de går til pågripelse el. Husk at kravet for å få en person dømt er at det er bevist "utover rimelig tvil" at de har begått handlingen.
Trådstarter
Sitat av doseren Vis innlegg
Pedofili og barnemisbruk er saker som prioriteres høyt av politiet, men som samtidig er vanskelige og tidkrevende å etterforske.
Vurdering av bevis er også krevende, og en av politiets viktigste oppgaver er å vurdere bevisene nøye før de går til pågripelse el. Husk at kravet for å få en person dømt er at det er bevist "utover rimelig tvil" at de har begått handlingen.
Vis hele sitatet...
Ja. Det er vel det at politiet frykter at beviset ikke holder, noe som er forståelig, men dog veldig frustrerende. Denne mannen arbeider innenfor omsorg av barn og ungdom noe som er fryktelig med tanke på hva han holder på med. Dette er også politiet klar over. Det er dette som gjør det veldig vanskelig for meg å "sitte og se på" denne saken uten at det blir gjort noe direkte.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Det har skjedd en del siden jeg skrev her sist. Jeg har fått en del PM henvendelser fra brukere som lurer på hvordan det går med saken.

Her kommer det en oppdatering.

Mange vil nok på dette punktet mene at jeg går utenfor den sonen jeg burde når det gjelder min rolle i denne saken, men jeg så ingen annen utvei. Jeg satte meg ned med en av guttene som har blitt utsatt for denne mannen og la kortene på bordet med at jeg hadde vært hos politiet. Han har passert 18 nå og har vokst en del mentalt siden han ble misbrukt selv om det enda sitter i han. Han klarer å se det hele fra et litt emr modent perspektiv og skjønner alvoret. Jeg fortalte han at om han gikk til politiet så vil jeg støtte han 100% igjennom hele prosessen og i ettertid. Han sa at dette var han ikke interessert i. Han hadde fått seg dame og ville legge det bak seg, noe som er forståelig. Noe jeg sa var helt greit, og jeg gikk derfra. Jeg hadde ikke noe kontakt med han etter dette møtet.

Det gikk noen uker får gutten selv tok kontakt med meg og fortalte at han hadde gått til politiet og levert en anmeldelse. Saken har siden den gang skutt fart.

Jeg har blitt kalt inn til et nytt avhør, og flere av hans ofre er kalt inn til avhør de også. Dette tyder på at de har klart å rulle opp nettverket hans av ofre, og setter mye ressurser ned i saken.

Dessverre har denne mannen funnet ut at politiet er etter han. Politiet skal visstnok ha raidet huset til denne mannen, men han har dessverre forduftet og gått i dekning. Gutten jeg har kontakt med som leverte anmeldelsen utrykker at han er livredd for at han plutselig skal stå på døren hans og utføre en hevnaksjon for anmeldelsen.

Politiet har forsikret meg om at de jobber for fult med å finne han. Jeg regner med han blir varetektsfengslet når de får tak i han og at en rettsak er like rundt hjørnet. Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er utrolig imponert over guttenes modighet ved å tørre å melde fra, og jeg er mektig imponert over hvor bra politiet arbeider og ivaretar disse guttene, både med oppfølging og i avhør.

Jeg håper de tar han snart, og at han ikke rekker å gjøre noe dumt i mellomtiden.

Oppdatering følger.
Sitat av Nuntius Vis innlegg
Hans egne ord. Dette er noe han har skrytt av at har skjedd. Derfor det ikke ligger noen bevis for det.

Dette kan jo være at han bløffer med, men jeg har en del tekst han har skrevet og lignende, noe som gjør at jeg sterkt tviler på at alt han sier er bløff. Noe av det kan nok bløff, men noe av det har nok dessverre også funnet sted.
Vis hele sitatet...
Det finnes grenser på å bløffe, etter min mening.
Hvis du vet hvem denne mannen er så er vel spaning et godt alternativ. Du kan enten ilegge din egen tid eller ansette en privatdetektiv. Slik spaning medfører fotografisk bevis og kan bekrefte dine mistanker og eventuelt være nok for en dom. Er det mulig kan du og identifisere ofrene og innskaffe vitneuttalelser, forutsatt at du klarer komme forbi skamfølelsen deres.
Sist endret av Katalysator; 12. juli 2014 kl. 20:33.
Trådstarter
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Det finnes grenser på å bløffe, etter min mening.
Vis hele sitatet...
Jeg skal si at jeg håper egentlig alt er bløff, men slik som saken har gått så viser den seg nok dessverre til å tale mot at det ikke var noen bløff.

Sitat av Katalysator Vis innlegg
Hvis du vet hvem denne mannen er så er vel spaning et godt alternativ. Du kan enten ilegge din egen tid eller ansette en privatdetektiv. Slik spaning medfører fotografisk bevis og kan bekrefte dine mistanker og eventuelt være nok for en dom. Er det mulig kan du og identifisere ofrene og innskaffe vitneuttalelser, forutsatt at du klarer komme forbi skamfølelsen deres.
Vis hele sitatet...
Dette kunne vært en mulighet ja, men det virker som politiet har sanket inn store deler av nettverket hans. Han er som sagt på rømmen så det å finne han kan bli litt av en utfordring. Jeg regner med han har rømt landet. Det tyder nok på at Politiet har såpass mye på han at han skjønner han er sjanseløs om (når) han blir tatt.
Du virker som en god og ressursterk person, så jeg er egentlig mektig imponert over deg og tiden du har lagt i denne mannen!
Trådstarter
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Du virker som en god og ressursterk person, så jeg er egentlig mektig imponert over deg og tiden du har lagt i denne mannen!
Vis hele sitatet...
Mange takk!

Sitat av jorwax Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har hørt skal denne mannen nå nylig ha blitt pågrepet og satt i varetekt. Hvor han ble pågrepet vet jeg ikke. Jeg tror ikke han er mannen du linker til. Det er dessverre flere av disse syke menneskene...
▼ ... over et år senere ... ▼
Trådstarter
Det har nå gått akkurat litt over ett år siden siste post i denne tråden. Saken er nå over for denne gang.

Fikk en gråtkvalt telefon for noen dager siden fra gutten som gikk inn med anmeldelsen.

Saken ble henlagt på grunn av bevisets stilling.

Det var rett og slett ikke nok bevis for at det utover rimelig tvil kunne bevises at mannen hadde begått overgrepene. Gutten som leverte anmeldelsen har fikk høre fra politiet og sin advokat om at de tror på han og skjønner at det er begått et overgrep. Det ligger dessverre rett og slett ikke nok bevis for at man skal få han dømt i en rettsak. Det blir ord mot ord ble han fortalt.

Det er et lite plaster på såret for gutten å bli trodd på, men det er et enormt tilbakeslag for han. Han sa på telefonen at han var glad for at det ble levert en anmeldelse selv om det ikke gikk den veien vi alle håpet. Nå har i alle fall politiet logget mannens navn til neste gang en ung gutt tropper opp hos politiet.

Personlig er jeg dypt skuffet. Politiet gjorde sin jobb veldig grundig, noe de skal ha en klapp på skulderen for. Allikevel er det vondt å la urett gå forbi ustraffet.

Gutten sier selv at etter overgrepet fant sted vil han aldri kunne føle seg som en mann.

I mine øyne er denne gutten en ekte mann. Denne mannen tok steget. Han tok sjansen. Han sa i fra. Han valgte å stå opp for seg selv og kameratene sine. Ingenting er mer mann enn det.
Utrolig trist sak. Frustrerende for alle parter når spørsmålet om skyld er besvart og man likevel ikke har nok håndfaste beviser for å felle vedkommende.

Ut i fra tråden å dømme har du handlet godt gjennnom hele prosessen, og du har egenhåndig satt i gang en prosess som gjør det utrolig mye vanskeligere for vedkommende å fortsette sin virksomhet. Kudos til deg.

Av ren nysjerrighet til det siste utsagnet ditt: "Han vil aldri kunne føle seg som en mann" - av hvilken art var overgrepene? Sensitiv informasjon så klart, men det er vanskelig (om ikke umulig) å identifisere noen som helst i denne saken, så er dette informasjon du kan dele? Vet du i det hele tatt noe om graden av overgrep?