Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 444
R.i.p 23.04.2021
Hei

Lurte på om noe av de erfarne her inne har noe erfaring med og bruke noe sånt som det her til et mobilt destilerings apparat man kan dra frem når det trengs ,

https://wulffbeltton.no/products/fatvarmer


Tenkte først på plastbrenner ,men jeg vil ha så sterk vare som mulig og da må jo en sånn her man kan justere tempen på så man får optimal forbrenning være bedre en fks en akvarievarmer i et plastdunk?

Har kobberplater og diverse så tenkte og lage et lukket system ala kolone man bare plugger in i kontakten så lager det seg selv uten og brenne satsen osv

Skulle stå uten og risikere og svi satsen ,ikke å brenne satsen.
Sist endret av Tarm; 21. november 2020 kl. 21:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan hende jeg bare er treg men hvorfor bygge noe så kostbart?

Tja det virker sikkert, det er jo en varmekilde. Men til en pris på 3000 kr? Den største krabbekjelen du finner gjør samme nytten, eller om du skal svi av større mengder enn det de store kjelene rommer så kan du sveise din egen kjele eller modde en varmtvannstank du får gratis. Og er det noe som virkelig ikke trenger være mobilt så er det hjemmebrentsapparat? Ambulerende hjemmebrenner? Du må jo sette sats og da kan vel bare apparatet lagres i et skap, i kjelleren, i en bod etc? Det selges vel fortsatt de tradisjonelle kjelene i syrefast? Jeg bare klarer ikke se hva du ønsker å oppnå som du ikke kan oppnå med tradisjonelle metoder her. Også er jo prisen på den dyppvarmeren temmelig drøy. For den prisen får du jo sikkert 2 x 3 kw elementer du kan montere i en varmtvannstank, samt tettinger og har penger til overs. Da når du temperaturen du ønsker raskt og effektivt. Enkelt og velprøvd.