Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1026183
Sitat av P-freak Vis innlegg
Jeg prøvde og bestille over nett engang, og jeg ble tatt in til avhør. Frøene fikk jeg selfølgelig heller aldri se.

Ett lite tips er og bestille fra Danmark, da tollen ikke er like oppmerksom på pakker fra Danmark i motsetning til Nederland og Storbritannia ol.

Jeg bestillte riktignok ikke fra Danmark da jeg prøvde.
Vis hele sitatet...
Ah kjipern da. Jeg fikk en link til en side av en annen freak medlem her, den siden var fra Nederland, jeg bestilte 5frø men senere avbestilte jeg da jeg fikk litt noia haha. Jeg snakka med support der som sa de sendte ofte til Norge og at de aldri hadde hørt om noen som hadde blitt tatt for det enda, skrøyt veldig over "stealth" pakken sin :P

Men hva skjedde da du ble kalt inn til avhør da? Hva er straffa for å bli tatt om man bestiller frø over nett?

EDIT: Veldig fine planter du hadde der alfy. Desverre kan jeg ikke hjelpe deg men noen av spørsmålet da jeg er helt "grønn" på det område selv
Sist endret av Badapple; 4. februar 2012 kl. 00:08.
Sitat av Badapple Vis innlegg
Ja dette var relevant :P
Vis hele sitatet...
han er en spammer. se på inleggene hans. 7 av 7 inlegg er like...
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
han er en spammer. se på inleggene hans. 7 av 7 inlegg er like...
Vis hele sitatet...
Ja så det, derfor fjerna jeg det innlegget:P
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av Badapple Vis innlegg
Ah kjipern da. Jeg fikk en link til en side av en annen freak medlem her, den siden var fra Nederland, jeg bestilte 5frø men senere avbestilte jeg da jeg fikk litt noia haha. Jeg snakka med support der som sa de sendte ofte til Norge og at de aldri hadde hørt om noen som hadde blitt tatt for det enda, skrøyt veldig over "stealth" pakken sin :P

Men hva skjedde da du ble kalt inn til avhør da? Hva er straffa for å bli tatt om man bestiller frø over nett?

EDIT: Veldig fine planter du hadde der alfy. Desverre kan jeg ikke hjelpe deg men noen av spørsmålet da jeg er helt "grønn" på det område selv
Vis hele sitatet...
Hehe, dette er ganske pinlig men.. det er ganske lenge siden dette skjedde, og når jeg bestillte var jeg under kriminell lavalder. Så det skjedde ikke så veldig mye utenom 3timer tilsnakk fra en hissig politimann som klagde over hvor mange ungdommer på min alder som dør av hasjnarkotikasprøyter og en bekymrings-melding til barnevernet.

Straffene nå som jeg er over denne lavalderen kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke har prøvd i senere tid, og dermed ikke har erfaring.

Jeg hadde forresten blitt evig takknemlig om du kunne sendt link til denne siden til meg på PM!
Va er det minste med utstyr man må ha for og starte og gro?
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Va er det minste med utstyr man må ha for og starte og gro?
Vis hele sitatet...
Står masse info i denne tråden om du søker litt. Har sett flere som har fått til en plante som ikke har allverden til utstyr. Det mest viktige er vel skikkelig lys å jord.
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Stakk innom clas ohlson i går og kjøpte en ionisernde luftrenser for 1000 kr, det fungerte perfekt. Det er ikke bare luktfritt i rommet men man må helt inntil planten for å lukte noe inne i skapet. Står på 1/2 og går nesten lydløst.

Sikkert greit å ta frem på vinteren når utlufting etter røyking ikke er like populært!
Vis hele sitatet...
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=162510143

Denne du kjøpte ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Okei, jeg har da ett lite problem som jeg håper noen koslige freaks kan hjelpe meg med!

Jeg har ett frø til disposisjon. Jeg har ikke peiling om det blir hun eller hann, men jeg _må_ lage flere frø. Det er nærmest umulig og få tak i frø her i området. Derfor ønsker jeg heller og bruke denne planten til og lage frø med, og det er heller uinterresant hvor bra marijuanaen blir fra denne planten.

Jeg har lest at det går an og fremkalle hermafroditter kunstlig ved og smøre in planten med plantehormonet Gibberelliner på bestemmte plasser. Funker dette også hvis en har en han-plante? Er det i det hele tatt muligt og kjøpe dette noen plasser? Og finnes det noen guider hvor fremgangsmåten er beskrevet nærmere?

Jeg har googlet ræva av meg, til ingen nytte!
Håper noen freaks kan hjelpe en desperat dyrke-kollega!
Jeg kastet nylig den ene av plantene mine, da den dessverre ble fullstendig hermafroditt.. Men det må da vel være lettere å skaffe seg frø enn å begynde å fikle med kunstige plantehormoner?

http://anony.ws/i/8YHMs.jpg
http://anony.ws/i/3RoM.jpg

Den ene jeg har igjen har nå stått i blomst i 20 dager, og ting er for alvor begyndt å skje i grorommet! Den har , ifølge frøleverandør, fortsatt 6-7 uker igjen før den kan høstes.. Men jeg lurer på (sånn ca.) hvor mye jeg kan forvente å sitte igjen med?

Ble noen vanvittig store bilder, og rakk visst ikke å endre på det dessverre.. (Kanskje admin kan fikse det?)
Sist endret av meitemark; 18. februar 2012 kl. 17:34. Grunn: bildefix
Hei, har funnet 7 frø i ein god pot eg kjøpte nå i helgå og tenke eg sku begynna og dyrka har hatt lyst ei god stund nå

Tenkte eg sku kjøpa:
HPS-pakken 250w
http://weedshop.no/komplett-hpspakke-250w-p-232.html
bio grow jord
http://weedshop.no/bio-grow-mix-50-l-p-438.html
Advanced Hydroponics Bloom 0,5 l
http://weedshop.no/advanced-hydropon...oom-p-422.html
Natural Power Growth/Bloom
http://weedshop.no/natural-power-growthbloom-p-458.html
Natural Power Final Solution
http://weedshop.no/natural-power-fin...ion-p-454.html

er dettar det eg sånn ca trenge for ein førstegangs grow?
Sist endret av Towelie94; 20. februar 2012 kl. 01:37.
Hei. Husk å ikke bruk mengder med "dollar" i starten. Ett visdomsord: keep it simple

Max
Sitat av Towelie94 Vis innlegg
Hei, har funnet 7 frø i ein god pot eg kjøpte nå i helgå og tenke eg sku begynna og dyrka har hatt lyst ei god stund nå

Tenkte eg sku kjøpa:
HPS-pakken 250w
http://weedshop.no/komplett-hpspakke-250w-p-232.html
bio grow jord
http://weedshop.no/bio-grow-mix-50-l-p-438.html
Advanced Hydroponics Bloom 0,5 l
http://weedshop.no/advanced-hydropon...oom-p-422.html
Natural Power Growth/Bloom
http://weedshop.no/natural-power-growthbloom-p-458.html
Natural Power Final Solution
http://weedshop.no/natural-power-fin...ion-p-454.html

er dettar det eg sånn ca trenge for ein førstegangs grow?
Vis hele sitatet...
Trykk opp lampen litt, en 400-watter koster deg litt over 100-lappen ekstra. Dette er noe du vil bruke penger på.

Og jeg har nevnt dette gjennom hele tråden:
STORE potter, med MASSE jord.
Sitat av Towelie94 Vis innlegg
Hei, har funnet 7 frø i ein god pot eg kjøpte nå i helgå og tenke eg sku begynna og dyrka har hatt lyst ei god stund nå

Tenkte eg sku kjøpa:
HPS-pakken 250w
http://weedshop.no/komplett-hpspakke-250w-p-232.html
bio grow jord
http://weedshop.no/bio-grow-mix-50-l-p-438.html
Advanced Hydroponics Bloom 0,5 l
http://weedshop.no/advanced-hydropon...oom-p-422.html
Natural Power Growth/Bloom
http://weedshop.no/natural-power-growthbloom-p-458.html
Natural Power Final Solution
http://weedshop.no/natural-power-fin...ion-p-454.html

er dettar det eg sånn ca trenge for ein førstegangs grow?
Vis hele sitatet...
Ville oppdragert HPS-pakken til 400\600W + kjøpt et MH-lys (relativt billig) til vekstfasen. Anbefaler å lage deg bruker hos norcan.org da flesteparten i denne tråden har lite eller null peiling

Næringen du tenker bestille er ment for hydrosystemer og egner seg derfor dårlig til jord. Ville gått for annet merke (canna) + bestilt fra annen butikk (f.eks hydroponi.no, hydrogarden.no etc)
ok, ska heller ta og bestilla 400watter moret takk for tipset

appal det næringsgreiene bestiller eg uansett e bare bagseeds fra pot og e første gang eg ska bare prøva meg litt fram på og dyrka
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
God Aften!

Testkjører da den ene lyspæren for første gang, en 400w MH-pære. Det jeg la merke til er at reflektoren blir ekstremt varm, så varm at jeg ikke kan ta på den. Er dette normalt? Er litt små redd for brann, og ønsker ikke å ta noen risk, så jeg spør heller dere før jeg fortsetter.

Hvis det har noe å si, så er ballasten på 600w mens pæra er på 400w. Men såvidt jeg vet skal dette bare utvirke seg på levetiden til pæra.
Ved bruk av digitale ballaster som kan dimmes er det ikke noe problem å gjøre det slik som du har gjort det, men ved bruk av en vanlig ballast er dette lite lurt:

http://www.uk420.com/boards/index.ph...post&p=2937434
Hvorfor ikke gå for store CFL pærer? (250W+) Sparer masse strøm, og de blir ikke så varme.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Hvorfor ikke gå for store CFL pærer? (250W+) Sparer masse strøm, og de blir ikke så varme.
Vis hele sitatet...
Og effekten kan ikke måle seg.....
Sitat av P-freak Vis innlegg
God Aften!

Testkjører da den ene lyspæren for første gang, en 400w MH-pære. Det jeg la merke til er at reflektoren blir ekstremt varm, så varm at jeg ikke kan ta på den. Er dette normalt? Er litt små redd for brann, og ønsker ikke å ta noen risk, så jeg spør heller dere før jeg fortsetter.

Hvis det har noe å si, så er ballasten på 600w mens pæra er på 400w. Men såvidt jeg vet skal dette bare utvirke seg på levetiden til pæra.
Vis hele sitatet...
At reflektoren som ny blir varm er ganske normalt. Det går seg til og den vil bli mindre varm med tiden.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Ved bruk av digitale ballaster som kan dimmes er det ikke noe problem å gjøre det slik som du har gjort det, men ved bruk av en vanlig ballast er dette lite lurt:

http://www.uk420.com/boards/index.ph...post&p=2937434
Vis hele sitatet...
Tjah, da har jeg vel lært noe i dag også. Kjørte på en 600w ballast på en 400w MH lampe. Skapet ble så varmt at ektrasjonsviften sluttet å virke, og det kan se ut som noe har lekket ut av pæren.

Kommer aldri mer til å gjøre dette igjen, og jeg kommer til å gå til innkjøp av en 600w MH og HPS lampe, problem solved. Muligens kjøper jeg også en slik CoolTube Reflektor, bare for å vere helt sikker.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei.

En bekjent av meg har satt opp noen planter hjemme i et eget rom.
Han har 2 600w lamper på ca. 20 planter, fiksa med vifte som blåser litt på plantene, riktig næring, og sånn damp greie for og få luftfuktighet.


Men desverre så har noen av plantene fått gule flekker, og noen blader fullstendig gule på noen av de største plantene.

Noen som vet hva dette er?
Sitat av sluch2k Vis innlegg
Hei.

En bekjent av meg har satt opp noen planter hjemme i et eget rom.
Han har 2 600w lamper på ca. 20 planter, fiksa med vifte som blåser litt på plantene, riktig næring, og sånn damp greie for og få luftfuktighet.


Men desverre så har noen av plantene fått gule flekker, og noen blader fullstendig gule på noen av de største plantene.

Noen som vet hva dette er?
Vis hele sitatet...
Næringsmangel.


btw: 2x600w hørtes lovlig lite ut, hva slags strain er det snakk om?
Sitat av moret Vis innlegg
Næringsmangel.


btw: 2x600w hørtes lovlig lite ut, hva slags strain er det snakk om?
Vis hele sitatet...
Okei, da må jeg få han til og gi mer næring da. han gir litt en gang i uken, er det for mye/lite?

Er div. strains. Alt mulig forsjellige kush typer osv tror jeg det var snakk om.
I hule...
Bruke 600 W inni et skap høres helt feil og farlig ut.
Det må jo bli noe granskauen varmt??

Du bør ha god lufting og plass.
Min 600 w' varmer opp et helt rom ganske kjapt..

Er det forresten ikke normalt at planten feller ett og annet gult blad i ny og ne?
Den vokser jo og må jo reprodusere seg?
▼ ... over en uke senere ... ▼
hvis man setter ut en spire nå vil det da bli noe røykbart ut av det?

vil den i det heletatt blomstre før vinteren tar knekken på den?

random frø...
Sitat av tipot Vis innlegg

random frø...
Vis hele sitatet...
Såpass random at du ikke har begrep om hva slags strain det kan være?
I så tilfelle er det gambling, spør du meg.
Sitat av Knask Vis innlegg
Såpass random at du ikke har begrep om hva slags strain det kan være?
I så tilfelle er det gambling, spør du meg.
Vis hele sitatet...
hakke peil. ser ut som noe indica greier! har ikke mulighet til å ha de inne pga plassmangel! så lurer på hvordan jeg skal få gjort det best mulig!
Sitat av sluch2k Vis innlegg
Hei.

En bekjent av meg har satt opp noen planter hjemme i et eget rom.
Han har 2 600w lamper på ca. 20 planter, fiksa med vifte som blåser litt på plantene, riktig næring, og sånn damp greie for og få luftfuktighet.


Men desverre så har noen av plantene fått gule flekker, og noen blader fullstendig gule på noen av de største plantene.

Noen som vet hva dette er?
Vis hele sitatet...
Heat Stress! Hvis du får random gule flekker her og der så er det mest sannsynlig at det er for høy temperatur i gro-rommet.
En kompis hadde akkuratt samme problemet med Tangarian Dream, de trenger mye lavere temp en normalt.
Noen som har erfaring med og dyrke Super Lemon Haze? noen som vet om dette er en vanskelig strain og dyrke?
hva er egentlig den beste strainen til ute dyrking? og som krever minst vedlikehold?
Parkettetterligning
Tenkte du å sette ut noen i en random skog for så å hente hvis det ble noe av det? :P
Sitat av tristen799 Vis innlegg
Tenkte du å sette ut noen i en random skog for så å hente hvis det ble noe av det? :P
Vis hele sitatet...
nesten, tenkte noe slikt som og sette dem i en random skog og se til den ca, hver dag.

tenger ikke akuratt store mengder siden det bare er til meg selv og noen kompiser
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
hva er egentlig den beste strainen til ute dyrking? og som krever minst vedlikehold?
Vis hele sitatet...
Her har du en liste over utendørs-strains fra Nirvana, og her en liste over strains med generell høy avkastning fra Pickandmixseeds.co.uk Gir en smule pekepinn, kanskje?

Har ikke personlig erfaring med fullføring av utendørs-grows, da mine forsøk har blitt spist opp underveis
Sitat av Tawon Vis innlegg
Her har du en liste over utendørs-strains fra Nirvana, og her en liste over strains med generell høy avkastning fra Pickandmixseeds.co.uk Gir en smule pekepinn, kanskje?

Har ikke personlig erfaring med fullføring av utendørs-grows, da mine forsøk har blitt spist opp underveis
Vis hele sitatet...
takk takk, skal se om jeg tar risikoen ved og kjøpe frø når sesongen nermer seg.(jeg antar da at det ikke er lov og bestille cannabis frø)
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
hva er egentlig den beste strainen til ute dyrking? og som krever minst vedlikehold?
Vis hele sitatet...
Da tror jeg faktisk Bwanas Balcony Queen på froebanken.dk funker best, denne skal visst nok være ganske tolerant ovenfor lysmangel etc, har hørt noen prate om at den var knall i fjor sommer pga lite sollys
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
takk takk, skal se om jeg tar risikoen ved og kjøpe frø når sesongen nermer seg.(jeg antar da at det ikke er lov og bestille cannabis frø)
Vis hele sitatet...
Innførsel av cannabisfrø rammes av forskrift om såvarer § 28: "Innførsel og omsetning av frø av planter, som inneholder narkotiske stoffer, tillates ikke." Strafferammen er fastsatt i den såkalte matloven § 28: "Forsettlig eller uaktsom overtredelse av [...] denne loven [...] straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år eller begge deler, såfremt forholdet ikke rammes av strengere straffebestemmelse. På samme måte straffes forsøk og medvirkning. Under særlig skjerpende omstendigheter kan fengsel i inntil 2 år anvendes."

Kilde: Rustelefonen.no

Skal man bestille frø på internett bør man forhøre seg rundt om frøbankene man vurderer, og gå for den som tilbyr den mest stealthy forsendelsen. Nirvana er jo blant annet kjent for å sende frø skjult i lommebøker som ser ut som de kommer rett fra fabrikanten.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Innførsel av cannabisfrø rammes av forskrift om såvarer § 28: "Innførsel og omsetning av frø av planter, som inneholder narkotiske stoffer, tillates ikke." Strafferammen er fastsatt i den såkalte matloven § 28: "Forsettlig eller uaktsom overtredelse av [...] denne loven [...] straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år eller begge deler, såfremt forholdet ikke rammes av strengere straffebestemmelse. På samme måte straffes forsøk og medvirkning. Under særlig skjerpende omstendigheter kan fengsel i inntil 2 år anvendes."

Kilde: Rustelefonen.no

Skal man bestille frø på internett bør man forhøre seg rundt om frøbankene man vurderer, og gå for den som tilbyr den mest stealthy forsendelsen. Nirvana er jo blant annet kjent for å sende frø skjult i lommebøker som ser ut som de kommer rett fra fabrikanten.
Vis hele sitatet...
hvis man skal pirke litt så inneholder vell ikke cannabis frø noen narkotiske stoffer før den er plantet og har vokst en del? (eller tar jeg feil?)

genialt og sende frø i lommebøker da. vill det si at det er nesten helt safe og bestille frø fra nirvana da eller? skulle ønske det var noen norske forhandlere jeg kunne kjøpt av istedenfor og risikere alt for mye ved og kjøpe frø fra utlandet...

(hater at godsaker skal være ulovlig, blir trist )
Sist endret av StålSkuff; 31. mars 2012 kl. 03:14.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
hvis man skal pirke litt så inneholder vell ikke cannabis frø noen narkotiske stoffer før den er plantet og har vokst en del? (eller tar jeg feil?)

genialt og sende frø i lommebøker da. vill det si at det er nesten helt safe og bestille frø fra nirvana da eller?

(hater at godsaker skal være ulovlig, blir trist )
Vis hele sitatet...
Sant det, du blir ikke fjern om du eter frøene. De er imidlertid noen av de sunneste frøene vi har.

Har ikke bestilt derfra selv, men har lest om mange som har fått dem på den måten. Her på forumet også
For dyrking utendørs anbefaler jeg outdoor gold eller royal dane. Begge er strainer som er manet fran for utendørsdyrking i danmark. Jeg vet at det også finnes en finsk utendørsstrain, men jeg husker ikke navnet og siden jeg skriver fra tlf atm så gidder jeg ikke lete den opp.

Uansett: sats på en av de to jeg nevnte, det beste er at disse strainsa er drittbillge. Tror jeg kjøpte outdoor gold for 50,- for 10stk frø.
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg vet at det også finnes en finsk utendørsstrain, men jeg husker ikke navnet og siden jeg skriver fra tlf atm så gidder jeg ikke lete den opp.
Vis hele sitatet...
den heter early pearl...

Men hva vil skje om man planter ut et random strain såpass tidlig som nå?
Vil den ha sjangs til å blomstre? eller må man ty til søplesekk strategien i såfall?
Sitat av tipot Vis innlegg
den heter early pearl...

Men hva vil skje om man planter ut et random strain såpass tidlig som nå?
Vil den ha sjangs til å blomstre? eller må man ty til søplesekk strategien i såfall?
Vis hele sitatet...
Nå er det fortsatt temmelig tidlig. Det ligger frost i natta visse dager, og det vil du ikke utsette en liten plante for.
Men, som jeg har sagt tidligere: Begynn dem inne. Gi de et par uker inne så de får et rotsystem, så de får noen blader, så de får litt livsgrunnlag. Om du gjør det nå, og så planter de ut når det nærmer seg Mai, da tenker jeg du faktisk har en real sjangse til å få noe ut av det.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
hvis man skal pirke litt så inneholder vell ikke cannabis frø noen narkotiske stoffer før den er plantet og har vokst en del? (eller tar jeg feil?)

genialt og sende frø i lommebøker da. vill det si at det er nesten helt safe og bestille frø fra nirvana da eller? skulle ønske det var noen norske forhandlere jeg kunne kjøpt av istedenfor og risikere alt for mye ved og kjøpe frø fra utlandet...

(hater at godsaker skal være ulovlig, blir trist )
Vis hele sitatet...
"Helt safe" er det nok ikke. Jeg bestillte fra nirvana, og ble tatt. Men kan hende jeg var uheldig da..
Hva skjedde da?
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Jeg ble inkallt til avhør, men vi trenger ikke å gå noe nærmere in på det nå.
Noen som vet hvor man får kjøpt frø i Norge?
Sist endret av aoe3123456789; 31. mars 2012 kl. 15:37.
Sitat av moret Vis innlegg
Nå er det fortsatt temmelig tidlig. Det ligger frost i natta visse dager, og det vil du ikke utsette en liten plante for.
Men, som jeg har sagt tidligere: Begynn dem inne. Gi de et par uker inne så de får et rotsystem, så de får noen blader, så de får litt livsgrunnlag. Om du gjør det nå, og så planter de ut når det nærmer seg Mai, da tenker jeg du faktisk har en real sjangse til å få noe ut av det.
Vis hele sitatet...
la oss si de er stått inne 2 uker alt. fortsatt vente til slutten av april/starten av mai?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hey lurte på om noen kunne hjelpe meg med et lite spørsmål?
Jeg gikk til innkjøp av noe frø og dyrketelt med div utstyr. Har nå spiret 5 av disse og fått noen fine "kimplanter".
det store spørsmålet mitt er som følger:

Hvor høy avstand bør jeg ha på min 250w High Power CFL 6500K fra planten? finner masse nyttig info om avstand mann bør ha med andre pærer men lite om akkuratt dette.
Håper på hurtig svar

Mvh
TS
Topp Skuddet, det er bare å gro plantene så nærme lyskilden du kan. I hvert fall så nære du kommer uten at du, hvis du holder håndflaten din over planten, kjenner en ubehagelig varme fra pæra. Du ser det på planta dersom den mistrives (brente områder). Beklager knotete svar
Sist endret av Tawon; 10. april 2012 kl. 01:05.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Topp Skuddet, det er bare å gro plantene så nærme lyskilden du kan. I hvert fall så nære du kommer uten at du, hvis du holder håndflaten din over planten, kjenner en ubehagelig varme fra pæra. Du ser det på planta dersom den mistrives (brente områder). Beklager knotete svar
Vis hele sitatet...
Lettere sagt: hvis du kjenner hånda di blir ubehagelig varm når du holder hånda over planta så er lyset for nerme.
Jeg ser det ble skrevet litt om utendørs growing over her.

Er det noen som har god peiling på dette, og som vet fremgangsmåten? Gjødsel, forberedelser, vanning osv osv? Har så vidt sjekket ut noen videoer på nettet.