Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1041
Så ingen tråd om den nye Spider-Man filmen, noe jeg synes er rart, så jeg laget en.


ADVARSEL, DENNE TRÅDEN KAN INNEHOLDE SPOILERS

Deres mening om denne nye Spider-Man filmen?
Jeg selv gikk delvis fornøyd ut av kinosalen. Fornøyd med skuespillet, måten handlingen ble bygget opp på og ikke minst hovedpersonen. Mener at skuespilleren Andrew Garfield gjorde en utmerket jobb som superhelten.

Var missfornøyd med hoved action-scenen, og måten øglen ble gjort til på filmen. Den virket rett og slett litt uekte?


Og ikke minst, vil det komme en andre film? Noe dere håper på å se da? Hvem vil dere skal være superskurken?
En ting som ødela litt for min del var at peter aldri fikk tatt han som drepte Ben(onkelen), all letingen på starten av filmen var jo bare waste...
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
En ting som ødela litt for min del var at peter aldri fikk tatt han som drepte Ben(onkelen), all letingen på starten av filmen var jo bare waste...
Vis hele sitatet...
Tror dette var en del av poenget i filmen. I starten brukte han "kreftene" for å oppnå egoistiske mål, som f.eks. hevn på han som drepte onkelen, mens underveis i filmen vokste han og innså at han heller burde bruke "kreftene" sine på gode ting.
Jeg har lest veldig mange Spider-Man comics og hadde veldig store forventninger til denne filmen, og den skuffer meg ikke. Det skal nevnes at jeg omtrent hata filmen med en gang jeg hørte om den, siden jeg var litt den typen "det har jo allerede blitt lagd tre filmer, rebooting er bare så de kan tjene mer penger og ødelegge", men jo mer jeg leste jo mer positiv ble jeg. Så dere bør gå med den innstillinga, drit i de andre filmene og tenk på at dere ikke har sett Spider-Man-film før.

Filmen får en femmer for min del, da jeg må si den klarer å holde seg godt til originale historier samtidig som den er original på sin egen måte, en måte som ikke ødelegger. Den kombinerer opptil flere tegneseriehistorier i en scene. Et par eksempler er:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
i originale comics så sloss Spider-Man mot The Living Brain innpå en skolen, denne er gjort om til en scene Spider-man vs Lizard i filmen. I tillegg er det Electro som lemper steiner oppå Cpt.Stacy i comics, i filmen er det Lizard som stikker et par klør i han

I tillegg spiller skuespillerne veldig bra, da spesielt Andrew Garfield. I de forrige filmene spiller Toby Maguire en veldig stereotypisk 90-talls-nerd, mens i The Amazing Spider-Man så får Garfield spilt for det han kan, altså vist Peter Parker på flere forskjellige måter. Om det var en regissør som sto og holdt igjen i de andre filmene vet jeg ikke, men det var ihvertfall til tider veldig kjedelig skuespill der.
Oppbygningen går veldig greit uten mye dødtid, som (om jeg ikke husker feil) en av de tre forrige filmene hadde veldig mye av. Samtidig balanserer den forskjellige hendelser så godt, den forklarer ting på en god måte uten at det blir for dumt. Slik var de foregående filmene, de var neddumma som faen og ment for småunger, og derfor forsvant en stor del av potensialet. Spider-Man var og er en "teen comics" som de så fint sier det
De som i det hele tatt har lest tegneserien skjønner sikkert hva en eventuelt neste film handler om, og som det til og med ble hinta til i post-credits scena:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Norman Osborne / Green Goblin og Gwen Stacey's dødsfall


Til TS: hva du mener var dårlig med hoved-action-scenen og hvorfor Dr.Curtis Connors - Lizard virka unaturlig? Mener du CGI og denslags, eller selve historien?

Jeg har ihvertfall et tips, om dere har tid til overs leser dere tegneserier og ser filmen på nytt. Dere får svar på en del ting som kan gjøre filmen "dårlig" siden det er et par key events som tegneserien forklarer bedre. (tips; kjøp boka "[COLOR="Red"]The Amazing Spider-Man Secret Origins[/COLOR]"

(For min del kunne jeg sett filmen bare for Emma Stone, men det er nå meg ^^)
katt
Trådstarter
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Til TS: hva du mener var dårlig med hoved-action-scenen og hvorfor Dr.Curtis Connors - Lizard virka unaturlig? Mener du CGI og denslags, eller selve historien?

Jeg har ihvertfall et tips, om dere har tid til overs leser dere tegneserier og ser filmen på nytt. Dere får svar på en del ting som kan gjøre filmen "dårlig" siden det er et par key events som tegneserien forklarer bedre. (tips; kjøp boka "[COLOR="Red"]The Amazing Spider-Man Secret Origins[/COLOR]"

(For min del kunne jeg sett filmen bare for Emma Stone, men det er nå meg ^^)
Vis hele sitatet...
Synes redigeringen/kostymen var dårlig. Til tider syntes jeg dette ble alt for merkbart og ødela litt av filmen. Han så altså bare alt for uvesentlig/umenneskelig unaturlig ut. Håper du skjønner hva jeg mener.
Hadde også håpet på litt bedre slutt battle mellom Spider-Man og Lizard.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
En ting som ødela litt for min del var at peter aldri fikk tatt han som drepte Ben(onkelen), all letingen på starten av filmen var jo bare waste...
Vis hele sitatet...
Det likte jeg heller ikke synes også at filmen kunne vært mye kortere siden det var ekstremt mye dødtid i filmen.