Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 5935
Hei og hå Freaks!

Tenkte å lage en liten tråd om gaming mus, i og med at det er en del som lager tråder om ny gaming mus. Så slipper vi hauger med tråder om samme greia.

Legg ut ditt innlegg i denne tråden.

Hva du skal ha med.

- Trådløs/Kabel

- Om DPI spiller noen rolle for deg, nevner du også det.

- Om GHz spiller noen rolle for deg, nevner du også det.

- Hvordan du liker å ha musa, ettersom vi alle har forskjellige håndflater.

- Budsjett


En annen mulighet er også at du går på en butikk i nærheten av der du bor, og tester ut forskjellige muser. Se hvem som passer deg og om du føler deg konfortabel med det.

Håper dette hjelper.
Mvh Dengo
Folk kommer uansett til å lage sine egne tråder om "gaming mus"... så jeg tror ikke det vil hjelpe med slik "samletråd". Flott idee om denne samletråden, men igjen folk vil nok lage sin egen tråder. Akkurat det samme som "gaming pc" tråder...
Sist endret av Gulingen; 13. juni 2012 kl. 15:22.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Og bare for å ha det sagt, om du er ute etter en billig mus som tåler mye og er FANTASTISK å spille med, går du for G400 aka MX518.


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638445

Anbefaler folk å vurdere denne, da dyrere ikke alltid er bedre.

my 2 cents
Dengo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Folk kommer uansett til å lage sine egne tråder om "gaming mus"... så jeg tror ikke det vil hjelpe med slik "samletråd". Flott idee om denne samletråden, men igjen folk vil nok lage sin egen tråder. Akkurat det samme som "gaming pc" tråder...
Vis hele sitatet...
Er fult klar over at nybegynnere på siden lager egen tråd om alt mulig uten å lese på noe annet først. Men er vel noen få tråder vi kan redde.
Logitech MX518
Jeg er ute etter ny mus.
Budsjett rundt 600
Kabel
Skal brukes til alle type spill
må være presis
Dengo's Avatar
Trådstarter
Logitech G400 blir anbefalt overalt. Tror det er en god gaming mus. Men ettersom du har høyere budsjett tror jeg du kan skaffe bedre.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Logitech G500 er dritdigg! Koster 459 tror jeg
Definitivt den beste musen til FPS spill må være Intellimouse 3.0 eller 1.1. Inetlli koster rundt 200-300kr og slår de fleste. Har hatt 1 selv og var veldig fornøyd, den døde av at jeg faktisk kastet den ut av vinduet og knuste den med en stein. Har en g5 nå, og er fornøyd nokk
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Definitivt den beste musen til FPS spill må være Intellimouse 3.0 eller 1.1. Inetlli koster rundt 200-300kr og slår de fleste. Har hatt 1 selv og var veldig fornøyd, den døde av at jeg faktisk kastet den ut av vinduet og knuste den med en stein. Har en g5 nå, og er fornøyd nokk
Vis hele sitatet...
Høres ikke ut som du elsket den så veldig...
Dengo's Avatar
Trådstarter
Hvorfor kastet du den da ut av vinduet?

Men hvem er egentlig best av G400 og G500?
helt klart G500 der kan du justere vekten med lodd pluss at du kan fikse sensen med noen slike +- knapper på musa. veldig enkelt altså
Dengo's Avatar
Trådstarter
Men prisforskjellen er noen hundre? Litt usikker. Men er det verdt de små pengene? Ikke at jeg er så fattig, men atm er jeg blakk. Har vel 200kr, kjøpte nylig pc til 5k. Tjener kanskje 600kr i uken.
Sist endret av Dengo; 13. juni 2012 kl. 22:25.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
[ANBEFALING]

Cyborg R.A.T. 7

-Kablet
-5600DPI
-Justerbar, passer de fleste hender, m. vekter.


En meget vakker datamus som er ekstremt bra, hvor den nå har kommet seg ned i en rimelig pris er den en absolutt must try, og kanskje tilogmed must buy.

http://techreport.com/r.x/cyborg-rat7/top.jpg
Er storfornøyd med G400. Har brukt samme serien (MX510 og MX518) siden jeg bygde min første PC, og vil aldri ha noe annet.
Dengo's Avatar
Trådstarter
Har googlet, kikka på videoer på Yt og funnet ut å G500 er bedre en G400. G500 er dyrere men det er kun snakk om 150kr. Så g500 er best i forhold til pris og bruk.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
[ANBEFALING]

Cyborg R.A.T. 7

-Kablet
-5600DPI
-Justerbar, passer de fleste hender, m. vekter.


En meget vakker datamus som er ekstremt bra, hvor den nå har kommet seg ned i en rimelig pris er den en absolutt must try, og kanskje tilogmed must buy.
Vis hele sitatet...
Passer denne musa til FPS spill som f.eks. BF3? Hvilken musematte må den brukes på? Funker tøymatte fra steelseries?
Sist endret av SheepInPain; 13. juni 2012 kl. 23:05.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Passer denne musa til FPS spill som f.eks. BF3? Hvilken musematte må den brukes på? Funker tøymatte fra steelseries?
Vis hele sitatet...
Ja, bruker denne selv til TF2, BF2 etc, funker knall.

Hva du enn har ledig, funker perfekt på alt jeg har prøvd den på (Glass, tre, tøymatte, blad, musematte).

Så lenge den er flat så funkern
Jo! Jeg er ute etter ny PC-mus

Kabael/Wireless
Helst kabel TAKK

Bruksområde
For det meste FPS spill, litt DotA/LoL, Assassins Creed.

DPI
MÅ ha mulighet til å skru ned DPI'en kraftig (knapper på musa til å skifte DPI) , Høyden på DPI'en spiller ingen rolle den skal bare være over 3200 (?)

GHz
Spiller ingen rolle

Hvordan jeg liker den
MÅ ha knapper "frem og tilbake" (for å gå frem og tilbake i F.Eks nettleser), MÅ kunne skifte sence (DPI) med knapper på musa. Og må passe små hender.

Budsjett
Vil helst ha ei til UNDER 500-600 (stramt budsjett, kjøpte nettop PC for 10k og skal ha PC skjerm snart)
Sist endret av Prinlezz; 13. juni 2012 kl. 23:13.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ja, bruker denne selv til TF2, BF2 etc, funker knall.

Hva du enn har ledig, funker perfekt på alt jeg har prøvd den på (Glass, tre, tøymatte, blad, musematte).

Så lenge den er flat så funkern
Vis hele sitatet...
Ser at det er en metallplate i bunnen av musa. Tenkte den kanskje kunne henge seg fast i tøymatter, men hvis du mener den funker på tøymatter så er jo saken grei. Tror jeg skal kjøpe denne
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Ser at det er en metallplate i bunnen av musa. Tenkte den kanskje kunne henge seg fast i tøymatter, men hvis du mener den funker på tøymatter så er jo saken grei. Tror jeg skal kjøpe denne
Vis hele sitatet...
hvis du ser under er det "pads" som glir på nær alt, bruker den selv på tøymatte uten problemer.

Skal snart skaffe meg en GlidePad da, rett etter Corsair K90en har kommet i hus

Sitat av Prinlezz Vis innlegg
Jo! Jeg er ute etter ny PC-mus

Kabael/Wireless
Helst kabel TAKK

Bruksområde
For det meste FPS spill, litt DotA/LoL, Assassins Creed.

DPI
MÅ ha mulighet til å skru ned DPI'en kraftig (knapper på musa til å skifte DPI) , Høyden på DPI'en spiller ingen rolle den skal bare være over 3200 (?)

GHz
Spiller ingen rolle

Hvordan jeg liker den
MÅ ha knapper "frem og tilbake" (for å gå frem og tilbake i F.Eks nettleser), MÅ kunne skifte sence (DPI) med knapper på musa. Og må passe små hender.

Budsjett
Vil helst ha ei til UNDER 500-600 (stramt budsjett, kjøpte nettop PC for 10k og skal ha PC skjerm snart)
Vis hele sitatet...
RAT 7, satt helt inn til minste config.
Passer alle kravene dine
RAT 7, satt helt inn til minste config.
Passer alle kravene dine
Vis hele sitatet...
Har sett denne, MEN. Den ser rett og slett helt forferdelig ut i Komfort... hvordan er den å "holde"?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Prinlezz Vis innlegg
Har sett denne, MEN. Den ser rett og slett helt forferdelig ut i Komfort... hvordan er den å "holde"?
Vis hele sitatet...
Siden man kan innstille den etter hånden passer den meg perfekt, og er den eneste musa som passer hendene mine bra.
Yo! Vet det er offtopic, men noen som vet om noen bra musematter til Razer Mamba 4G? (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648477)
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Sitat av Dengo Vis innlegg
Men prisforskjellen er noen hundre? Litt usikker. Men er det verdt de små pengene? Ikke at jeg er så fattig, men atm er jeg blakk. Har vel 200kr, kjøpte nylig pc til 5k. Tjener kanskje 600kr i uken.
Vis hele sitatet...
Skulle sitere men klarte å gi deg KP

Det jeg liker med G400 er at den funker, og den funker så til de grader. Jeg trenger ikke vekter, sniperzoom osv osv.

Har brukt G400 i 9 måneder nå, etter at jeg byttet ut min MX518 som hadde slitasjeskader. Den varte i cirka 3 år, med mye juling.
Dengo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Prinlezz Vis innlegg
Jo! Jeg er ute etter ny PC-mus

Kabael/Wireless
Helst kabel TAKK

Bruksområde
For det meste FPS spill, litt DotA/LoL, Assassins Creed.

DPI
MÅ ha mulighet til å skru ned DPI'en kraftig (knapper på musa til å skifte DPI) , Høyden på DPI'en spiller ingen rolle den skal bare være over 3200 (?)

GHz
Spiller ingen rolle

Hvordan jeg liker den
MÅ ha knapper "frem og tilbake" (for å gå frem og tilbake i F.Eks nettleser), MÅ kunne skifte sence (DPI) med knapper på musa. Og må passe små hender.

Budsjett
Vil helst ha ei til UNDER 500-600 (stramt budsjett, kjøpte nettop PC for 10k og skal ha PC skjerm snart)
Vis hele sitatet...
Logitech G500 er knall til alt. Passer dine behov godt. Og er ofte bedre en muser til rundt 700kr også. Litt usikker på det med siden fram og tilbake, men tror det går på den.

Sitat av Lovegame Vis innlegg
Skulle sitere men klarte å gi deg KP

Det jeg liker med G400 er at den funker, og den funker så til de grader. Jeg trenger ikke vekter, sniperzoom osv osv.

Har brukt G400 i 9 måneder nå, etter at jeg byttet ut min MX518 som hadde slitasjeskader. Den varte i cirka 3 år, med mye juling.
Vis hele sitatet...
Akselrasjonen til G500 er bedre en til G400, men har vel ikke noe og si og du merker vel ikke forskjell. Men G500 passer håndflaten min bedre.

Logitech G500

Følger vektene med i denne pakken? Og jeg har kikket litt mer på musa. Og kan man stille nøyaktig DPI eller er det hakk?
Sist endret av Dengo; 14. juni 2012 kl. 13:54.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
[ANBEFALING]

Cyborg R.A.T. 7

-Kablet
-5600DPI
-Justerbar, passer de fleste hender, m. vekter.


En meget vakker datamus som er ekstremt bra, hvor den nå har kommet seg ned i en rimelig pris er den en absolutt must try, og kanskje tilogmed must buy.

*stort bilde*
Vis hele sitatet...
Det der er den styggeste musen som er laget, styggere enn den WOW-musen.
Sist endret av DikkeDikk; 14. juni 2012 kl. 14:33.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Det der er den styggeste musen som er laget, styggere enn den WOW-musen.
Vis hele sitatet...
Subjektivt, min venn.

Jeg elsker utseende, og mange andre gjør det også.
Dengo's Avatar
Trådstarter
Logitech G500

Følger vektene med i denne pakken? Og jeg har kikket litt mer på musa. Og kan man stille nøyaktig DPI eller er det hakk?
Sitat av Prinlezz Vis innlegg
Jo! Jeg er ute etter ny PC-mus

Kabael/Wireless
Helst kabel TAKK

Bruksområde
For det meste FPS spill, litt DotA/LoL, Assassins Creed.

DPI
MÅ ha mulighet til å skru ned DPI'en kraftig (knapper på musa til å skifte DPI) , Høyden på DPI'en spiller ingen rolle den skal bare være over 3200 (?)

GHz
Spiller ingen rolle

Hvordan jeg liker den
MÅ ha knapper "frem og tilbake" (for å gå frem og tilbake i F.Eks nettleser), MÅ kunne skifte sence (DPI) med knapper på musa. Og må passe små hender.

Budsjett
Vil helst ha ei til UNDER 500-600 (stramt budsjett, kjøpte nettop PC for 10k og skal ha PC skjerm snart)
Vis hele sitatet...
Logitech G500 anbefales STERKT!
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Dengo Vis innlegg
Logitech G500

Følger vektene med i denne pakken? Og jeg har kikket litt mer på musa. Og kan man stille nøyaktig DPI eller er det hakk?
Vis hele sitatet...
I softwaren tror jeg man kan stille nøyaktig dpi, og vektene følger med
Dengo's Avatar
Trådstarter
Sitat av exon Vis innlegg
Yo! Vet det er offtopic, men noen som vet om noen bra musematter til Razer Mamba 4G? (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648477)
Vis hele sitatet...
Musematter er som regel like, det er easy as hell å finne en selv. Velg en random musematte.
Sitat av Dengo Vis innlegg
Musematter er som regel like, det er easy as hell å finne en selv. Velg en random musematte.
Vis hele sitatet...
øhh, nei. Musematter er forskjellige. Noen passer fint til en mus og suger på en annen mus!
Dengo's Avatar
Trådstarter
De fleste musematter er lagd for å bli brukt. Så de fleste musemattene funker. Men ok, skal ikke ta meg inn i dette siden jeg ikke har forska på musematter.

Men det er vel best å gå i en butikk å kjenne på den før du kjøper.

Men får man en god musematte for 100kr?

Sitat av exon Vis innlegg
Yo! Vet det er offtopic, men noen som vet om noen bra musematter til Razer Mamba 4G? (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648477)
Vis hele sitatet...
Heisann igjen du. Fant en musematte som er lagd til Razer.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622679
Tror dere at Razer matter funker godt til Logitech G500?
Dengo's Avatar
Trådstarter
Har en handleliste her for de som trenger ny mus og ny musematte. Musematta har gode komentarer, og de fleste musematter funker. Musa ble akkuratt satt ned 100kr. Lista finner du her. Anbefales sterkt!
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Dengo Vis innlegg
Har en handleliste her for de som trenger ny mus og ny musematte. Musematta har gode komentarer, og de fleste musematter funker. Musa ble akkuratt satt ned 100kr. Lista finner du her. Anbefales sterkt!
Vis hele sitatet...
Sitter med samme mus og matte nå, dritdigge begge to!
Dengo's Avatar
Trådstarter
Skal til roma på onsdag, så vet ikke om den kommer før jeg har dratt. Blir i italia i 8 dager. Hvor lang tid har jeg på meg for å hente varene? Bor kun 5 min unna postmottaket.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Dengo Vis innlegg
Skal til roma på onsdag, så vet ikke om den kommer før jeg har dratt. Blir i italia i 8 dager. Hvor lang tid har jeg på meg for å hente varene? Bor kun 5 min unna postmottaket.
Vis hele sitatet...
14 dager er det her.
Dengo's Avatar
Trådstarter
Da har jeg vel god nok tid. Det er på tilbud at the moment, så slår til nå. Men ser ikke hvor jeg endrer hvem jeg sender med. (Posten/tollpost) Så er det noe at Komplett har tollpost som standard?
Sist endret av Dengo; 14. juni 2012 kl. 18:58.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Dengo Vis innlegg
Da har jeg vel god nok tid. Det er på tilbud at the moment, så slår til nå. Men ser ikke hvor jeg endrer hvem jeg sender med. (Posten/tollpost) Så er det noe at Komplett har tollpost som standard?
Vis hele sitatet...
Jeg får alt fra komplett sendt med Tollpost, så antar det.
Calm Down
Junky's Avatar
Logitech G500 Gaming Mouse VS Logitech G700 Wireless Gaming Mouse

What's you'r choice?
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Junky Vis innlegg
Logitech G500 Gaming Mouse VS Logitech G700 Wireless Gaming Mouse

What's you'r choice?
Vis hele sitatet...
Logitech G500!
Sitat av Junky Vis innlegg
Logitech G500 Gaming Mouse VS Logitech G700 Wireless Gaming Mouse

What's you'r choice?
Vis hele sitatet...
G700, lett! Holder bra på strømmen også! Også tåler den masse juling. Min har overlevd min massive raging i over 1 år nå.
Er det noen som har hatt problemer med G500 og at den slutter å fungere? Hadde min i 1-2 år og det begynte å skje. En annen kompis av meg har hatt den i ett halvt år og det samme skjedde?
Sitat av Dengo Vis innlegg
Hei og hå Freaks!

Hva du skal ha med.
[b]
- Trådløs/Kabel
Mvh Dengo
Vis hele sitatet...
Trådløst er uaktuellt både når det gjelder mus, tastatur og netttilkobling.

Angående mus er mx510 eller 518 eneste aktuelle for meg. Har prøvd mange dyrere alternativer, men vender alltid tilbake til mx510 eller 518 (eller g400 som de av en eller annen grunn kaller de nå).

Jeg må legge til at cs er eneste spillet jeg spiller.
Dengo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Junky Vis innlegg
Logitech G500 Gaming Mouse VS Logitech G700 Wireless Gaming Mouse

What's you'r choice?
Vis hele sitatet...
Ettersom trådløs kan av og til reagere tregt, så velger jeg G500. Har bestilt den også.
Er det forskjell på:

1000 dpi og 17.5 InGame Sensitivity & 500 DPI og 35 InGame Sensitivity?

Tenker på når det kommer til selve sensitiviteten. Er det helt lik sensitivitet da?
Sist endret av wores; 17. juni 2012 kl. 22:04.
Dengo's Avatar
Trådstarter
Fra matematisken sin side så er det vel det. Men usikker på om sensitiviteten er lik. Tror det. (?)
Sist endret av Dengo; 17. juni 2012 kl. 22:58.