Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  115 23526
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bekjent ble stoppet i bil av svenske tollere på skogstrekning for noen når siden. De var 3 tollere. To kontrollerte. Den tredje vender ryggen til. og drar ned buksa og pisser.

Ikkeno ulovlig i bilen så han ble vinket videre.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av naboroh Vis innlegg
Nå har det skjedd!
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/b...rge-1.16709671
Gjengen fremstår ikke akkurat som æresmedlemmer i IQ-klubben, for å si det veldig forsiktig: Å ikke avtale mengde på forhånd, og så bli overraksket med at du må bære en fire-fem ganger mer enn du trodde, det bevitner ikke imponerende planlegging. Det er også ganske dustete å bruke en metode som krever mye tungt arbeid for store kvanta med lav kilopris. En sånn skogstur ville gitt mer mening med heroin eller noe slikt. Likevel ble de først tatt lenge etterpå, og det var tilfeldigheter som avslørte de! De kunne glatt ha sluppet unna med dette, all udugeligheten til tross.

Moralen er derfor trolig at en litt mer oppegående smugler, som velger sine varer og kontakter mer med omhu, som er litt forsiktig og vet hva han driver med kan holde det gående ganske lenge. Ikke at vi har noe grunnlag for å påstå at det er mange som gjør det på denne måten, men jeg tipper at denne saken har fått en del ivrige turgåere til å konsentrere seg om naturperler som ikke krever at de krysser grensen en stund fremover...
Vis hele sitatet...
Spennende lesning! Husker hasjen det er snakk om, var mye hjemmesnekret under pandemien. Det er det enda også, men nå er den blitt så god at det ikke merkes.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mange mindre veier de omtrent aldri står, bare å titte litt på google maps etter nærmeste
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor kommer det meste igjennom svinesund som det alltid er folk på? Hvorfor ikke ta kjøreturen litt lengre nord? Har vært med å blitt stoppa 1 gang over storlien men det var så lenge siden at jeg nesten ikke husker det. Tror aldri jeg har sett toller på grensa i ettertid.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kamera etter mindre overvåkede veier- til og med sett kamera etter skogstier som passerer grensen-men kan vel vært statens naturoppsyns kamera eller svensk motsvarighet-men rart det var rettet mot stien synes jeg.
Anonym bruker
"Forferdet Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes ofte jeg ser aktivitet ved Storlien, og det er ikke mange månedene siden jeg ble stoppa av sivil toller på veg hjem. Hadde ikke engang handla kvota
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De har jo videoovervåket de mindre veiene også.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes ofte jeg ser aktivitet ved Storlien, og det er ikke mange månedene siden jeg ble stoppa av sivil toller på veg hjem. Hadde ikke engang handla kvota
Vis hele sitatet...
På Storlien har jeg blitt kontrollert 2 av 50+ turer.
Er det noen her som har reist fra Sandefjord til Strømstad med colorline og tilbake?
Tenker da på om du blir kontrollert i løpet av turen, jeg vurderer å hente en potensiell bestilling av "noen" cannabis frø der, samt en tur på Systembolaget
Grensa Vestmarka til Skillingmark er det stadig kontroll på.
Fuck Mr. Plod!
hvorfor skal man absolutt velge den mest unormale veien som finnes. faen jeg klør meg litt i huet over det, veldig lav % av bilene på Svinesund som blir stoppet.

er planen å bli tatt, er det derfor man tar en vei hvor de sjeldnere er? står tollen der er du i saksa uansett, for du er den eneste i køen.
man må ikke se ut eller oppføre seg som en kriminell, selv om man er det
Sitat av Nøddy Vis innlegg
hvorfor skal man absolutt velge den mest unormale veien som finnes. faen jeg klør meg litt i huet over det, veldig lav % av bilene på Svinesund som blir stoppet.

er planen å bli tatt, er det derfor man tar en vei hvor de sjeldnere er? står tollen der er du i saksa uansett, for du er den eneste i køen.
man må ikke se ut eller oppføre seg som en kriminell, selv om man er det
Vis hele sitatet...
Det er jo noe av den beste underholdningen i serien Toll når gutta krutt blir stoppet på en øde grus/landevei langt inne på Finnskogen i joggesko. Ikke vet de hvor de har vært, hvor de er eller hvor de skal. Bare det at de i det hele tatt er der er supermistenkelig i seg selv. Alle skjønner det.

Sitat av FrkMjau Vis innlegg
Er det noen her som har reist fra Sandefjord til Strømstad med colorline og tilbake?
Tenker da på om du blir kontrollert i løpet av turen, jeg vurderer å hente en potensiell bestilling av "noen" cannabis frø der, samt en tur på Systembolaget
Vis hele sitatet...
Du må gjennom tollen tilbake til Norge som ved alle andre grenseoverganger. De er veldig bevisst på 24-timers regelen så du må på Systembolaget ja, trur ikke du får kjøpt tax-free ellers på dagstur. Det var et triks en gang å kjøpe tur og retur billett hver for seg men usikker på om det fungerer lenger. Det er ganske vanlig med dagsturer på den ruta så det i seg selv er ikke noe mistenkelig.
Sist endret av Dough; 26. januar 2024 kl. 10:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er jo bare å ta en natt i Strömstad det. Finnes hoteller og camping der.
Sitat av Dough Vis innlegg
Du må gjennom tollen tilbake til Norge som ved alle andre grenseoverganger. De er veldig bevisst på 24-timers regelen så du må på Systembolaget ja, trur ikke du får kjøpt tax-free ellers på dagstur. Det var et triks en gang å kjøpe tur og retur billett hver for seg men usikker på om det fungerer lenger. Det er ganske vanlig med dagsturer på den ruta så det i seg selv er ikke noe mistenkelig.
Vis hele sitatet...
Hvordan fungerer selve prosessen?
Jeg kommer selvfølgelig til å holde meg innenfor kvotene, kanskje en overnatting i Strømstad..

Tenkte å få inn frøpakkene ved å teipe de på kroppen, kan selvfølgelig dytte de en viss plass også da' heh Hva blir beste her egentlig? Takk for svar
Anonym bruker
"Harm Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
hvorfor skal man absolutt velge den mest unormale veien som finnes. faen jeg klør meg litt i huet over det, veldig lav % av bilene på Svinesund som blir stoppet.

er planen å bli tatt, er det derfor man tar en vei hvor de sjeldnere er? står tollen der er du i saksa uansett, for du er den eneste i køen.
man må ikke se ut eller oppføre seg som en kriminell, selv om man er det
Vis hele sitatet...
Hvordan man oppfører seg eller ser ut har generelt lite å si når det gjelder tollere. Hvis man blir tatt til side blir man stort sett kontrollert uansett.

På en godt bemannet grenseovergang er det mye mer lotto om man blir stoppet av uniformerte eller sivile tollere.
Mens på en lite kontrollert grenseovergang kan ta forhåndsregler. På små steder vet "alle" at tollerne har ankommet før de engang har stoppet første bil, selv om de kommer i sivil.

Smugler man litt øl eller snus er det verdt å ta sjansen. Smugler man noe av verdier og risikerer fengsel er det bedre å ha lokalkunnskap og gå for det sikrere alternativet.
Sitat av FrkMjau Vis innlegg
Hvordan fungerer selve prosessen?
Jeg kommer selvfølgelig til å holde meg innenfor kvotene, kanskje en overnatting i Strømstad..

Tenkte å få inn frøpakkene ved å teipe de på kroppen, kan selvfølgelig dytte de en viss plass også da' heh Hva blir beste her egentlig? Takk for svar
Vis hele sitatet...
Legger til at det kanskje kunne vært en mulighet å ta seg over gammle svinesund bro til fots også, blir muligens litt suspekt med trillekoffert full av øl?