Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 41652
Prøv 14 dager på sykehuset der du bare kan ligge å ringe på sykesøsteren hver 4. time å få 5ml med ketorax (syntetisk morfin) rett i åra, å du ligger de 20 første sekkundene å vrir deg i smerter i nakken pga alt den gode sykt sykt sterke rusen skal passere å ut i hvær nerve i hele kroppen din. å hvor du etter 1 minutt ligger bare å er så forferdelig forelska i den forbaska veska som gir deg følelsen av orgasme i kroppen het til du ringer på neste gang! 24 timer i døgnet! å etter 14 dager kommer legen inn å sier, sorry mister men nå er du på vei inn i narkohelvette så jeg må desverre bare brå stoppe morfinen din!
I følge legen er dette stoffet det samme som å ta herroin å dette forer de folk hele tia!
Aldri i mitt liv hatt en værre dag fysisk å psykisk sett..... Veit med meg selv at det hadde vært ingen vei tilbake igjen hadde dette vært tilgjenngelig å fortsette med.......

Ikke helt toppic, men ville bare fortelle hvor perverst godt, og derav veldig vanskelig å ikke ta!
jeg har prøvd heroin noen ganger temere mange ganger å jeg mener at heroin ikke er så avhengihetsskapende som folk skal he det til men det kan variere fra folk til folk.
for min del blei jeg mere hekta på nåla en selve dopet å det blei kamerater av meg å hade vi ikke no kunne vi finne på å skyte vann.

jeg foretreker temmere fremfor heroin. temmere funker på samme måte bare at heroin funker mye kraftigere. å tar man temmere vet man at man ikke tar overdose det er lit vansklig med hero fordi man vet aldri hvor kraftig det er...
Har og prøvd heroin et par ganger.
Inntrykket mitt når det gjelder dette stoffet ''og de fleste andre stoffene'' er at det er til dels overdrevet det man bli lært opp til å ''vite'' , og det er en del skremsel propaganda.
MEN heroin er heavy, og det har et stort avhengighetspotensiale. Mye større enn de fleste stoffene man finner på denne kloden, det nærmeste må vell være kokain eller kanskje nikotin?

Jeg tok det nasalt, men det funka for å si det mildt. Kom mye mer sigende og jeg ble kråkefjern. Tror det varer lenger viss man tar det nasalt i forhold til sprøyte.

Dette er egentlig ikke et stoff jeg vil anbefale, pga det er et stoff som gjør at man utsetter seg for en del risikoer. Og det er egentlig ikke vært det.
Men viss man er er person med normal viljestyrke og ikke andre problemer som gjør at man lettere søker trøst\selvmedisering gjennom rusmidler så skal det være fult mulig å bruke heroin på en ansvarsfull og trygg måte. Selv om det finnes langt bedre alternativ man kan dy til for å krydre opp livet. :P

Personlig synes jeg rusen ikke er noe super, utenom at man opplever et enormt velbehag og problemene man evt kan ha i livet slutter å eksistere i det øyeblikket rusen kommer.
Men alt i alt så synes jeg ikke at det er en rus å trakte etter, av mange grunner.
Men alle ser etter forskjellige kvaliteter i et rusmiddel, og det er enkelt og greit et individuelt valg.
Så det er sikkert mange som er uenige med meg.
Sist endret av sneipen; 18. september 2007 kl. 12:18.
jeg er avhengig av heroin. Du vil ikke vite hvilket helvette abstinensene medfører.
Ingen rusmidler kn måle seg med det.

Ikke kødd med det stoffet uten å ta forhåndsregler..
jeg ser ikke på heroin som en rus, bare tidsfordriv egentlig. Det er egentlig ikke en rus, man blir bare så dopa at alt er samma faen. Akkurat som at man kaster bort de timene man er rusa, akkurat som man ikke har levd de timene..

Men samtidig så blir man så fuckings rusa at hvis man lukker øynene så lever du de timene, men ikke som deg selv. Alt blir bare halliser, du lever liksom et annet liv oppi hodet sitt, som deg selv, men ting er bare anderledes.

Heroin er -farlig- (!) nettopp pga det der.

Sist gang jeg og en kamerat var i oslo og kjøpte en bag med heroin kjøpte vi av ei dame i rullestol. Da sier kameraten min, 'jeg kan skjønne at hun driver med donga, hun så ikke ut som at hun hadde det så bra.' så tenker jeg... Vi som er så unge, oppegående og friske. hvorfor faen gjør vi det?
Pga rusen..
det er helt idioti, alle som har prøvd heroin noen ganger vet at når man setter sprøyta trøkker man seg lenger ned i jorda.

Det var først da tankevekkern kom, når dama i rullestolen dukket opp. siden da har jeg ikke sett heroin engang.
Sitat av shithappends
Prøv 14 dager på sykehuset der du bare kan ligge å ringe på sykesøsteren hver 4. time å få 5ml med ketorax (syntetisk morfin) rett i åra, å du ligger de 20 første sekkundene å vrir deg i smerter i nakken pga alt den gode sykt sykt sterke rusen skal passere å ut i hvær nerve i hele kroppen din. å hvor du etter 1 minutt ligger bare å er så forferdelig forelska i den forbaska veska som gir deg følelsen av orgasme i kroppen het til du ringer på neste gang! 24 timer i døgnet! å etter 14 dager kommer legen inn å sier, sorry mister men nå er du på vei inn i narkohelvette så jeg må desverre bare brå stoppe morfinen din!
I følge legen er dette stoffet det samme som å ta herroin å dette forer de folk hele tia!
Aldri i mitt liv hatt en værre dag fysisk å psykisk sett..... Veit med meg selv at det hadde vært ingen vei tilbake igjen hadde dette vært tilgjenngelig å fortsette med.......

Ikke helt toppic, men ville bare fortelle hvor perverst godt, og derav veldig vanskelig å ikke ta!
Vis hele sitatet...
Hehe, vet hva du snakker om. Gikk og på morfin (pluss ca 8 Pinex forte pr dag)i to uker i strekk for litt over et år siden. Kjenner suget til en viss grad enda, men når jeg sluttet med det slet jeg enormt. Kan bare tenke meg hvordan det må være for en ex-misbruker å havne på morfin på sykehus.
Jeg håper for guds skyld at jeg aldri blir å trenge smertestillende på sykehus!

avhengighetssyndrom står det visstnok i journalen min ;(
Sitat av fremad
Hvis du har gjort det hundrevis av ganger er det jo åpenlyst at du er helt avhengig, har lest på nettet at 99,9% er på kjøret etter 5 doser eller mer, leste også at suget aldri går ut av kroppen din heller, du kan være avhengig resten av livet, men likevel leve normalt pga. metadon osv.. Hadde du feks. klart å slutte "cold turkey" idag og hatt en hvit måned uten problemer? Tviler på det ass..
Vis hele sitatet...
Det finnes nok av langtidsstudier av folks rusvaner som sier noe helt annet. Og dette var studier av folk som brukte heroin en og annen gang. La oss si at man har brukt heroin i en periode på tjue år (7300 dager). Hvis man da har brukt heroin 500 ganger, vil det være ca hver 14. dag i snitt.

Mesteparten av heroinbrukere slutter spontant (dvs uten store vanskeligheter) en gang i 30-40-årsalderen. Ikke det at jeg vil ufarliggjøre heroin, men resonnementet ditt her er for snevert.
Heroin kan påvises i urin i opptil 5 dager etter inntak og ikke 2, en kan derfor ikke trikse og mikse med stoffet flere ganger i uka uten at det slår ut, som der nevnes tildligere i tråden.
Ehm, kilde? Mener du isåfall å skyte heroin eller røyke..?
Sitat av Merkuria
Heroin kan påvises i urin i opptil 5 dager etter inntak og ikke 2, en kan derfor ikke trikse og mikse med stoffet flere ganger i uka uten at det slår ut, som der nevnes tildligere i tråden.
Vis hele sitatet...
Som med hasj, amfetamin og andre stoffer kommer det helt an på hvor mye man tar, og hvor ofte. Er man daglig og tung heroinbruker kan det godt tenkes at heroinen kan påvises i blodet i opptil fem dager, men todagersregelen er allment kjent og brukes av mange.

Røyker man ikke hasj til daglig og bare røyker et par-tre jointer en kveld kan THC kun spores i opp til en uke etter inntak, mens det på daglige røykere gjør utslag i over en måned (opptil tre) etterpå. Samme gjelder amfetamin, bruker man mye og daglig kan det spores i opptil en uke etterpå.
Sist endret av xtapolapocetl; 20. september 2007 kl. 17:45. Grunn: typo
hasj kan de faktisk finne optil 6 månder hvis man har røyket veldig mye over lenger tid.

å hvis de tar rygmargsprøve eller hårprøve av deg kan de finne alt du har brukt etter det jeg har hørt.
Sitat av Northman
hasj kan de faktisk finne optil 6 månder hvis man har røyket veldig mye over lenger tid.
Vis hele sitatet...
Kilder? Neppe...


edit:
Sitat av Dodecha
Så om du er barbert på hodet, kan de ikke ta noen hårprøve. (Kanskje dette var teorien bak å skinne seg, Britney?)
Vis hele sitatet...
hahahhaha!
Sist endret av rbt; 21. september 2007 kl. 12:35.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Northman
hasj kan de faktisk finne optil 6 månder hvis man har røyket veldig mye over lenger tid.

å hvis de tar rygmargsprøve eller hårprøve av deg kan de finne alt du har brukt etter det jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Men så er det langt ifra noen standard prosedyre å ta en såkallt lumbar puncture (ryggmargsprøve), de tas bare i samheng med potensiellt alvorlige sykdommer som f.eks hjernehinnebetennelse.

Hårprøver kan vise lang historie av stoffbruk, men hvor langt man kan se tilbake i tid avhenger av lengden av håret. Så om du er barbert på hodet, kan de ikke ta noen hårprøve. (Kanskje dette var teorien bak å skinne seg, Britney?)

Angående det å få positivt resultat i opptil 6 måneder etter bruk sier forskning at:
Sitat av erowid
Although it is widely claimed that THC metabolites can cause a positive urine test for months after use, a more realistic estimate is closer to 3-4 weeks for chronic users. Toxicologist Paul Cary presents a comprehensive overview of recent research in The Marijuana Detection Window [Drug Court Review, Vol 5(1)]. Cary reviews several studies documenting detection windows greater than 30 days, and finds significant confounds or limitations to design in each of them. He concludes:
"Recent scientific literature indicates that it is uncommon for occasional marijuana smokers to test positive for cannabinoids in urine for longer than seven days using standard cutoff concentrations. Following smoking cessation, chronic smokers would not be expected to remain positive for longer than 21 days, even when using the 20 ng/mL cannabinoid cutoff. While longer detection times have been documented in research studies, these prolonged elimination findings represent uncommon occurrences and should not be used as exculpatory evidence in the majority of case adjudications." (pp. 23-4)
Vis hele sitatet...

Med det sagt, ser jeg helst til at tråden holder seg on topic, dette er en tråd om heroin.
Sist endret av Dodecha; 21. september 2007 kl. 12:39.
Nei det kan ikke være i urinen i seks måneder, det blir for drøyt hvertfall etter man har lest det Dodecha siterte fra forskerne. Kanskje du har tatt feil av 6 måneder og 6 uker.
her var det mye rart å lese.
Tror mange sitter med den oppfatning av at heroin er mye mer avhengighetsskapende enn det egentlig er.
Heroin kan brukes uten å skape avhengighet, det som er greia er at om du først har opparbeidet deg en skikkelig fysisk avhengighet på heroin er det noe av det aller værste å slutte med.
Men det er ikke slik som en her sa

"har lest på nettet at 99,9% er på kjøret etter 5 doser eller mer, leste også at suget aldri går ut av kroppen din heller, du kan være avhengig resten av livet, men likevel leve normalt pga. metadon osv.."

Og en annen

"Men første ganga tror jeg kan gå bra, andre ganga, kanskje. Tredje ganga, da er du på kjøret."

det der er bare piss.
Man hører ikke mye om folk som bruker heroin med "måte", antagelig fordi det er så demonisert og tabubelagt. men det er faktisk mange fler enn man skulle tro som bruker heroin på en mer eller mindre jevnlig basis uten å være avhengige.
Jeg snakker av erfaring.
Sant sant. De aller fleste heroinbrukere er i full jobb og får stoffet sitt fra andre kilder enn Plata. Og det er mange som aldri utvikler noen form for avhengighet. Likevel syns jeg det er riktig å terpe på hvor farlig stoffet er, fordi veien fra uskyldig kos iblant til avhengighetshelvetet kan være latterlig kort.
Sitat av xtapolapocetl
Sant sant. De aller fleste heroinbrukere er i full jobb og får stoffet sitt fra andre kilder enn Plata. Og det er mange som aldri utvikler noen form for avhengighet.
Vis hele sitatet...


Har du noe kilde på det?
Her har det gått litt fort i svingen. Jeg burde skrevet "veldig mange", ikke "de aller fleste", noe jeg ikke har belegg for å påstå. Beklager den. Jeg har ikke så mange kilder å sitere, kildene mine er stort sett venner og bekjente gjennom et "langt" (til nFF å være) liv. Jeg kjenner urovekkende mange som jager seg en drage innimellom, og mange av disse igjen henger i "vellykkede" heroinmiljøer hvor alt gjøres diskret og over gatenivå. I mange utenlandske miljøer f.eks. er rekreasjonell heroinrøyking tradisjon, og jeg har merket trenden sette seg i flere miljøer jeg har løs kontakt med.

Det at mange ikke utvikler avhengighet burde jeg ikke trenge å backe opp, vi har vel hatt nok av brukere på forumet her som har bekreftet dette. Når det er sagt er det også mange som blir avhengig, og disse kan gjerne holde det gående i årevis, så lenge de har råd til stoffet. Det er ikke selve heroinbruken, men abstinensene og alt dritet rundt som gjør størst skade.
Sist endret av xtapolapocetl; 22. september 2007 kl. 15:23.
Sitat av xtapolapocetl
Det er ikke selve heroinbruken, men abstinensene og alt dritet rundt som gjør størst skade.
Vis hele sitatet...
Joda, men heroin metaboliserer seg til morfin i leveren, og de avfallstoffene som sitter igjen i kroppen etter denne kjemiske prossessen er IKKE bra for organene og fører etter langvarig jevnt bruk til nyresvikt, leversvikt, kollaps av fordøyelsessystemet og/eller skade på neuronene i hjernen.
Jeg har røyket heroin en gang, og aldri mer. Svært behagelig...SVÆRT behagelig, men totalt uten verdi fordi den mentaliteten Opiumvalmuen ser ut til å skape lager kun distanse mellom verdenen og brukeren, og på lang sikt bare vanskeliggjør brukerens evne til å se skjønnhet og oppleve nytelse uten den opiate påvirkning. Heroin er en overbeskyttende mor som alltid vil gjøre det mest mulig comfy for brukeren. Den opiate opplevelse er en ren flukt. Og om man ikke lærer at livet blir tungere av å flykte fra det tunge, så er man lett i trøbbel.
Det er en av de bedre beskrivelsene på effektene av opiater jeg har lest. Heroin er ren eskapisme, og jeg tillater meg en svært sjelden gang (~1x årlig) å rømme helt vekk. Anbefaler det ikke til noen, for jeg har sett på nært hold hva det kan gjøre med folk. Men det er svært behagelig ja.
Sist endret av xtapolapocetl; 24. september 2007 kl. 03:10. Grunn: typo
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
l
Sitat av xtapolapocetl
Det er ikke selve heroinbruken, men abstinensene og alt dritet rundt som gjør størst skade.
Vis hele sitatet...
Det er kanskje ikke alle som forstår alvoret eller i det heletatt hva en abstinens er for noe, så jeg tenkte å skrive noen ord om det.
Annen informasjon om Heroin finner man f.eks i denne tråden.
Men det har ikke vært så mye skildring av hva/hvordan en abstinens er for noe.
Jeg skildrer min erfaring med opiater, men om du kun vil lese om abstnensene - er de oppført nederst i posten.

Personlig har jeg (som 18-20 årig) tidligere erfaringer med abstinenser fra benzodiazepiner og forskjellige morfin preparater som: Dolcontin, Themgesic, Subutex, Ketogan, Metadon i solbærsaft og andre morfin lignende preparater.
Jeg gjorde det ikke fordi kroppen måtte ha det, men fordi tilgangen var tilstedet.

For meg var det bare en lek, gøy, tidsfordriv. Jeg var av den banale oppfattning at man ikke ble fysisk avhengig med mindre man brukte nåler.
Jeg følte meg egentlig ganske 'safe' da jeg byttet til meg Dolcontin mot hasj hos en forferdelig person, som har klart å ødelegge mange mennesker på samme vis, eller værre.

Det tok over 2 år før jeg kjente på noen form for abstinenser. Jeg husker spm. fra enkelte: "Blir du ikke dårlig"?
Nei? Ble igrunn aldri dårlig og gikk ut ifra at dette var fordi jeg ikke brukte det i sprøyter eller sporadisk.
Det kom dager hvor jeg spiste 2-3 dager i uken, som oftest i helger o.l. Jeg følte det aldri som et misbruk - selv om det i stor grad, var akkuratt dette.

En fin søndags sommer morgen våknet jeg av at jeg kastet opp på gulvet. Dagen før hadde jeg vært på fest og antok at jeg bare var fyllasyk.
Svetten rant av meg, som om jeg kokte utvendig men frøs innvendig.
Klam og ekkel som jeg var, kastet jeg opp hvert 15.min. Magen vrængte seg i bøtta som jeg hadde plassert på gulvet og håret mitt var kliss vått av svette.
Hjertepumpen holdt på til å slå hull i brystet på meg, og jeg skjønte ikke en dritt av hva som hendte meg.
Det gikk 4-5 timer før det begynte å avta til noe mer kontrollert oppkast, der jeg tenkte at et trekk med cannabis kanskje ville hjelpe mot "fyllasyken".
Det eneste som skjedde var at jeg trigget de samme bivirknigene jeg hadde hatt 30 min. tidligere.

Under sofaen hadde jeg et brett med forskjellige røyke-effekter samt noen benzodiazepiner og morfin perperater som jeg tidvis fikk av en kamerat, som anskaffet dette fra et destruerings dèpot, som forskjellige apotek brukte.
Benzodiazepinene ble brukt som hodetabletter for mitt vedkommende, men tro det eller ei - jeg var ikke noe "loke hode". Noe jeg har fått bekreftet av mange av mine streite venner, som ikke var klar over hva jeg gjorde.
Jeg visste hva jeg gjorde, og jeg var ikke den type - sitte å duppe av under filmer, fester eller på besøk hos personer. Men respekten for de forskjellige stoffer var generelt sett svekket, -> borte.

Jeg drakk metadon på 'gøy', fordi det var gøyt. Husker at skepsisen var der, men kunnskapen om stoffet/stoffene var ikke tilstede. For uten om egene erfaringer.
Det var ikke før jeg engang skulle hente en flaske metadon at jeg forstod hvor dypt vann jeg sto på.
Da satt det en tidligere heroin-sprøyte misbruker,(som nå bruker Subutex) og spurte meg hvorfor jeg var så grå,hvit i fjeset - svetten randt og så mange kg. var borte.?
Jeg hadde ingen forklaring på det, foruten om -etter jeg tok en kork med metadon.
Han fortalte meg med engang -> du er hektet....

HÆ?! Hektet? Give me a break! HAHA -> DU er hektet ja, ikke jeg.
Jeg nektet å tro hva han fortalte, før han kunne ramse opp alle plagene jeg hadde - uten at jeg hadde åpnet munnen.
*tanke*FAEN*!!
Heldigvis har jeg alltid hatt sprøyte skrekk og da alltid misslikt å se noen injeksere - hva nå enn som blir injeksert.
Jeg har bare øvre makter å takke for dette og at jeg klarte å holde på denne skrekken. Who know's hva som hadde hendt, med mindre jeg hadde 'noe fornuft' sammen med sprøyte skrekken.
___________________________________________________________
Abstinenser:

Jeg vil beskrive abstinenser som en slags HARD og 'evigvarende' influensa, inkludert alle andre sykdommer man kan få under en influensa.
Dette være seg oppkast, diarè, mageknipe. Ingen matlyst og -> hvis man har det, kommer det somoftest like fort opp igjen som det gikk ned.
Feber og sinnsyke drømmer, der man ikke vet hva som er realitet og drøm. Det er så heavy at drømmene preger deg sterkt hele tiden mens dette pågår.
Svetten renner av deg og følelsen av å være så varm at organene koker i kroppen, fremdeles som man fryser er intens. Det er som om kroppens temperatur stabilisator er totalt ødelagt, og variere mellom å være KALD, VARM , KALD, VARM. Det finnes ikke en mellom ting, og gjør det, det -> varer det kun i noen få minutter.
Man våkner i en dam av svette, dynen er klissvåt og kroppen dirrer av kulde.
Leddene værker, der sinnsyke ryggsmerter gjør at man ikke finner noen som helst behagelig liggestilling. Huden kjennes seig og ekkelt ut.

Tankene er kun fokusert på èn ting, - En "liten pille av hva som helst" hjelper nå. Selv om man også forstår at dette bare blir som å pisse i buksen for å holde varmen.
Tids perspektiv blir forvrengt, og alt virker tilsynelatende som om det aldri vil ta slutt. Dagene er lange og man merker sjeldent noe bedring, selv etter 7-10 dager med helvete, er det svært sjeldent over.
Knærne og ryggen værker, og det å prøve å gå noe sted er så og si umuligI denne perioden er det sinnsykt lett å gi opp. Det er ofte i slike situasjoner at personer tar overdoser også.
Alle plagene er der - hver dag - hver time. Man merker gjerne at èn dag er bra, for at neste blir et helvete igjen.
Svien i magen er den som gir seg sist, sammen med leddsmertene.
Paranoide tanker, samt suicidale tanker er helt normalt - og blir nesten reelt til tider.
Etter en 2-3 ukers tid, begynte dette for min del å bedre seg, noen opplever at det varer lenger, noen opplever at det varer kortere.
Det varierer kanskje litt på hvilke stoffer man er hektet på.
____________________________________________________________

Til slutt vil jeg få sagt at dette er min erfaring med kampen mot opiat demonene, noen opplever det som en sterkere smerte, andre opplever det mindre.
Men 'de fleste' som er fysisk avhengig av Opiater opplever dette jeg beskriver og har opplevd.

Jeg og min historie er langt i fra unik, og nettopp derfor skriver jeg dette - slik at de som ikke skjønner hva det å ha abstinesner er for noe, muligens får litt mer forståelse av det nå.
Jeg har prøvd Heroin ved 2 eller 3 anledninger, nasalt og røykt det. Jeg har aldri hatt noen god erfaring med stoffet. Det var også derfor jeg brukte morfin perparter, fordi jeg selv ikke synest det var et så skittent stoff som heroin.
Uavhengig av min mening, gjør det samme skadeverdi.
Sist endret av spQ; 24. september 2007 kl. 17:35.
Takk for en sterk skildring. Bringer tilbake minner fra da jeg måtte tørke spy etter kameraten min som ble hekta på røykeheroin. Han så konstant det ondeste, kjipeste trynet fantasien hans kunne mane frem, på vegger, gulv og tak, som alltid stirret rett inn i sjela hans. Alt dette mens han var kvalm i ryggraden, nesa, fingertuppene.. Kvalm tvers gjennom som han sa. I tillegg til smerter over alt som du nevner. Det tok vel tre ukers tid før han var noenlunde i lage igjen.

Så man skal være forsiktig ja..
Sist endret av xtapolapocetl; 24. september 2007 kl. 17:39. Grunn: typo
har du ikke prøvd heroin allerede så la vær. Tenner du på følelsen har du skaffa deg et problem fra dag 1. Du vil ha stor lyst til å gjenta opplevelsen og uten strenge regimer sklir du ut. Anna ting med opiater er at det er dag 2 og 3 og 4 som virkelig gir eufori. initialdoser gir gjerne mavesmerter og anna dritt. moderate doser (slik at du virker nykter) kan en ta et par ganger i uka til og begynne med og så sjeldnere etter hvert. Har du først vært igjennom en cold turkey - altså har kutta ut etter å ha vært avhengig kan du senere få abstinens bare etter 3 - 4 dager.
▼ ... over et år senere ... ▼
må bare slenge inn et spørsmål her.. Stemmer det at sprøytenarkomaner ikke reagerer på skorpionstikk?
Sitat av me>you Vis innlegg
må bare slenge inn et spørsmål her.. Stemmer det at sprøytenarkomaner ikke reagerer på skorpionstikk?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med 'ikke reagerer'? At de ikke kjenner stikket, eller at de ikke merker giften? Man kjenner jo stikk samme hvor mange ganger man har blitt stukket. Jeg håper du ikke tenkte på sistnevnte, for hvorfor i all verden skulle man bli immun mot skorpiongift av nålestikk og droger som ikke har noe med det å gjøre i det hele tatt?

Selv om dette er fra 2006, må jeg si at disse idiotiske postene fra Tangaalf og trådstarter om xtapo's heroinbruk provoserte meg enormt. Helt utrolig at det går an å være så uvitende og med den største skråsikkerhet slenge ut sånne sinnssykt tåpelige og dømmende innlegg. Helt utrolig. Bra at tias og xtapo satte de på plass, for makan har jeg aldri sett..
Også morsomt å se hvordan noen tror at toleranse, fysisk og psykisk avhengighet er det samme.
Sist endret av exocytose; 18. august 2009 kl. 21:40.
sorry.
at en ikke nødvendigvis får de samme bivirkninger som andre mente jeg
Sitat av me>you Vis innlegg
sorry.
at en ikke nødvendigvis får de samme bivirkninger som andre mente jeg
Vis hele sitatet...
Bivirkninger? Det må jeg si var et spesielt uttrykk for forgiftning. Det er faktisk to forskjellige ting. En bivirkning er en uønsket sideeffekt av et medikament/preparat ol. som faktisk har en hensikt.
Sist endret av exocytose; 18. august 2009 kl. 21:44.
Sitat av me>you Vis innlegg
må bare slenge inn et spørsmål her.. Stemmer det at sprøytenarkomaner ikke reagerer på skorpionstikk?
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at du mener å spørre om heroinavhengige ikke vil reagere på skorpiongift. Hvis så er tilfelle, er det ikke viden kjent. Imidlertid forsker man på om det kan brukes i kreftbehandling.
Sitat av Vasall Vis innlegg
Joda, men heroin metaboliserer seg til morfin i leveren, og de avfallstoffene som sitter igjen i kroppen etter denne kjemiske prossessen er IKKE bra for organene og fører etter langvarig jevnt bruk til nyresvikt, leversvikt, kollaps av fordøyelsessystemet og/eller skade på neuronene i hjernen.
Vis hele sitatet...
Men heroin (og morfin) er da mye mindre toksisk enn f. eks. alkohol?

Jeg mener man kan bruke heroin eller morfin daglig i mange år , før det eventuelt ville komme til de problemene du nevner her, Vasall. Gatenarkomane holder ikke formen like godt, men det er mer pga. under/feilernæring, stress, søvnmangel, andre stoffer (tobakk, alkohol, benzoer, amfetaminer, løsemidler etc.) enn en direkte følge av opiatbruk.
Sitat av fremad Vis innlegg
Hvis du har gjort det hundrevis av ganger er det jo åpenlyst at du er helt avhengig, har lest på nettet at 99,9% er på kjøret etter 5 doser eller mer, leste også at suget aldri går ut av kroppen din heller, du kan være avhengig resten av livet, men likevel leve normalt pga. metadon osv.. Hadde du feks. klart å slutte "cold turkey" idag og hatt en hvit måned uten problemer? Tviler på det ass..
Vis hele sitatet...



Du skal ikke tro alt du leser..... Selv har jeg prøvd heroin 3 ganger, hvorfor? Ingen anelse egentlig, men ble ikke hekta og det fristet ikke til gjentakelse. Subutex har jeg vell snortet i meg rundt 20 ganger, ble ikke hekta - Rart? Har nå avstått i fra de stoffene i 2 år, kjennte ingen abstinenser og har heller ikke sug etter dette...
Suget går ut av kroppen men ikke sinnet. Det er derfor tidligere heroinmisbrukere gjerne kan sette en dose tiår etter deres siste.

Det tar en stund med regelmessig bruk av heroin før kroppen er avhengig. Men er den først avhengig er du ute å kjøre. Da er det plutselig ingen enkel vei tilbake.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Suget går ut av kroppen men ikke sinnet. Det er derfor tidligere heroinmisbrukere gjerne kan sette en dose tiår etter deres siste.
Vis hele sitatet...
Det er sant det at det psykiske suget kan henge igjen en god stund. Men å si at det er derfor de setter en ny dose senere er være feil, selv om det sikkert kan være tilfelle. Det kan være mange andre grunner til at de tar heroin igjen. Og en som har prøvd heroin, men ikke nødvendigvis er misbruker og avhengig, kan også sette en dose ti år senere.
Dette er kompliserte og individuelle ting som alle takler annerledes, og det er derfor vanskelig å uttale seg sikkert. Derfor bør man være forsiktig med hvordan man sier ting, og ikke på den måten du gjorde, hvor du sa det som om det var en fasit.
Sist endret av exocytose; 19. august 2009 kl. 14:22.
Psykisk avhengighet setter inn første gang du prøver stoffet og nyter det. Det kan nok like godt være en tidligere bruker som gjør det.

Når de setter etter mange år er det gjerne bare en gang. Jeg hører sjelden om noen som faller tilbake til stoffavhengighet lenge etter de har kommet bort fra det. Det som er problemet er at disse tidligere heroinmisbrukerne tar overdoser fordi de ikke er tolerante ovenfor stoffet lenger.

Når man tar heroin igjen er det sannsynligvis en grunn til det. Død i familien eller noe lignende. Dette kan skje hvem som helst, når som helst. En vet ikke om det gjelder for en selv. Jeg ser ikke noe galt i det jeg skrev.
Sist endret av Stratops; 20. august 2009 kl. 18:36.
Røyka heroin en del når jeg var ung. Jeg slutta mens flere kammerater fortsatte. Bottom line er : Heroin er søppel. Stay awy.
skjønner ikke vitsen med å ta risken egentlig- overhodet! Ta sjansen? man vet jo aldri. Hvis man virkelig trenger rus for å kose seg er det virkelig noe du bør tenke over... hvertfall hvis man må røyke heroin for og kose seg litt ekstra, som noen her sier. nei, da er det mye bedre og kose seg med en ekstra lang løpetur, legge seg ned i senga og runke eller pule. det er en mye bedre rus...
Sitat av penduftw Vis innlegg
skjønner ikke vitsen med å ta risken egentlig- overhodet! Ta sjansen? man vet jo aldri. Hvis man virkelig trenger rus for å kose seg er det virkelig noe du bør tenke over... hvertfall hvis man må røyke heroin for og kose seg litt ekstra, som noen her sier. nei, da er det mye bedre og kose seg med en ekstra lang løpetur, legge seg ned i senga og runke eller pule. det er en mye bedre rus...
Vis hele sitatet...
Synes det er litt på kanten å sammenligne heroin og løpetur....?
Sitat av penduftw Vis innlegg
det er en mye bedre rus...
Vis hele sitatet...
Haha, du har garantert ikke prøvd heroin
kose seg med en ekstra lang løpetur, legge seg ned i senga og runke eller pule. det er en mye bedre rus...
Vis hele sitatet...
orgasme x 1000 and then some. løpetur meg i r... det er så sykt skummelt å rote seg borti H.... man prøver igjen, og igjen, og igjen....
Så vidt jeg vet er bare nikotin mer avhengighetsskapende, hvertfall av de "vanlige" stoffene. Jeg ville ikke kalt heroin djevelens dop, siden det er ikke stoffet i seg selv som ødelegger deg, kun avhengigheten å hva hjernen din forteller deg. Amfetamin, etter min forståelse er værre på de fleste måter, bortsett fra avhengigheten å abstinensene som man får som følge av heroinmisbruk.. uten at jeg trenger å gå nærmere inn på det (også individuelt, selvfølgelig)

Jeg har hørt om mange som har dødd av heroin, men det er vel neppe "uhell"
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Så vidt jeg vet er bare nikotin mer avhengighetsskapende, hvertfall av de "vanlige" stoffene. Jeg ville ikke kalt heroin djevelens dop, siden det er ikke stoffet i seg selv som ødelegger deg, kun avhengigheten å hva hjernen din forteller deg. Amfetamin, etter min forståelse er værre på de fleste måter, bortsett fra avhengigheten å abstinensene som man får som følge av heroinmisbruk.. uten at jeg trenger å gå nærmere inn på det (også individuelt, selvfølgelig)

Jeg har hørt om mange som har dødd av heroin, men det er vel neppe "uhell"
Vis hele sitatet...

sier du at det er vanskligere å slutte å snuse/røyke enn å slutte med heroin?
isåfall skal jeg stappe kroppen full av heroin.
klarer med litt vilje å gå uten nikotin i lengre perioder selv om jeg har røyker/snusa i 6 år
Nikotin er ikke mer avhengighesskapende. Det er farlig propaganda den norske skolen sprer. Grunnen til at en studie viser at heroinavhengige har vanskeligere for å slutte med tobakk er at det ikke er særlig til grunn til å slutte. De som lagde den studien gikk rundt til rehabliterte heroinavhengige og spurte de som røykte. Slik det er idag vil så og si alle si at de prøver å slutte, selv om de egentlig ikke prøver noe særlig i det hele tatt. Det vanskelig å motivere seg til å slutte.

Heroin er farlig, som basehopping. Tobakk er usunt, som sjokolade.
Sist endret av Stratops; 21. august 2009 kl. 16:35.
Jeg sa avhengighetsskapende, sammenlignet ikke abstinenser mellom de 2 på noen som helst måte.
Tåpelige sammenligninger

Sitat av Stratops Vis innlegg
Heroin er farlig, som basehopping.
Vis hele sitatet...
Heroin er enormt fysisk avhengighetsskapende, det er ikke basehopping.

Sitat av Stratops Vis innlegg
Tobakk er usunt, som sjokolade.
Vis hele sitatet...
Tobakk er mye mer usunt enn sjokolade og så er det mye mer avhengighetsskapende. Tobakk er også mye farligere.
Sist endret av exocytose; 21. august 2009 kl. 17:03.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Tåpelige sammenligninger



Heroin er enormt fysisk avhengighetsskapende, det er ikke basehopping.



Tobakk er mye mer usunt enn sjokolade og så er det mye mer avhengighetsskapende. Tobakk er også mye farligere.
Vis hele sitatet...
Det er ikke tåpelige sammenligninger da de sammenligner skadelighet.

Tobakk er mer sammenlignbart med sjokolade enn heroin. Tobakk forkorter levealderen din. Det er vel slik at om du røyker en tjuepakning om dagen forkortes livet ditt med 8 år (statistikk). Hva om du spiser 20 Snickers om dagen? Jeg tør påstå sistnevnte er verst.
Tja. En sigg veier ca. et gram, inkl. filter og papir. Men la oss si den inneholder et gram tobakk. Tjue gram sjokolade om dagen resten av ditt liv tror jeg ikke er særlig farlig sammenlignet med tjue sigaretter om dagen.
Sist endret av xtapolapocetl; 21. august 2009 kl. 17:28. Grunn: ca.
Sjokolade nytes i større mengder, som oftest en pakke om gangen.

Edit: Jeg mener ikke tobakk er ufarlig, men det er ikke sammenlignbart med heroin overhodet.
Sist endret av Stratops; 21. august 2009 kl. 17:46.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Sjokolade nytes i større mengder, som oftest en pakke om gangen.

Edit: Jeg mener ikke tobakk er ufarlig, men det er ikke sammenlignbart med heroin overhodet.
Vis hele sitatet...
Tobakk er antakelig mer skadelig (fysisk sett) enn det heroin er. Man kan bruke heroin i daglig i mange år, uten nevneverdige fysiske skader.

De fysiske problemene vi ser hos gatenarkomane kommer i hovedsak av stress, under/feilernæring, andre rusmidler (som alkohol og andre sterke løsemidler), søvnmangel, ubehandlede infeksjoner osv.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
felix_poker: Hva med renheten av heroinen? Fra hva jeg har lest i aviser kan det variere hva som er i den, og ikke alt er like bra.
Sist endret av Mullah; 22. august 2009 kl. 21:12.
Sitat av fremad Vis innlegg
Hei,
Noen her som har prøvd heroin bare en gang og aldri igjen? Er det så avhengighetsskapende som folk skal ha det til? Noen som har prøvd heroin og crystalmeth? Hva synes dere er mest avhengighetsskapende?

Har aldri planer om å prøvde noe så sterkt selv, bare lurer..
Vis hele sitatet...
Har ikkke pesonlig prøvd H. Vanka en gang på et okkupert hus i Oslo (86). I dag er det bare 1 igjen som lever. Masse hyggelige folk der som stilte seg det samme spørsmålet som du nå gjentar.

1 er for mye og 100 er for lite.