Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2918
Er det noen som har erfaring med å jobbe på upwork.com uten å betale skatt?

Jeg lurer på om det er noen måte å få tak i pengene uten at myndighetene får vite om det. Upwork rapporterer vel ikke inntekten til Norge, men hvis det regelmessig kommer mye penger inn på bankkontoen min så kan de jo finne ut av det.

Upwork tilbyr flere typer utbetaling:
- Direct to Local Bank (EUR)
- PayPal
- Payoneer
- Wire Transfer (USD)
- Direct to U.S. Bank (USD)

Mulig det går an å bruke Payoneer's Prepaid MasterCard, eller kan man få de ut via Paypal?

Disse pengene er ikke 100% av min inntekt, og det hadde vært fint å kunne få dem under bordet.
Få deg ordinær bankkonto utenfor Norge?
Du skal fortsatt innrapportere saldo på konto der pr 31.12. hvert år til Futen, men kanskje du tømmer kontoen senest under julehandelen din..??
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sador Vis innlegg
Er det noen som har erfaring med å jobbe på upwork.com uten å betale skatt?

Jeg lurer på om det er noen måte å få tak i pengene uten at myndighetene får vite om det. Upwork rapporterer vel ikke inntekten til Norge, men hvis det regelmessig kommer mye penger inn på bankkontoen min så kan de jo finne ut av det.

Upwork tilbyr flere typer utbetaling:
- Direct to Local Bank (EUR)
- PayPal
- Payoneer
- Wire Transfer (USD)
- Direct to U.S. Bank (USD)

Mulig det går an å bruke Payoneer's Prepaid MasterCard, eller kan man få de ut via Paypal?

Disse pengene er ikke 100% av min inntekt, og det hadde vært fint å kunne få dem under bordet.
Vis hele sitatet...
Det er mulig. Funker flott hvis du handler mye på nett og bare kan bruke Paypal i den vanlige handelen din. Ingenting innrapportert til noen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg lurer på det motsatte: Når jeg skal betale skatt, hvordan rapporterer jeg det? Må jeg opprette et enkeltmannsforetak? Gjorde ikke så mye i starten, fordi summene var så små, men nå har de begynt å vokse litt.
PayPal -> Kryptovaluta?