Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4610
Har et problem med forsikringsselskapet mitt.
Ble frastjålet vesken min på vei hjem fra flyplassen, og meldte det til politiet og til reiseforsikringen på nett med en gang jeg kom hjem.
Oppi vesken (som var dyr i seg selv) lå en iPad air 2 og hodetelefoner, samt annet småtterier.

Problemet er at jeg ikke har kvittering på iPaden, den var en gave fra broren min for nesten nøyaktig 1 år siden til bursdagen min, han døde 1 mnd senere.

Nå vil ikke forsikringsselskapet utbetale for iPaden så lenge jeg ikke fremviser kvittering...hva gjør jeg nå da?
Har allerede kjøpt ny, og trenger det oppgjøret...

Noen som har noen tips til meg om hvordan jeg går frem her?
Er vel litt urimelig at alt man har med seg på reise skal kunne fremvises kvittering for?

På forhånd takk
Kanskje du kan vise dem at apple-id kontoen din har registrert den ipad'n du ikke lenger har....
Prøv å ta kontakt med Apple og andre kjente forhandlere for å se om de kan finne iPaden i systemet. Forhåpentligvis er den kjøpt gjennom en autorisert forhandler, eller en kjent en, som Elkjøp.
Erfaringsmessig trenger man ikke nødvendigvis vise kvittering for å få dekket tap / skade på reiseforsikring. Dersom de står veldig fast på dette er det nok noe med historien din, eller historikken din som gir dem grunn til å tvile på legitimiteten i kravet. Du får lese gjennom vilkårene i forsikringen og se om du finner noe som kan hjelpe saken din, eventuelt kreve at forsikringsselskapet viser til relevant kapittel i vilkårene som gir dem rett til å tilbakeholde utbetaling på grunnlag av manglende kvittering.
Trådstarter
20 0
Sitat av dggr Vis innlegg
Kanskje du kan vise dem at apple-id kontoen din har registrert den ipad'n du ikke lenger har....
Vis hele sitatet...
Godt tips Hvor finner jeg dette?

Sitat av Cikey Vis innlegg
Erfaringsmessig trenger man ikke nødvendigvis vise kvittering for å få dekket tap / skade på reiseforsikring. Dersom de står veldig fast på dette er det nok noe med historien din, eller historikken din som gir dem grunn til å tvile på legitimiteten i kravet. Du får lese gjennom vilkårene i forsikringen og se om du finner noe som kan hjelpe saken din, eventuelt kreve at forsikringsselskapet viser til relevant kapittel i vilkårene som gir dem rett til å tilbakeholde utbetaling på grunnlag av manglende kvittering.
Vis hele sitatet...
Dette som er så rart...er første gang på de 4 årene vi har vært kunder at vi (jeg) melder inn en "skade"...
Kanskje jeg bare fikk en saksbehandler som har vært borti mye svindel, hele!
Sist endret av madammen; 7. juni 2017 kl. 14:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av madammen Vis innlegg
Godt tips Hvor finner jeg dette?
Vis hele sitatet...
Dette burde du strengt tatt huske. Det er din e-post og passord
Trådstarter
20 0
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Dette burde du strengt tatt huske. Det er din e-post og passord
Vis hele sitatet...
Jeg mente hvor finner jeg bekreftelsen på at Apple-ID har blitt brukt på den iPaden som er bore...

Er ikke veldig flink på sånne ting....
Du kan prøve på logge inn på apple.com også står vel dine enheter der
IT-Konsulent
IKKE slett enheten fra din Apple konto, da er den brukenes for tyvene..
Trådstarter
20 0
Den står ikke oppført der...bare den nye iPaden og iPhonen
og finner ikke noe historikk på innloggingene....
Sitat av SajN Vis innlegg
Prøv å ta kontakt med Apple og andre kjente forhandlere for å se om de kan finne iPaden i systemet. Forhåpentligvis er den kjøpt gjennom en autorisert forhandler, eller en kjent en, som Elkjøp.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa, gjør dette og problemet vil bli løst ganske kjapt. Krever bare å ringe litt rundt.
Trådstarter
20 0
Sitat av SajN Vis innlegg
Som jeg sa, gjør dette og problemet vil bli løst ganske kjapt. Krever bare å ringe litt rundt.
Vis hele sitatet...
Ja holder på med det, men er litt av en jobb

Trodde ikke de skulle være så vanskelige, vurderer bytte av selskap etter dette! Med tanke på hvor mye vi betaler i forsikringer hvert år på innbo, 2 biler og reise (25 000kr)
Så er jo dette småpenger iforhold... og har som sagt aldri meldt inn skade før nå. Og de tar seg jo utrolig god tid på å svare meg på henvendelser og behandle saken sånn i utgangspunktet.

Kjenner jeg blir mektig irritert!