Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4257
Ble oppringt av nummeret 3 idag. Noen som vet hva dette er, eller vært borte i det? Har googlet, men kommer ikke fram til noe
Hadde vært fint med nummeret. Men jeg har selv blitt oppringt av +8833 (kun de fire tallene) flere ganger i dag og ett vanlig nummer som starter med +44.

Edit: Ser du skrev nummeret "3", jeg trodde det var antall opprigninger.
Sist endret av Cybergasm; 4. mars 2017 kl. 21:29.
Har jo stått i avisen om svindlere som får telefonen til å vise falsk nummer på oppringer. Alle nummer som ikke passer med den norske nummerplanen er falske. Ved internasjonale nummer (med + foran) må tallene etter være et gyldig landsnummer eller et satelitt-tjeneste-nummer. +8833 er altfor kort til å være et gyldig nummer. Selv Vatikanet har mer enn 2 sifre i numrene sine.

Vær også oppmerksom på norske fasttelefoner som viser +47 først. Det er feil. PÅ mobiltelefoner er det riktig: da er telefonen i utlandet.

Norsk nummer plan:
Begynner på 2,3,5,6,7,8,: 8 siffer fasttelefon
Begynner på 4 eller 9: 8 siffer mobiltelefon
Begynner på 0: 5 siffer
Begynner på 00: utland (vises som + på mobiltelefon)
Begynner på 1: 3 eller 4 siffer (mener jeg har sett 6-sifra nummer her også)

(Er det noen som har mer teknisk innsikt enn meg, tar eg gjerne imot korreks)
Jeg husker ikke hvilke nr det var, men for en stund siden ble jeg ringt til av nummer fra "nummer 8" og liknende, søkte opp adressene - var et hus rett ved siden av Gjelleråsen, fabrikken til Ringnes, hvor jrg mener å huske at samtlige leiligheter hører til Tns Gallup eller liknende.
Vet ikke om jeg utrykte meg selv bra nok. Men nummeret var tallet 3. Thats it.


Edit: Leste hele inlegget ditt nå. hehe :P
Sist endret av overwatch; 9. mars 2017 kl. 03:06.
Jobber med sentralbord hele dagen. Det hender vi får oppringninger av så korte nummer, og da er det som regel fordi innringer har skult ID.
Nummeret jeg ble oppringt av (+8833) viser seg å være microsoftsvindel, angrer litt på at jeg ikke tok den